Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8d895804-1a04-45f8-a93e-3798286f66e2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A jelenlegi legfőbb ügyész távozásáról régóta pletykálnak, sajtóinformációk szerint az Alkotmánybíróság elnöke lehet.","shortLead":"A jelenlegi legfőbb ügyész távozásáról régóta pletykálnak, sajtóinformációk szerint az Alkotmánybíróság elnöke lehet.","id":"20250507_Kover-Laszlo-Polt-Peter-kivalo-alkotmanybiro-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d895804-1a04-45f8-a93e-3798286f66e2.jpg","index":0,"item":"5b19f853-8772-4356-8c8f-ac71143c9ce8","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_Kover-Laszlo-Polt-Peter-kivalo-alkotmanybiro-lesz","timestamp":"2025. május. 07. 21:51","title":"Kövér László: Polt Péter kiváló alkotmánybíró lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c8435b4-c80c-4fd9-ada1-6ed4e0ea0b37","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Főleg a nagy vidéki városokban és Budapesten esett vissza a lakásépítések száma. Új engedélyből vidéken mindenhol kevesebbet, Budapesten azonban néhány nagyberuházás miatt majdnem háromszor annyit adtak ki, mint tavaly.","shortLead":"Főleg a nagy vidéki városokban és Budapesten esett vissza a lakásépítések száma. Új engedélyből vidéken mindenhol...","id":"20250506_lakas-epites-epitkezes-ksh","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c8435b4-c80c-4fd9-ada1-6ed4e0ea0b37.jpg","index":0,"item":"81502f5f-6253-4000-80f7-fcb3bfd2aff4","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250506_lakas-epites-epitkezes-ksh","timestamp":"2025. május. 06. 08:35","title":"Évek óta nem adtak át annyira kevés lakást, mint idén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"946c41f3-5033-4f69-ad04-25c041cf03ec","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA már javában dolgozik azon, hogy a Hold saját időzónát kapjon, amit aztán a földivel is össze lehet hangolni.","shortLead":"A NASA már javában dolgozik azon, hogy a Hold saját időzónát kapjon, amit aztán a földivel is össze lehet hangolni.","id":"20250506_nasa-hold-kuldetes-koordinalt-holdido-ltc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/946c41f3-5033-4f69-ad04-25c041cf03ec.jpg","index":0,"item":"e724f1d0-9879-4cdd-aec9-65bd15290c69","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_nasa-hold-kuldetes-koordinalt-holdido-ltc","timestamp":"2025. május. 06. 14:03","title":"Mennyi az idő a Holdon? A NASA mondhatja meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Folytatja turnéját az egészségügyi államtitkár, most Szombathelyen mutatta be, hogy mennyire rossz állapotban van a kórház.","shortLead":"Folytatja turnéját az egészségügyi államtitkár, most Szombathelyen mutatta be, hogy mennyire rossz állapotban van...","id":"20250507_takacs-peter-szombathely-korhaz-tisza-part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e.jpg","index":0,"item":"ed6db865-9323-4378-9eff-00403da55cb6","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_takacs-peter-szombathely-korhaz-tisza-part","timestamp":"2025. május. 07. 17:01","title":"Takács Péter most Szombathelyen beszélt arról, hogy a Tisza Párt miatt nem tudják felújítani a kórházakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b39ed71-7091-418c-ba4c-8dbf0835faf5","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Jobb lenne a nagyobb kiszámíthatóság és ha kisebb terhek nehezednének az ágazatra, de jelenleg ezek a körülmények, így ehhez kell alkalmazkodnunk – véli Peter Roebben, aki 2025 elején vette át a K&H Bank vezérigazgatói posztját. Nem ismeretlen számára Magyarország: korábban már hét évet töltött itt vezető beosztásban. Vele beszélgettünk a K&H jelenlegi helyzetéről, a bankolás jövőjéről, a magyar piac sajátosságairól és arról, cél-e az, hogy bankja piacvezető legyen Magyarországon.","shortLead":"Jobb lenne a nagyobb kiszámíthatóság és ha kisebb terhek nehezednének az ágazatra, de jelenleg ezek a körülmények...","id":"20250506_hvg-interju-Peter-Roebben-KH-Bank-vezerigazgatojaval-gyorsitasi-szakasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b39ed71-7091-418c-ba4c-8dbf0835faf5.jpg","index":0,"item":"d35abd05-00d7-49fd-a06e-414afd704c7f","keywords":null,"link":"/360/20250506_hvg-interju-Peter-Roebben-KH-Bank-vezerigazgatojaval-gyorsitasi-szakasz","timestamp":"2025. május. 06. 11:30","title":"A készpénz nem tűnik el, de nem ezé a jövő – interjú Peter Roebbennel, a K&H Bank vezérigazgatójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a2a116e-8d16-491b-948f-886c929ba2ac","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A felvételi 1530 diáknak nem sikerült, számukra rendkívüli felvételi eljárás kezdődik.","shortLead":"A felvételi 1530 diáknak nem sikerült, számukra rendkívüli felvételi eljárás kezdődik.","id":"20250506_kozepiskola-felveteli-oktatasi-hivatal-gimnazium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a2a116e-8d16-491b-948f-886c929ba2ac.jpg","index":0,"item":"ad50dfb6-2211-4718-b0bc-9b6e09d69fae","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_kozepiskola-felveteli-oktatasi-hivatal-gimnazium","timestamp":"2025. május. 06. 06:28","title":"Idén hatezerrel kevesebben felvételiztek középiskolába, a legtöbben gimnáziumban folytatják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bbe2634-cf4f-47de-962c-ca45213abf75","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Sidney Crosby nem vállalta a játékot a vendégeknél, VIP-páholyból nézte a meccset az MVM Dome-ban.","shortLead":"Sidney Crosby nem vállalta a játékot a vendégeknél, VIP-páholyból nézte a meccset az MVM Dome-ban.","id":"20250506_magyarorszag-kanada-jegkorong-6-0","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bbe2634-cf4f-47de-962c-ca45213abf75.jpg","index":0,"item":"2634f534-ed51-4224-b503-870d5e8386de","keywords":null,"link":"/sport/20250506_magyarorszag-kanada-jegkorong-6-0","timestamp":"2025. május. 06. 21:50","title":"6-0-ra kikapott Kanadától a magyar jégkorong-válogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c03a80bf-7dd5-462b-8fd0-d55282e091ed","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"De ez nem jelenti azt, hogy az orosz elnök fel is fogja menteni a csecsen vezért.","shortLead":"De ez nem jelenti azt, hogy az orosz elnök fel is fogja menteni a csecsen vezért.","id":"20250506_kadirov-felmenteset-kerte-putyintol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c03a80bf-7dd5-462b-8fd0-d55282e091ed.jpg","index":0,"item":"95e1c877-d628-4b98-b162-c59aad5c9ae6","keywords":null,"link":"/vilag/20250506_kadirov-felmenteset-kerte-putyintol","timestamp":"2025. május. 06. 18:38","title":"Kadirov a felmentését kérte Vlagyimir Putyintól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fabia Combi: kettő az egyben - a konyhafőnök ajánlata
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A benzinessel kezdtem a tesztet.
am
A benzinessel kezdtem a tesztet. Érdekes módon az első indításra dízeles morgás jött a csehek közepes Otto-motorjából. A hangos motor elcsendesedik, ha kellőképen bemelegedett, üzemi hőmérsékleten hangtalan, erős gyorsításkor erőltetetten zajos. Az 1,2-es háromhengereshez még nem volt szerencsém, igaz nem is vagyok kíváncsi rá, félek, hogy nem tetszene.
Az egynégyes 16 szelepes erőforrás nem a dinamizmusáról és a lendületéről híres, hanem inkább a tartósságáról és a takarékosságáról. Bár ez utóbbi viszonylagos, mert, mint az a későbbiekben kiderül, többet kért a kútnál, mint amennyire számítottam.
am
Ezzel szemben a dízel felettébb takarékos volt, de durva dízelhangja végig nagyon zavart. Az erősebbik háromhengeres 80 lóerőt mozgósított, de inkább nem kértem meg rá, a hangorkán elnyomta az utólag beépített Sony magnó minden próbálkozását, hogy hallhatóan adja a rádióműsort. Kigyorsításoknál azonban érezni lehetett nyomatékfölényét, ebben az összevetésben a hat lóerő differencia nem képes versenyezni a 63 Newtonméterrel. A dízel nyomaték-maximumát már 2200-as fordulaton leadja, a benzinest 3800-as fordulatig kell pörgetni. Ötösben előnyben van a benzines, alacsonyabb fordulaton is rázásmentesen fut, a dízel a lassulást nem bírja, furcsa hangokat hallat és könyörög az alacsonyabb fokozatba kapcsolásért. Ha fokozott iramban haladunk befelé a hatos úton, valósággal a túlélésre játszunk, padlóig kell nyomni a gázt, a váltót pedig olyan ritmusban toljuk, mint egy pályaversenyen.
Lomhasága ellenére a Fabiát jó vezetni, áttekinthető, és ha lassan is közlekedünk vele, biztonságosan és magabiztosan célba visz. Ára skodásan magas, de szerencsére a hazai kereskedések akciózásainak révén ismét népautó lehet, bár az előző széria sikerét valószínűleg nem fogja megismételni. Nem azért, mert nem olyan jó autó, sőt: jobb és nagyobb, mint az elődje, az autópiac kínálata azonban bővült, sokan tudják már azt a minőséget, amit a Skodától megszokhattunk.
[[ Oldaltörés: A csomagtér bajnoka ]]
am
A beltér összeszerelése jó, az anyagok, a műanyagok puhák és minőségiek, kopogós felületekkel csak lent, a váltó körüli területen találkozunk. Praktikus az autó, bár tárolórekeszei kicsik, pohártartónk van elöl, a hátul ülők a nagy lábtér és a kényelmes ülések ellenére nincsenek jól kiszolgálva. A csomagtartó azonban mindenért kárpótol, az alapban 480 literes raktér a hátsó ülések ledöntésével 1460 literesre bővíthető. Jól pakolható és valóban tágas, ám a maximális pogyásztérért meg kell küzdenünk. Először is keserves tépkedés árán ki kell szednünk az ülésekből a fejtámlákat, majd ide-oda variálva a silány minőségű és eldolgozatlan üléslapokat előredöntve kapjuk meg a síknak nem nevezhető felületet. Ha a Roomsterben sikerült sík padlólapot kialakítani, itt vajon miért nem? A variálhatóságot és a kimagasló praktikusságot az egyterűbe koncentrálták a csehek.
De a számok magukért beszélnek, a Fabia kombi mindent visz. A Renault újdonsága, a Clio Grandtour 1277 literesre bővíthető, a Peugeot 207 SW pedig csupán 1258-ra, így nem csoda ha ez egyik német lap munkatársai 43 kólásrekeszt préseltek be a Skodába, míg a két franciába csak 37, illetve 40-et.
am
A pilótafülke ergonómikus, a kormány jó fogású, de nem túl pontos – két kézzel kell fogni -, a váltó hibátlan. A dízeles keménysége jobban tetszett, mint a benzinesé, bár mindkettő feszesen, pontosan kapcsolt minden helyzetben. Gyenge motorokról lévén szó, a hatodik fokozat nem hiányzott.
Az ülések egyszerűek, de kényelmesek, hátul hárman is beférnek. Sötétben is kellemes az autó beltere, ha lehet a kéttónusú, bézs-szürke változatban vegyék, sokkal barátságosabb, mint az egyszínű, vagy a fekete-szürke miliő. Automatikus világítás nem volt egyik tesztautóban sem, ezért fordulhatott elő, hogy 10 percig szellemautóként közlekedtem a Soroksári úton.
A futómű kicsit kemény, a rosszabb utakon eléggé dobál, viszont mivel magasépítésű, nem akadunk fel a padkákon, nem üt fel a kátyúkon. Kanyarban nem dől túlságosan, fekszi az utat, igaz vadulni nem lehet vele, 150 kilométer/óra fölött nyűgös, nem akar menni sem a benzines, sem a dízel.
A könyöktámasz fölösleges – csak mobiltartóként van értelme -, ha pihentetjük rajta kezünket, akkor nem tudunk normálisan váltani, a kéziféket pedig egyáltalán nem érjük el, extraként ne fizessünk érte. A dízel változatban ülésfűtés és tempomat kényeztetetett, az előbbi hasznosnak (és tüzesnek) bizonyult, az utóbbi fölösleges. Akkor inkább tolatóradart kérjünk, mert a kombi puttonyát szokni kell. Kisautós méreteivel női vezetők is megbarátkoznak. Feleségem mindkettőt vezette, a dízel szerinte komfortosabb, kényelmesebben vezethető, nőiesebb volt. Ezt nem tudom mire alapozta, én nagy különbséget nem éreztem a két változat között. A benzines inkább fiataloknak való, a lomha dízel az idősebb korosztály stílusához illik inkább.
am
A Fabia Combi négycsillagos töréstesztet ért el, alapban négy légzsák véd, van ABS és ASR (kipörgésgátló), az utóbbi nedves utakon, hóban, sárban történő elindulásnál tesz felbecsülhetetlen segítséget. Hiba viszont, hogy a biztonsági öv bekapcsolására nem figyelmeztet sem hang- sem fényjelzés.
Visszatérve a fenntartási költségekre elmondható, hogy a dráguló gázolaj ellenére, jobb választás a dízel, ha a takarékosság a fő szempont. Az egyik autó sem lépte túl még a 2000 kilométert - a bejáratós szakasz végén jártunk – ezzel is magyarázható, hogy az 500 kilométeres tesztút végén nyolc litert evett a benzines vegyes, főként városi használatban. Öngyulladós háromhengeres motorral 5,4 litert kért a kis kombi, száz kilométerenként tehát 750-800 forint a különbség, igaz a dízelhez sokkal drágábban jutunk hozzá, így a dízel/benzines vita eldöntése egyéni feladat. Biró Csongor
133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. A konklávé első napjának végén fekete füst szállt fel, egyelőre nincs új pápa.