szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az 1980-as évektől a müncheni Allianz Zentrum für Technik (AZT) kifejlesztett egy speciális lökhárító vizsgálatot...

Az 1980-as évektől a müncheni Allianz Zentrum für Technik (AZT) kifejlesztett egy speciális lökhárító vizsgálatot, hogy csökkentsék a károkat az ilyen jellegű baleseteknél. A mai napig ez a teszt az alapja a németországi biztosítási osztályok besorolásának. A járműgyártók az új modellek fejlesztésénél figyelembe veszik ezt.



Ütközésnél csak akkor beszélhetünk optimális védelemről, ha a két jármű lökhárítója kompatibilis egymással. Az AZT vizsgálata rámutatott, hogy a gyakran túl keskeny, a túlságosan lent vagy épp fönt elhelyezett kereszttartó miatt ütközéskor a lökhárítók nem találkoznak. A javítási költségek ilyenkor kétszer, háromszor többe kerülnek, mint azoknál az autóknál, ahol a lökhárítók találkoznak, és így az elnyeli az ütközési energia egy részét.

 



2010. január elsejétől minden piacra kerülő új autónál kötelező a lökhárító teszt, amellyel egy időben mindjárt be is sorolható a jármű egy biztosítási osztályba. Ezt a tesztet 1999-ben a nemzetközi fejlesztési intézetek szövetsége is elismerte, és felvették a nemzetközi normák közé. Ebből lett végül a nemzetközi RCAR teszt.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!