szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Utálunk dugóban ücsörögni, de, hogy Budapest nem is olyan szörnyű az alábbi városhoz képest az kijelenthető.

A közlekedési dugók fővárosa manapság a brazíliai Sao Paolo. Igazi rémálom a péntek este. Nem ritka, hogy 180 kilométernyi autófolyam sorakozik az utakon, de volt, hogy 295 kilométernyi egybefüggő autósor vesztegelt a metropoliszban – írja a BBC.

Sao Paolo, dugó
AP / Andre Penner

A helyi kormányzat próbálkozott mindenfélével; mikor és ki autózhat, de nem sok eredménnyel, a sor csak egyre nő – vélik a lakosok. Úgy tűnik a 11 milliós fejlődő városban, ahol egyre nagyobb rétegnek van lehetősége kocsit fenntartani, nehéz bármit tenni. Ami a gazdasági hatékonyságot illeti, egy teherautó maximum 6-8 fuvart tud csinálni a szükséges 15-20 helyett, amit pedig a gazdasági szükségszerűség indokolna. Úgy tűnik a GDP-hez azzal is hozzá lehet járulni, ha milliók ülnek a dugóban, és égetik az üzemanyagot.

Az üzletemberek körében egyre népszerűbb a légi taxi, kibérelnek egyet és megpróbálnak minél több találkozót megszervezni az időszakra.

Érdekes talán, hogy az IBM egyik idei riportjában, amelyben a legtragikusabb közlekedési helyzetű 20 várost mérték fel Sao Paolo helyet sem kapott. A legrosszabb helyek az IBM felmérése szerint: Peking, Mexico City, Sanghai, Nairobi, Johannesburg, Moszkva. Európában a TomTom navigációs termékek gyártója szerint pedig Varsó, Marseilles és Róma, azok a városok, amit jobb autóval elkerülni.

IBM
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!