szerző:
hvg.hu

A kínai autógyárak vezetőinek fizetéséről tettek közzé egy listát. A távol-keleti nagyfőnökök a nyugati vezetőkkel szemben még mindig szinte aprópénzt kapnak munkájukért. Legalábbis kimutatható módon.

A legagyobb világmárkák vezetőinek fizetése ismert, a Ford, a Volkswagen, a Fiat vezetői őrületes summával gyarapodnak minden évben. Alan Mulally, Ford vezetője például 29 millió dollárt, professzor Martin Winterkorn a Volkswagennél 19 millió dollárt visz haza, míg az ipar fenegyereke, Sergio Marchionne, a FIAT-Chryslernél csak valamivel kevesebb, 18,8 millió dollárt keres – a Forbes listája alapján. Sokszor mindez csak jelképes tényleges fizetést jelent, inkább a jelentős részvénytulajdont preferálják az üzletemberek.

Bár a kínai gazdaságban a fizetés is nagyban eltér a nyugati világban megszokott bérezéstől, az utóbbi időben a nagy kínai társaságok vezető juttatásai is elkezdtek felzárkózni nyugati társaikéhoz. Kínában is elterjedtek a részvénycsomag-juttatások, amelyek sokkal jobban hoznak a konyhára, ha a cégnek jól megy. A China Car Times összeszedte a legnagyobb márkák vezetőinek fizetését. Nem kizárt persze, hogy Európában még magukról az autómárkákról sem hallott a többség. 

Még a legnagyobb kínai márka, a BYD (Build your Dream) vezetője Wang Csuanfu is csak nagyjából 438 ezer dolláros fizetést kap évente, ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy tavalyelőtt még 635 ezer dollárt keresett. Sajnos a BYD sem fejlődött a várt ütemben, mintegy 13 millió dollárral kevesebb jött össze a cégnek bevételben, így megszorítások következtek. (A kínai üzletember vagyona ugyanakkor nem tükrözi fizetését, Wang Csuanfu az egyik leggazdagabb kínai 1,8 milliárd eurós vagyonával.)

©

Az ismertebb gyártók közé tartozó Greatwall első embere már elégedettebb lehet, Wei Jang Ping fizetése 392 ezer dollárnak felelt meg tavaly, az egy évvel korábbi 233 ezer dollár után.

A Geely onnan lehet ismert, hogy jelenleg a Volvót is tulajdonolja. Vezetője Liu Shufu nem teljesít rosszul, a cég profitja 32 százalékkal nőtt, ám a fizetésén ez nem látszik meg, Shufu szerény 53 ezer dollárral kell beérje, évente.

JCM, amely a General Motors kínai vegyesvállalata, első embere Csen Juan Quing az elmúlt három évben egy fillér emelést nem kapott, ráadásul 38 ezer dolláros fizetését amerikai valutában kapja, ami gyengült a kínai fizetőeszközzel szemben.

További kevésbé neves négy kínai gyártó a Foton, a SAIC, a Ningtong és GAC fizetései vegyes képet mutatnak. A legjobban a Fotonnál lehet vezérként keresni 293 ezer dollárt, a legrosszabbul pedig a SAIC fizet első emberének 145 ezer dollárt mindössze.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Bankszövetség: Most már tényleg indul az azonnali fizetés

Bankszövetség: Most már tényleg indul az azonnali fizetés

Elcukisodik a Csillagok háborúja: megérkezett Baby Jabba

Elcukisodik a Csillagok háborúja: megérkezett Baby Jabba

A Nemzetközi Súlyemelő-szövetség 90 napra felfüggesztette Aján Tamás elnököt

A Nemzetközi Súlyemelő-szövetség 90 napra felfüggesztette Aján Tamás elnököt

Szexuálisan zaklattak egy 11 éves kislányt, a rendőrség későn reagált

Szexuálisan zaklattak egy 11 éves kislányt, a rendőrség későn reagált

Megnéztük, milyen autót kapott 28 millióért Áder János

Megnéztük, milyen autót kapott 28 millióért Áder János

Bartis Attila lesz a 45. Térey-ösztöndíjas, miután az előző jelölt politikai okokból nem kért belőle

Bartis Attila lesz a 45. Térey-ösztöndíjas, miután az előző jelölt politikai okokból nem kért belőle