Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"34c16289-a3a7-417e-9118-0abd072417b1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Három napig fog tartani, és nagy eséllyel megbénítja majd a várost.","shortLead":"Három napig fog tartani, és nagy eséllyel megbénítja majd a várost.","id":"20250331_jeff-bezos-lauren-sanchez-eskuvo-velence","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34c16289-a3a7-417e-9118-0abd072417b1.jpg","index":0,"item":"1d84d220-936b-4786-9e91-45b974fa894a","keywords":null,"link":"/elet/20250331_jeff-bezos-lauren-sanchez-eskuvo-velence","timestamp":"2025. március. 31. 13:18","title":"A velenceiek egy részének már most elege van a Bezos-esküvőből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a75133b-6265-4a08-bace-a4ad7aa61af7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi többek között azt kiabálta: „nem rendőr kell ide, hanem hóhér. És mindnyájatokat fel kell akasztani”.","shortLead":"A férfi többek között azt kiabálta: „nem rendőr kell ide, hanem hóhér. És mindnyájatokat fel kell akasztani”.","id":"20250330_tisza-part-alairasgyujtes-onkentesek-tamadas-kelenfold-ferfi-elfogatoparancs-korozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a75133b-6265-4a08-bace-a4ad7aa61af7.jpg","index":0,"item":"b3c7e9da-1933-4a66-807b-112b6d943405","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_tisza-part-alairasgyujtes-onkentesek-tamadas-kelenfold-ferfi-elfogatoparancs-korozes","timestamp":"2025. március. 30. 21:16","title":"Körözik a férfit, aki Kelenföldön rátámadt a tiszás aláírásgyűjtőkre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f639bc10-14cf-4520-b36d-4c4214d28efb","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A férfi lakásában 1400 adag kábítószert találtak, akár húsz év börtönt is kaphat.","shortLead":"A férfi lakásában 1400 adag kábítószert találtak, akár húsz év börtönt is kaphat.","id":"20250331_rendorseg-kabitoszer-drogdiler-bonyhad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f639bc10-14cf-4520-b36d-4c4214d28efb.jpg","index":0,"item":"ecbd69d0-f231-47fc-9f6d-94f1409f35cc","keywords":null,"link":"/elet/20250331_rendorseg-kabitoszer-drogdiler-bonyhad","timestamp":"2025. március. 31. 08:16","title":"Bemindenezve vezetett, ez lett a veszte a bonyhádi drogdílernek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66fda16b-f830-4202-b396-19551b332dcf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Bloomberg még múlt héten értesült úgy, hogy a magyar állam eladná a részesedését a Mészáros-közeli bankholdingban.","shortLead":"A Bloomberg még múlt héten értesült úgy, hogy a magyar állam eladná a részesedését a Mészáros-közeli bankholdingban.","id":"20250331_Nagy-Marton-MBH-Bank-allami-reszesedes-eladas-reszvenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66fda16b-f830-4202-b396-19551b332dcf.jpg","index":0,"item":"7ccffc34-d06a-4200-a45d-7e9d21b5090d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_Nagy-Marton-MBH-Bank-allami-reszesedes-eladas-reszvenyek","timestamp":"2025. március. 31. 14:53","title":"Nagy Márton szerint az államnak érdemes lenne kiszállnia az MBH Bankból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46687325-1846-4629-a130-1e52446560e9","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A prezentáció előtti lámpaláz természetes, jót tesz nekünk és a prezentációnknak. Baj akkor van, ha pánikközeli állapotig erősödik. Szerkesztett részlet Kaszás György prezentációs tréner és coach A prezentáció művészete című könyvéből.","shortLead":"A prezentáció előtti lámpaláz természetes, jót tesz nekünk és a prezentációnknak. Baj akkor van, ha pánikközeli...","id":"20250330_Hogyan-enyhitsuk-egy-eloadas-elotti-idegessegunket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46687325-1846-4629-a130-1e52446560e9.jpg","index":0,"item":"7475d37d-9323-42d8-80b0-8731437b1be7","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250330_Hogyan-enyhitsuk-egy-eloadas-elotti-idegessegunket","timestamp":"2025. március. 30. 19:15","title":"Hogyan enyhítsük egy előadás előtt az idegességünket?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"798faf82-e0ae-44c8-9204-df7184f0a9cb","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: hídemberek, lemondatlan, piaszponzor, kontárchat, kikosaraz.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt...","id":"20250330_Peterfy-Gergely-az-en-hetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/798faf82-e0ae-44c8-9204-df7184f0a9cb.jpg","index":0,"item":"c94afdd7-2230-445d-82cb-f276ec53d5ac","keywords":null,"link":"/360/20250330_Peterfy-Gergely-az-en-hetem","timestamp":"2025. március. 30. 17:30","title":"Péterfy Gergely: Részeg paprikajancsik mindig kukorékolnak az ablak alatt, hátha sikerül őket végre kikosarazni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"767e3ad6-bbd6-4e97-a12e-497b31dc77c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Negyven másodperccel az indulás után visszazuhant a fölre az első, a kontinentális Európából indított orbitális rakéta vasárnap a norvégiai sarkvidéki Andoya űrbázison.","shortLead":"Negyven másodperccel az indulás után visszazuhant a fölre az első, a kontinentális Európából indított orbitális rakéta...","id":"20250330_orbitalis-raketa-baleset-europa-isar-aerospace-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/767e3ad6-bbd6-4e97-a12e-497b31dc77c6.jpg","index":0,"item":"6b7d12f9-46f8-4bf5-99da-51ad8d27672f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250330_orbitalis-raketa-baleset-europa-isar-aerospace-video","timestamp":"2025. március. 30. 14:23","title":"Lezuhant az első, a kontinentális Európából indított orbitális rakéta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Erős, 7,1-es erősségű földrengés rázta meg vasárnap a Csendes-óceán déli részén fekvő Tonga szigetállam térségét, aminek nyomán szökőárriadót rendeltek el.","shortLead":"Erős, 7,1-es erősségű földrengés rázta meg vasárnap a Csendes-óceán déli részén fekvő Tonga szigetállam térségét...","id":"20250330_tonga-eros-foldrenges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b.jpg","index":0,"item":"1edf564f-1a36-46c5-afc8-cfe17375d268","keywords":null,"link":"/vilag/20250330_tonga-eros-foldrenges","timestamp":"2025. március. 30. 16:34","title":"Erős földrengés rázta meg Tonga térségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fazoníroztak a bajor prémium márka ötös sorozatának modelljein. A magyar piac számára is legfontosabb sorozatban minden családtag kapott valami extrát. A limuzin és a kombi egy új belépőszintű motort, a GT pedig egy új csinos feneket.
Brutális adatokkal találkozik az ember a BMW-nél. A sajtóprezentáción elkezdett pörögni a kivetítőn hány darab kelt el eddig az etalon bizniszautót jelentő ötösből. Lehet tippelni gyorsan.
A válasz: 6,6 millió! Ezzel már lehet profitot csinálni.
A hatodik generációnál járó (bmw-s terminológiával F10/F11/F07) modellek népszerűsége természetesen az elmúlt években hatványozottan nőtt. A belépő új piacokon, mint Kína, a sales menedzserek inkább az alultervezés miatt kerülhettek bajba. A szedán (Limousine) az USA-ban kiemelkedően népszerű, a Gran Turismo a távol-keletiek kedvence, míg a racionális németeknél megy igazán a Touring (kombi) változat.
Jóllehet a sajtó számára csak most volt a menetpróba, a modell már rendelhető Magyarországon is. A változások nem is eget rengetőek, a legjellemzőbb vonások, mint az orrész veséi alig változtak. A lámpatestek most épp a keskenyedés útján vannak, megújultak, akárcsak hátsó lámpák, amelyek talán a legjobban a GT-nek állnak. Lényegében tükörképei a 3-sorozat formáinak. A GT-nek különben is áttervezték a hátulját, ami kétség kívül jót tett a márka főúri autójának, nem csak megjelenés, de méretkapacitás szempontjából is, a csomagtere plusz 60 literrel, 500 literes lett.
A felszereltség szintén követi a trendet, mindenhol Bluetooth-kapcsolat, USB-port, sőt az iDrive is kapott valamit. A kontroller akár egér módjára is működik, a rendszer pedig képes emaileket küldeni és fogadni mindezt hang alapú vezérléssel. A kényelmi funkcióhoz tartozó újdonság és nem mehetünk el mellette, hogy mostantól nem csak nyitni, hanem zárni is lehet az 5-ösök csomagterét lábmozdulatokkal.
Nem mintha kétségeink lettek volna felőle, hogy pont a német prémium márka nem fogja teljesíteni az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat, de most már ez is kipipálva. Az összes motor ilyen. Motorvonalon egyébként a belépőszintű 141 lóerős, kétliteres négyhengeres turbódízel, az 518d a nagy újdonság, amelynek normái elvileg 4,5 liter/100 kilométeres fogyasztás és 119g/km-es CO2 kibocsátás. A motort mind a szedán, mind a kombi megkapta. A legeslegfelső polcon pedig ott az új M5, amely új V8-asa révén most éppen 450 lóerős.
Képgaléria
D.P.
A München környéki menetpróbán a GT változatból az 535i került terítékre, a szedánból pedig egy 530d.
A Turismo kisebbik 3.0 literes benzinesével kezdtünk. A sajtóútra kiadott modell kényelemben leginkább egy magánrepülőgéppel vetekszik, dugóban ülve is kedélyesen telik az idő, legalább végig lehet próbálgatni az összes friss infokommunikációs fejlesztést és minden más új kényelmi funkciót. A hófehér bőrülések 17 féle állíthatóságát, az ülések hátulján lévő média központot. A hátsó ülést akár 10 centis úton is lehet mozgatni, a támlája is motorosan dönthető hamar fejedelmi pozícióban utazunk a világ végéig, miközben a TFT monitoron nézünk valami sorozatot, vagy a középkonzol felett kiemelkedő Bang & Olufsen akusztikus lencsékkel szerelt központi hangszóró, önmagában technokrata szépségét csodáljuk. Akárki, aki egyébként megveti ezt a kocsiformát, tíz perc utazás után elomlik.
Képgaléria
D.P.
Az öt féle menetmóddal megspékelt 3.0 literes hathengeres turbómotor méltó módom mozgatja a GT-t. A 306 lóerős teljesítményű, 400 newtonméternyi nyomaték minden fordulaton tökéletes. A 8 fokozatú Steptronic váltófüles áttétélezővel pedig saját magunk is variálhatunk a sebesség fokozatok közt. Papíron, ha a hatékonyság az első akár 8,9 l/100 km-es fogyasztásra is kijöhetünk. A hátsó felfüggesztés önszabályozó légrugós megoldását mondjuk képtelenség próbára tenni a német utakon, így marad a kicsit öncélú, a kormány melletti váltófülek próbálgatása, a váltási gyorsaság vagy egy kis gázelvétel, váltás és megint padlógáz játék. Próbáljuk becsapni a váltószerkezet agyát, nem sok sikerrel. Vezetés közben ráadásul a szemünk előtt minden. Az új „full color” Head-Up displayen a sebesség határokat jelző tábláktól, az előttünk haladó távolságára figyelmeztető információkig.
A szedán változat, avagy a nagybetűs „menedzserautó”, egészen más karakterű. A GT után persze olyan, mintha egy ötcsillagos szállodából egy négycsillagosba költöznénk át, pedig a különbség csak annyi, hogy négycsillagosban nincs elnöki lakosztály. Magyarul, ugyan olyan jó.
Az 530d, amit vezethettünk a 8 fokozatú Steptronic váltójával, a 258 lóerős az 540 Nm-es nyomatékával nyilvánvalóan gond nélkül veszi fel a német autópályák belső sávos tempóját is, rezzenéstelenül, csöndben siklik 200 Km/h-ra felett is. Kifejezetten forszírozva a kérdést, hogy hátul sem zajosabb-e véletlenül, megnyugtató a válasz. A hirdetett 5,8 másodperces állórajtos gyorsulásnál fontosabb a rugalmasság, nagyjából 100-ról 140-re nem több hat-nyolc másodperccel vizsgázik a kocsi. Mindezért vegyes fogyasztásban 5,1 litert ígérnek 100 kilométerenként. Természetesen a „full color” Head-Up display és a többi prémium kiegészítő úgyan úgy itt van, mint a GT-ben ésszerűbb keretek közé szorítva.
A család tagjai nagyon eltérőek árazásban is, az újdonság 518d például 11,6 millió forinttól indul, minden bizonnyal sikeres is lesz. A kipróbált darabok, a szedán 530d, 14,69 milliós kiadást jelent alapáron, míg a Gran Turismo 17,49 milliós induló árral száll versenybe.
A márkán belüli rangsort nem fogja borítani az új ötös, marad a legnagyobb darabszámban eladott modellje a BMW-nek nálunk is, szinte borítékolható.