Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8c37c17d-5baf-41da-bc28-44bc3b47bb84","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nyereséggel zárta az Auchan 2024-et, de egy fillért sem vesznek ki a tulajdonosok, inkább meghagyják a rosszabb időkre tartaléknak.","shortLead":"Nyereséggel zárta az Auchan 2024-et, de egy fillért sem vesznek ki a tulajdonosok, inkább meghagyják a rosszabb időkre...","id":"20250530_auchan-nyereseg-profit-bolt-vasarlas-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c37c17d-5baf-41da-bc28-44bc3b47bb84.jpg","index":0,"item":"6b87b956-d5ec-4b97-b3f2-35cb0f7283ce","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_auchan-nyereseg-profit-bolt-vasarlas-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 16:42","title":"Hiába nőttek az árak, kevesebb pénzt hagytak a vásárlók az Auchan kasszáinál tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f4eae65-839c-49d6-8628-bc480d508fdd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Országos Dohányboltellátó Kft.-ből így 2015-ös alapítása óta már több mint 50 milliárd forintot vettek ki a tulajdonosok.","shortLead":"Az Országos Dohányboltellátó Kft.-ből így 2015-ös alapítása óta már több mint 50 milliárd forintot vettek ki...","id":"20250531_orszagos-dohanyboltellato-eredmeny-beszamolo-profit-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f4eae65-839c-49d6-8628-bc480d508fdd.jpg","index":0,"item":"7ff1db3a-4486-4299-8be8-2c19eec5a290","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_orszagos-dohanyboltellato-eredmeny-beszamolo-profit-osztalek","timestamp":"2025. május. 31. 15:40","title":"Újabb 10 milliárdos osztalékot fizetett a Nemzeti Dohányboltokat ellátó cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6288bd42-0df9-4efc-8f0e-b6d4f003c223","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Eddig mindenki úgy tudta, az utolsó magyar Gulag-túlélő tavaly hunyt el. Egy kutató azonban rábukkant egy 96 éves férfira, aki szintén internált volt. Szabó Zoltán állítja: egyszerű munkásemberként, ártatlanul internálták.","shortLead":"Eddig mindenki úgy tudta, az utolsó magyar Gulag-túlélő tavaly hunyt el. Egy kutató azonban rábukkant egy 96 éves...","id":"20250530_A-magyar-Gulag-utolso-tuleloje-a-mai-napig-nem-erti-hogy-miert-tartottak-fogva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6288bd42-0df9-4efc-8f0e-b6d4f003c223.jpg","index":0,"item":"cf2e515d-6a68-4dc4-b072-b064a71b9abb","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_A-magyar-Gulag-utolso-tuleloje-a-mai-napig-nem-erti-hogy-miert-tartottak-fogva","timestamp":"2025. május. 30. 15:56","title":"A magyar Gulag utolsó túlélője a mai napig nem érti, hogy miért tartották fogva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online gyalázkodás miatt. Lengyel Tamással Kacskovics Mihály Béla beszélgetett.","shortLead":"A kommentek hatnak az emberre. Olyannyira, hogy a színész nemrégiben egy erdélyi túráját is lemondta az online...","id":"20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74903045-c931-44da-b318-e547bce9dd5b.jpg","index":0,"item":"3c004c7d-adec-4ad8-808a-648a1f8e863d","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Fulke-podcast-Lengyel-Tamas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:10","title":"Lengyel Tamás a Fülkében: Összetartozunk, ez az országunk, együtt csináljuk ezt az egészet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb ki kelljen fizetnie a rákosrendezői telek árának újabb, 18 milliárdos részletét. A kormányzati kiemeltté nyilvánítás rosszkor jött.","shortLead":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb...","id":"20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7.jpg","index":0,"item":"5f8c2195-a8ac-43c2-832a-0a69464e851c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","timestamp":"2025. május. 31. 16:10","title":"Kiemelt beruházássá nyilvánítja a kormány Rákosrendezőt, ami újabb 18 milliárdos fizetnivaló a fővárosnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83fe3554-8136-4dba-a42a-169019a7ebf8","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Még tart a nyomozás, így a vádpontok is változhatnak. Az érdemi tárgyalás novemberben kezdődhet.","shortLead":"Még tart a nyomozás, így a vádpontok is változhatnak. Az érdemi tárgyalás novemberben kezdődhet.","id":"20250530_liverpool-bajnoki-parade-tomegbe-hajto-autos-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83fe3554-8136-4dba-a42a-169019a7ebf8.jpg","index":0,"item":"edf90876-752f-42ee-b397-b23c68e9afa6","keywords":null,"link":"/vilag/20250530_liverpool-bajnoki-parade-tomegbe-hajto-autos-birosag","timestamp":"2025. május. 30. 18:50","title":"Bíróság elé állt a férfi, aki autóval gázolt a Liverpool bajnoki címét ünneplők tömegébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cfb410d-b66b-4c9a-839e-b57dfc884ba5","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Katalógusból kiválasztott egyenorr, kilófaló galandféreg, amputált testrészek – A csúf mostohatestvér főhőse mindent megtesz, hogy a herceg Hamupipőkével szemben őt válassza. A film pedig minden eszközt bevet, hogy nézőjét sokkolja, de az együttérzését kivívnia nem sikerül. Kritika.","shortLead":"Katalógusból kiválasztott egyenorr, kilófaló galandféreg, amputált testrészek – A csúf mostohatestvér főhőse mindent...","id":"20250530_a-csuf-mostohatestver-filmkritika-Szenvtelen-szenvedes-a-szepsegert-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfb410d-b66b-4c9a-839e-b57dfc884ba5.jpg","index":0,"item":"ba021006-58da-4c9a-9c00-dc898074ec4f","keywords":null,"link":"/kultura/20250530_a-csuf-mostohatestver-filmkritika-Szenvtelen-szenvedes-a-szepsegert-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 20:00","title":"Szenvtelen szenvedés a szépségért – megnéztük az év legundorítóbb filmjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a542c966-4707-4fac-bd5e-cf1bf7888985","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A tiltást kezdeményező ügyészi hivatal szerint a képek ellentétesek a társadalom és az állam érdekeivel, míg egyeseket arra ösztönöznek, hogy terrorcselekményeket, vagy más bűnöket kövessenek el.","shortLead":"A tiltást kezdeményező ügyészi hivatal szerint a képek ellentétesek a társadalom és az állam érdekeivel, míg egyeseket...","id":"20250530_sziberia-putyin-hitler-kepek-tiltas-weboldalak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a542c966-4707-4fac-bd5e-cf1bf7888985.jpg","index":0,"item":"fb7bbef3-3cb9-45b9-b3a7-6f3f688f361d","keywords":null,"link":"/elet/20250530_sziberia-putyin-hitler-kepek-tiltas-weboldalak","timestamp":"2025. május. 30. 20:12","title":"Egy szibériai bíróság betiltott több weboldalt, mert azokon Putyint Hitlerhez hasonlító képek voltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fazoníroztak a bajor prémium márka ötös sorozatának modelljein. A magyar piac számára is legfontosabb sorozatban minden családtag kapott valami extrát. A limuzin és a kombi egy új belépőszintű motort, a GT pedig egy új csinos feneket.
Brutális adatokkal találkozik az ember a BMW-nél. A sajtóprezentáción elkezdett pörögni a kivetítőn hány darab kelt el eddig az etalon bizniszautót jelentő ötösből. Lehet tippelni gyorsan.
A válasz: 6,6 millió! Ezzel már lehet profitot csinálni.
A hatodik generációnál járó (bmw-s terminológiával F10/F11/F07) modellek népszerűsége természetesen az elmúlt években hatványozottan nőtt. A belépő új piacokon, mint Kína, a sales menedzserek inkább az alultervezés miatt kerülhettek bajba. A szedán (Limousine) az USA-ban kiemelkedően népszerű, a Gran Turismo a távol-keletiek kedvence, míg a racionális németeknél megy igazán a Touring (kombi) változat.
Jóllehet a sajtó számára csak most volt a menetpróba, a modell már rendelhető Magyarországon is. A változások nem is eget rengetőek, a legjellemzőbb vonások, mint az orrész veséi alig változtak. A lámpatestek most épp a keskenyedés útján vannak, megújultak, akárcsak hátsó lámpák, amelyek talán a legjobban a GT-nek állnak. Lényegében tükörképei a 3-sorozat formáinak. A GT-nek különben is áttervezték a hátulját, ami kétség kívül jót tett a márka főúri autójának, nem csak megjelenés, de méretkapacitás szempontjából is, a csomagtere plusz 60 literrel, 500 literes lett.
A felszereltség szintén követi a trendet, mindenhol Bluetooth-kapcsolat, USB-port, sőt az iDrive is kapott valamit. A kontroller akár egér módjára is működik, a rendszer pedig képes emaileket küldeni és fogadni mindezt hang alapú vezérléssel. A kényelmi funkcióhoz tartozó újdonság és nem mehetünk el mellette, hogy mostantól nem csak nyitni, hanem zárni is lehet az 5-ösök csomagterét lábmozdulatokkal.
Nem mintha kétségeink lettek volna felőle, hogy pont a német prémium márka nem fogja teljesíteni az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat, de most már ez is kipipálva. Az összes motor ilyen. Motorvonalon egyébként a belépőszintű 141 lóerős, kétliteres négyhengeres turbódízel, az 518d a nagy újdonság, amelynek normái elvileg 4,5 liter/100 kilométeres fogyasztás és 119g/km-es CO2 kibocsátás. A motort mind a szedán, mind a kombi megkapta. A legeslegfelső polcon pedig ott az új M5, amely új V8-asa révén most éppen 450 lóerős.
Képgaléria
D.P.
A München környéki menetpróbán a GT változatból az 535i került terítékre, a szedánból pedig egy 530d.
A Turismo kisebbik 3.0 literes benzinesével kezdtünk. A sajtóútra kiadott modell kényelemben leginkább egy magánrepülőgéppel vetekszik, dugóban ülve is kedélyesen telik az idő, legalább végig lehet próbálgatni az összes friss infokommunikációs fejlesztést és minden más új kényelmi funkciót. A hófehér bőrülések 17 féle állíthatóságát, az ülések hátulján lévő média központot. A hátsó ülést akár 10 centis úton is lehet mozgatni, a támlája is motorosan dönthető hamar fejedelmi pozícióban utazunk a világ végéig, miközben a TFT monitoron nézünk valami sorozatot, vagy a középkonzol felett kiemelkedő Bang & Olufsen akusztikus lencsékkel szerelt központi hangszóró, önmagában technokrata szépségét csodáljuk. Akárki, aki egyébként megveti ezt a kocsiformát, tíz perc utazás után elomlik.
Képgaléria
D.P.
Az öt féle menetmóddal megspékelt 3.0 literes hathengeres turbómotor méltó módom mozgatja a GT-t. A 306 lóerős teljesítményű, 400 newtonméternyi nyomaték minden fordulaton tökéletes. A 8 fokozatú Steptronic váltófüles áttétélezővel pedig saját magunk is variálhatunk a sebesség fokozatok közt. Papíron, ha a hatékonyság az első akár 8,9 l/100 km-es fogyasztásra is kijöhetünk. A hátsó felfüggesztés önszabályozó légrugós megoldását mondjuk képtelenség próbára tenni a német utakon, így marad a kicsit öncélú, a kormány melletti váltófülek próbálgatása, a váltási gyorsaság vagy egy kis gázelvétel, váltás és megint padlógáz játék. Próbáljuk becsapni a váltószerkezet agyát, nem sok sikerrel. Vezetés közben ráadásul a szemünk előtt minden. Az új „full color” Head-Up displayen a sebesség határokat jelző tábláktól, az előttünk haladó távolságára figyelmeztető információkig.
A szedán változat, avagy a nagybetűs „menedzserautó”, egészen más karakterű. A GT után persze olyan, mintha egy ötcsillagos szállodából egy négycsillagosba költöznénk át, pedig a különbség csak annyi, hogy négycsillagosban nincs elnöki lakosztály. Magyarul, ugyan olyan jó.
Az 530d, amit vezethettünk a 8 fokozatú Steptronic váltójával, a 258 lóerős az 540 Nm-es nyomatékával nyilvánvalóan gond nélkül veszi fel a német autópályák belső sávos tempóját is, rezzenéstelenül, csöndben siklik 200 Km/h-ra felett is. Kifejezetten forszírozva a kérdést, hogy hátul sem zajosabb-e véletlenül, megnyugtató a válasz. A hirdetett 5,8 másodperces állórajtos gyorsulásnál fontosabb a rugalmasság, nagyjából 100-ról 140-re nem több hat-nyolc másodperccel vizsgázik a kocsi. Mindezért vegyes fogyasztásban 5,1 litert ígérnek 100 kilométerenként. Természetesen a „full color” Head-Up display és a többi prémium kiegészítő úgyan úgy itt van, mint a GT-ben ésszerűbb keretek közé szorítva.
A család tagjai nagyon eltérőek árazásban is, az újdonság 518d például 11,6 millió forinttól indul, minden bizonnyal sikeres is lesz. A kipróbált darabok, a szedán 530d, 14,69 milliós kiadást jelent alapáron, míg a Gran Turismo 17,49 milliós induló árral száll versenybe.
A márkán belüli rangsort nem fogja borítani az új ötös, marad a legnagyobb darabszámban eladott modellje a BMW-nek nálunk is, szinte borítékolható.