Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","shortLead":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","id":"20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196.jpg","index":0,"item":"b9f42246-9b9b-4e94-a402-2e64c83b284e","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 06:17","title":"A Hamász 34 túszt engedne el, ha létrejönne a tűzszünet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak a koalíciós tárgyalások a jobbközép és a szociáldemokraták között Ausztriában. A jobbközép lecserélte a vezetőjét, az új hajlandó kormányalakításról tárgyalni a választáson győztes szélsőjobboldali párttal, az FPÖ-vel. A szélsőjobbnak az ölébe hullhat a hatalom, mert a politikai elit nem tudott túllépni a saját árnyékán. Váratlan külpolitikai győzelem ez Orbán Viktornak és Vlagyimir Putyinnak. Németországnak vészjelzés az osztrák belpolitikai fordulat. ","shortLead":"Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak...","id":"20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ce1e485-c9de-4d6e-9e26-66a511c018ce.jpg","index":0,"item":"e80c82a3-0138-496d-9366-1a2f698b1075","keywords":null,"link":"/360/20250106_1945-utan-eloszor-ismet-szelsojobboldali-vezetoje-lehet-Ausztrianak-a-politikai-elit-nem-tudott-elni-az-utolso-lehetoseggel","timestamp":"2025. január. 06. 13:28","title":"1945 után először ismét szélsőjobboldali vezetője lehet Ausztriának, Herbert Kickl a kormányalakításról tárgyalhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56d8c3f6-e6e5-4b3d-8525-6f8534018097","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ilyen szintű csődhullám utoljára a 2009-es pénzügyi világválság idején volt az országban, de akkor a fizetésképtelenné váló társaságok túlnyomó része mikrovállalkozás volt.","shortLead":"Ilyen szintű csődhullám utoljára a 2009-es pénzügyi világválság idején volt az országban, de akkor a fizetésképtelenné...","id":"20250106_nemetorszag-vallalkozas-csod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56d8c3f6-e6e5-4b3d-8525-6f8534018097.jpg","index":0,"item":"e0c2677a-7386-4d03-ab66-a618af24c7a1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_nemetorszag-vallalkozas-csod","timestamp":"2025. január. 06. 11:54","title":"Havonta 1400 cég ment csődbe tavaly Németországban, közülük sok nagyvállalat volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de a költségeik egyre nőnek és most már aggasztóan nagy áremelkedést várnak 2025 elejére. Úgyhogy az év eleji átárazásokat érdemes figyelni, hogy okosabbak legyünk – mutatta be az MNB.","shortLead":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de...","id":"20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8.jpg","index":0,"item":"bac16847-5059-4fbe-aab4-8510bf1c5972","keywords":null,"link":"/kkv/20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","timestamp":"2025. január. 07. 05:36","title":"A cégek költségei újra nőni kezdtek - meddig úszhatjuk meg, hogy az áraikba is beépítsék ezt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cd1578e-08aa-4f27-98f6-1b41d18172c0","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"„Együtt ez milyen nagyszerű nemzet lehetne!” – fogalmazódott meg Trumpban Justin Trudeau kanadai miniszterelnök lemondása után.","shortLead":"„Együtt ez milyen nagyszerű nemzet lehetne!” – fogalmazódott meg Trumpban Justin Trudeau kanadai miniszterelnök...","id":"20250107_donald-trump-kanada-justin-trudeau","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cd1578e-08aa-4f27-98f6-1b41d18172c0.jpg","index":0,"item":"f288c460-72c7-4253-b387-4d26a15b7e19","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_donald-trump-kanada-justin-trudeau","timestamp":"2025. január. 07. 05:19","title":"Grönland után Kanadára is szemet vetett Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump jogi úton hivatalosan kezdeményezte az ellene indult New York-i büntetőperben, hogy határozatlan időre halasszák el az ítélethirdetést, mert az akadályozná elnöki munkáját. A Stormy Daniels pornósztárnak fizetett hallgatási pénz ügyében az év elején Trumpot valamennyi vádpontban bűnösnek találták.","shortLead":"Donald Trump jogi úton hivatalosan kezdeményezte az ellene indult New York-i büntetőperben, hogy határozatlan időre...","id":"20250106_Elnoksege-idejere-meguszhatja-az-itelethirdetest-a-pornosztarnak-fizetett-hallgatasi-penz-ugyeben-mar-elitelt-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435.jpg","index":0,"item":"af7157fd-fbe4-4db7-a347-ce745654410e","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Elnoksege-idejere-meguszhatja-az-itelethirdetest-a-pornosztarnak-fizetett-hallgatasi-penz-ugyeben-mar-elitelt-Trump","timestamp":"2025. január. 06. 21:08","title":"Elnöksége idejére megúszhatja az ítélethirdetést a pornósztárnak fizetett hallgatási pénz ügyében már elítélt Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8a0f76f-d1a5-4661-9838-52f730b6d714","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Apró, de fontos frissítés jött az iPhone-okhoz, mely a jelek szerint több bosszantó hibát is javít.","shortLead":"Apró, de fontos frissítés jött az iPhone-okhoz, mely a jelek szerint több bosszantó hibát is javít.","id":"20250107_apple-iphone-ios-18-2-1-frissites-hibajavitas-kamera-problema-faceid-billentyuzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8a0f76f-d1a5-4661-9838-52f730b6d714.jpg","index":0,"item":"2a50aa2d-6712-4e37-893d-abddc3991c2e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_apple-iphone-ios-18-2-1-frissites-hibajavitas-kamera-problema-faceid-billentyuzet","timestamp":"2025. január. 07. 11:33","title":"Nem működik a kamera az iPhone-ján? Jött egy frissítés, ami megoldhatja – más javítások is érkeztek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3803f559-f62c-4774-ba53-bdc2a729a5aa","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A 62 éves híresség köszönőbeszédében elmondta, azt hitte, soha nem fog díjat kapni, mert ő csak egy „popcornszínésznő”. A részben Magyarországon, Adrien Brody főszereplésével forgatott A brutalista több fontos díjat is behúzott. ","shortLead":"A 62 éves híresség köszönőbeszédében elmondta, azt hitte, soha nem fog díjat kapni, mert ő csak...","id":"20250106_golden-globe-2026-demi-moore-adrian-brody-emilia-perez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3803f559-f62c-4774-ba53-bdc2a729a5aa.jpg","index":0,"item":"9e45a315-3830-48e4-b484-f30f070fed36","keywords":null,"link":"/kultura/20250106_golden-globe-2026-demi-moore-adrian-brody-emilia-perez","timestamp":"2025. január. 06. 07:40","title":"Demi Moore vihette haza a legjobb színésznőnek járó Golden Globe díjat, a magyar építészről szóló film is tarolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mercedes kétségtelenül a legmenőbb fazonú autókat szállítja manapság. A klasszikus E-osztály sikeréhez azért kevés lenne csak a feltűnő külső, itt már a belbecs számít igazán. Hozzá is tettek olyan vezetési kényelmet, amelynek nincs párja jelenleg. Kipróbáltuk az E250-t.
Egy ilyen faceliftre nem lehet azt mondani, hogy csak átszabták a lámpákat, a lökhárítókat, van két új szín a palettán és ennyi. Persze átformálták motorháztetőt és lökhárítót is, nem is akár hogyan. Az egész frontrész annyira újszerű , hogy nyilván szubjektív kinek mi tetszik, de az tény, hogy az összes prémium konkurensben ülő autóstárs a napszemüvegét megemelve forgatja utána a fejét. Modern és stílusos lett az orrész, közhely lenne ragozni. Az egész új filozófiát áraszt.
A legfontosabb talán, hogy hosszú idő után újra egy lámpatestbe kerültek az „izzók”, ezeket választja ketté az ívelt formában húzódó nappali menetfény. Az új lámpatest azonnal szembetűnő legfontosabb járulékos előnye egyébként, hogy az előttünk haladóknak este fogalmuk sincs milyen elképesztően menő autó tűnt fel a visszapillantójukban. Autópályán érezhetően szétnyílik a sor az ember előtt. Az első világításnak persze nem csak ez a szerepe, a széria LED-nappali szemöldök és jelen esetben a LED-fényszoró is ebben kapott helyet.
Az orrész forradalma után aztán csendesedik az újszerűség, a kocsi oldalról és hátsó nézetben már konzervatívabbnak mutatja magát. Az elegáns hátsó és az előzőnél talán szebbre sikerült hátsó lámpák teszik nyugodtabbá a formát.
Képgaléria.
D.P.
A belső tér korántsem változott a külsőhöz mérhetően, az E-osztály kiegyensúlyozottan elegáns. Megtaláljuk a kötelező elemeket, a középkonzol mutatós órájától kezdve, a meglehetősen sok gombos műszerfalat, a kiválóan kezelhető és konstans hőmérsékletet biztosító multizónás klímáig mindent. Bár ebben a modellben az ülés csak részben elektromos mozgatású a hosszanti tengelyen karos megoldással jár magasság – ami egyébként gyorsabb is – a további ötféle lehetőség már elektromosan szabályozható. Az üléspozíció tökéletesre szabható, külön jól esik a gerinctámasz, amelyet az ülés oldalán lévő karral lehet felkeményíteni. A kabin levegőssége sem kérdés, elöl, hátul ülőknek bőségesen kényelmes.
A modellt jellemző bőséges motorkínálatból - hatféle benzines és ötféle dízel - a kétliteres benzines jutott nekünk, amely tulajdonképpen a belépő szint, ami ráadásul először egy soros négyhengeres. Ennek megfelelően a relatíve kis motor szinte lebeg a hatalmas motortérben, annyi hely van körülötte, hogy a szervizesek biztosan külön díjazzák majd. Az újonnan fejlesztett kétliteres motor 211 lóerős és 350 Nm nyomatékú, ennek megfelelően nem aszfaltnyúzó erőgép. A tökéletes magabiztosságot adó többletet nem ezen motor teljesítménye miatt fogjuk megtalálni.
A hétfokozatú váltóval ECO és Sport-mód között variálva lehet más-más hangolást kicsikarni, de jelentős dinamikai különbségek nincsenek. A hét sebesség révén, a motor nyugodt körülmények közt folyamatosan 2000 alatt forog, viszont, ha kell, a váltó azonnal visszadob kettőt, a hátsókerekes autó pedig megindul. A váltófülekkel is lehet forszírozni a dinamizmust, de néhány másodperc múlva, ha nem nyúlunk hozzá, visszaáll az ECO-módba. A hétköznapi utazás élménye ugyis a csend és a kényelem. Akármilyen változó felületű is az út az adaptív felfüggesztés elsimítja azt, a kerek felől felől érkező szokásos morajlás vagy a szélzaj magasabb frekvenciájú hangjai nem léteznek kabinban.
A kétezres motorral szerelt nagyautó legkomolyabb kritikája, hogy nagyon szereti a benzint. A 650 kilométeres tesztútra könnyedén kiadta a tízliteres átlagfogyasztást, a 65 liter visszatankolásával járó összeg pedig helyre teszi az embert. A 140-es tempónál 2600-at forgó motor egyáltalán nem indokolná a magas értéket. A könyv szerinti adat ráadásul 5,8-6,1 liter, amelyhez hiába adjuk hozzá a realitásfaktor plusz 20 százalékát, még mindig messze a 10 literes fogyasztás.
Képgaléria.
D.P.
Ami lenyűgöző, megtapasztalni az új E-osztályban hadrendbe állított asszisztens rendszerek életszerű működését. Hol tart manapság az autótechnológia, vagy ahogy a Mercedes-Benznél hívják az ’Intelligence Drive’. A Mercedes már jelezte 2020-ra nem lesznek önhibás balesetek autóikkal, amit elsőre hümmögve fogad az ember, így egy hét után az új E-vel, kevésbé tűnik túlzásnak.
A Mercedesek hagyományosan előremutató kényelmi/biztonsági rendszereiből normál esetben kipróbálni csak a vezetési asszisztensek működését lehet, így a távolságtartó radaros tempomatot és a sávtartót. A rendszer nem túlzás, elképesztő. A sztereó kamerák révén, a kocsi autópályán, mint a vonat magától követi a kanyaríveket. Hogy a nagyon hamar beálló teljes közönyt az autóvezetés iránt a rendszer ne hagyja elhatalmasodni, 30 másodperc teljesen autonóm autózás után figyelmeztet, most már fogjuk meg a kormányt. Mindezt 140-nél.
Persze a távolságtartó tempomat (Distronic Plus) közben is teszi szépen a dolgát, gyorsít, lassít, ahogy kell, a forgalom ritmusa szerint. A táblafelismerő, amely már nem csak a sebességhatárokra hívja fel a figyelmet, hanem a tilalmakra is, szinte nem is tévesztett az egy hét alatt. Összesen talán egyszer akadt be neki egy 70-es tábla, miközben már 110-es tempóban lehetett volna autózni. A fáradságra figyelmeztető kis kávéscsésze persze beint 2 óra vezetés után, hogy álljunk ki pihenni. De minek, ha frissebben szállok ki a kocsiból, mint, amikor elindultunk, annyira nem fárasztó így a vezetés.
Az E250 tesztautónk 19,6 millió forintos darabját tényleg csak a legfontosabb újdonságokkal, túlzások nélkül díszítették fel. A 10,4 milliós alapár helyett mégis egy 9 millió forinttal drágább kocsiban ülünk. Ezt manapság meg kell szokni, pláne a prémuim kategóriában. Viszont az Integrált Szerviz Csomag miatt egy fillért sem kell rá költsünk 4 év, vagy 120.000 kilométerig, az üzemanyagon kívül.
A stuttgartiak etalonját sikerült úgy megújítani, hogy más márkák előtt járjon jódarabig. Ez az E-osztály nem is csak a taxisok kívánság-listáján szerepel majd hosszú évek múlva is az tuti.