Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A világ legmagasabban fekvő közúti alagútjának építését fejezték be Kínában, a Szecsuan–Tibet-autóút tibeti szakaszán.
A hét kilométer hosszú közúti alagút 6168 méteres tengerszintfeletti magasságban szeli át a Csola-hegy legmagasabb csúcsát, és két órával rövidíti le az utat Csengtuból, Szecsuan tartomány fővárosából a tibeti Lhászába.
A kétsávos alagút 2012 óta épül, a forgalomnak jövőre adják át. A beruházás 1,15 milliárd jüanba, azaz 48 milliárd forintba került. Naponta 4-5000 jármű haladhat át rajta, míg a kanyargós hegyi úton legfeljebb 1500.
Easier access to roof of world! Road work completed on highest tunnel linking China's inland Sichuan to east Tibet https://t.co/13vtBOl5KE pic.twitter.com/t2MI5imS3m
— China Xinhua News (@XHNews) November 10, 2016
Az alagúttal elkerülhető a jelenlegi 40 kilométeres szerpentin, amelyen a szédítő mélységeken kívül lavinák, kőomlások, extrém hidegek és oxigénhiányos levegő is fenyegeti az autósokat.
Tibet less remote as world's highest road tunnel opens -- https://t.co/4pcqHbSjpj pic.twitter.com/qWK5xqt5DB
— China Plus News (@ChinaPlusNews) November 10, 2016
A Hszinhua hírügynökség szerint ez volt minden idők legnehezebb alagútépítése Kínában. Az 1951-ben elkészült szecsuani volt az első autóút, amely Tibetet összekötötte Kínával. Azóta Csinghajból és Hszincsiangból is vezet autóút Tibetbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.