Új autó vásárlásakor általában kiemelt figyelmet szentelünk a vásárlásra esélyes jármű fogyasztásának. A gyári katalógusértékek általában nagyon csábítóak, hiszen sokszor még egy viszonylag nagy autó esetében is 4-5 literes fogyasztást ígérnek a cégek. Aztán pedig kiderül, hogy a gyakorlatban nem ennyit, hanem sokkal inkább 6-7 litert fogyaszt az autó.
Ráadásul az ígért és a valós fogyasztási értékek szépen lassan egyre távolabb kerülnek egymástól. Míg 2013-ban még "csak" 25 százalék volt a differencia, addig a mostanság forgalomba kerülő új autók átlagosan 42 százalékkal többet fogyasztanak a gyári adatoknál.
Az Európai Unió most azt tervezi, hogy a gyártók számára kötelezővé teszi egy független fogyasztásmérő eszköz minden új autóba történő beszerelését. Ez egyelőre még csak egy tervezet, azonban, ha az uniós országok részéről megkapja a szükséges támogatást, akkor 2020-tól már minden új autónak szerves részét fogja képezni az átverhetetlen és ténylegesen valós adatokkal szolgáló apró szenzor.
A fogyasztásmérő az előzetes becslések szerint egyetlen euróval növeli csak meg a személyautók és a könnyű haszonjárművek gyártási költségét. Az viszont már sokba kerülhet a gyártóknak, ha a szenzor elárulja, hogy a termékeik az ígértnél sokkal többet fogyasztanak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.