A német AutoBild munkatársai abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a tartóstesztre kapott személyautókat 1,5-2 éven keresztül használhatják és ezen idő alatt 100 ezer kilométert tesznek meg a különböző típusokkal. A teljesen normális hétköznapi használat során minden apró hibát, problémát feljegyeznek, majd pedig a teszt végén szakemberek segítségével apró darabokra szétszedik a kocsikat, hogy az esetleges rejtett hibákra is rábukkanjanak.
A 2014 és 2018 között tesztelt autók közül a sűrített földgázzal üzemelő Audi A3 Sportback g-tron teljesített a legjobban, mely konkrétan 0, azaz nulla hibaponttal zárta a tartóstesztet.
A képzeletbeli ezüstérem a Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline-nak jár, melynek egyedül a vonóhorogjával akadt probléma, és végül 4 hibapontot kapott a kivételesen 150 ezer kilométeresre nyújtott teszt során.
A dobogó harmadik fokára az ugyancsak szinte hibátlan, konkrétan mindössze 4 hibapontot gyűjtött Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit állhat fel, még pedig az azonosan jól szerepelt Volvo XC60 D4 Summum FWD társaságában.
Az ötödik a BMW X1 xDrive20i (5 hibapont) és a Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDI Style (5 hibapont), a hetedik a Hyundai Tucson 2.0 CRDi 2WD Style (7 hibapont) és az Audi A6 Avant 2.0 TDI (7 hibapont), a kilencedik a Mercedes V 220 d (7 hibapont), a tizedik pedig az egyaránt 8-8 hibapontos Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium, Mazda CX-5 Skyactiv-D AWD, Mazda MX-5, Mercedes C250d 4Matic T Avantgarde, Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip, illetve Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.