szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

Kezdődik a metrópótlás Dél-Pesten, eggyel kevesebb sáv lesz az Üllői úton, a Népligetnél viszont többnyire megmaradnak az autósoknak a kanyarodósávok. A Vak Bottyán utcát csak a BKK járművei használhatják. Minden fontos gócpontot végigjártunk, ahol szokatlan dolgokat, dugót tapasztalhat.

Április 6-án, szombaton kezdődik a 3-as metró felújításának következő üteme, ezúttal a dél-pesti (Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest) szakaszt zárják le. A munkák több mint egy évig fognak tartani.

A BKV már márciusban kijelölte a buszsávokat az Üllői úton, úgyhogy a rendszeresen arra közlekedők már tudhatják, hogy mire kell számítani, de a buszsávokat egészen április 5-ig, péntek estig lehetett használni, onnantól azonban tilos ráhajtani a buszsávokra!

A déli szakaszon utazók már így is hozzászokhattak, hogy hétköznap esténként és hétvégenként egész nap pótlóbuszok járnak a metró helyett (ez azzal függ össze, hogy az északi metrószakasz felújítására a síneken szállították a szükséges anyagokat), az igazi tortúra számukra április 8-tól kezdődik, ekkor munkanapon, csúcsidőben vizsgázik a rendszer, és a BKK már jó előre figyelmeztet, hogy akár 20-30 perccel is emelkedhet a szokásos utazási idő a dél-pesti közlekedők számára. Az alábbi videóban végigjártuk a módosuló útvonalat, bemutatjuk, mit érdemes tudni:

A BKK és a Budapest Közút arra hívta fel a figyelmet, hogy elsősorban az Üllői úton, az M5-ös autópálya bevezető szakaszán és a Gyáli úton, valamint a Népliget, a Nagyvárad tér és a Közvágóhíd térségében kell nehezebb haladásra, és több helyen megváltozott forgalmi rendre készülni.

Üllői út, Vak Bottyán utca elvész, Népliget megmarad

A legfontosabb, már ismert változás, hogy az Üllői úton buszsávot jelöltek ki, így az autósok számára mindkét irányba két sáv lesz csak járható. Mindkét irányba lezárják a kispesti, Határ út és Kőbánya-Kispest metróvégállomás közötti Vak Bottyán utcát is, oda csak a BKK járművei hajthatnak be.

A Nagyvárad térnél fordulnak vissza a metrópótlók az Üllői úton keresztbe, ezért a Haller utca felé eggyel kevesebb sávon lehet majd balra kanyarodni.

A Népligetnél viszont az autózóknak kedvezett a BKK és a Budapest Közút azzal, hogy a liget vonalában nem jelöltek ki buszsávot. A befelé haladó buszok az Üllői úti vasúti felüljáró vonalában bekanyarodnak majd a ligetbe, az ott lévő buszpályaudvaron megállnak, és a Könyves Kálmán körút csomópontjában érik csak el újra az Üllői utat. A kifelé haladó buszok pedig az egyik, híd alatt futó balra kanyarodó sávot használva fordulnak be a ligetbe.

Lesznek azonban expressz metrópótló buszok is, amelyek csak a reggeli csúcsforgalomban, a Határ úttól a Nagyvárad térig közlekednek, a népligeti felüljárón áthaladnak, és sehol sem állnak meg.

Amíg tehát az északi metrófelújításnál a Váci útról befelé érkező buszok útját úgy könnyítették meg, hogy az autósok számára megszüntették a felüljáró alatti balra kanyarodást a Róbert Károly körútra, az Üllői úton befelé mindkét, a Rákóczi híd felé tartó kanyarodósáv megmarad az autósoknak, kifelé pedig, ahogy említettük, egy sávot használhatnak az autók.

Hol kell még buszsávra készülni?

A metrópótláshoz kapcsolódóan a BKK megerősítette az alternatív eljutási módokat is, új buszjárat indult a Boráros térre 223M néven, gyakrabban jár a 99-es busz, és több jármű fogja használni az M5-ös autópálya bevezető szakaszát. Ennek okán:

  • a Soroksári úton a már meglévő buszsávot meghosszabbították a Határ útig a városközpont felé vezető irányban.
  • Hosszabb lett a már meglévő autóbuszsáv Kőbányán a Vajda Péter utcában is a belváros felé, a 99-es busz így már a vasúti felüljárótól buszsávon haladhat a Könyves Kálmán körútig.
  • Meghosszabbították továbbá az M5-ös autópálya bevezető szakaszán a belváros irányú buszsávot is, egészen a városhatárig két sáv marad tehát csak az autózóké befelé.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!