szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán gyártó elsőként a kompakt 3-as modelljébe szereli be új generációs erőforrását.

Régóta tudni lehet, hogy a Mazdánál javában folyik egy bizonyos Skyactiv-X motor fejlesztése, most pedig bejelentették, hogy elkészült ez az új erőforrás. Ami a világ első olyan sorozatgyártású benzinmotorja, mely gyertya által vezérelt kompressziós gyújtással működik.

A 2 literes 4 hengeres motor a gyártó szerint egyesíti a benzin- és dízelmotorok előnyeit, vagyis pörgős, nyomatékos és nem fogyaszt sokat. A 24 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített erőforrás percenkénti 6 000-es fordulatszámon adja le 180 lóerős maximális teljesítményét, a 224 Nm-es csúcsnyomaték pedig 3 000-es fordulaton ébred.

A 16,3:1 sűrítési arányú motor 95-ös oktánszámú benzinnel működik, mely üzemanyagból a szigorú WLTP-szabvány szerint 100 kilométerenként beéri 4,3-9,3 literrel. Sőt, a korábbi NEDC-szabvány szerinti fogyasztási értéke 3,9-6,6 liter.

A Skyactiv-X motor ősztől elsőként az általunk nemrégiben alaposan letesztelt új 3-as Mazdában érhető el. Az új erőforrás a típus mindkét karosszériaváltozatával, hatfokozatú kézi és automataváltóval, első- és összkerékhajtással is rendelhető. A teljes iparágban egyedinek számító motorral 8 094 900 forint az új Mazda 3 alapára.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!