szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez is egyfajta vintage Ferrari, amelynek létrejöttében maga Enzo Ferrari is személyes szerepet vállalt. Ráadásul közel 70 éve tart fenn egy sebességrekordot.

Ez most nem egy 20 millió dolláros Ferrari 250 GTO speciális változata, hanem a történelem egyetlen Ferrari-hajtású hidroplánja, amely 1952-ben sebességrekordot állított fel.

Cápaszerű hajótest és uszony, valamint a Ferrari ikonikus élénkvörös színe révén a hidroplán valahol elképesztően hasonlít a korszak Ferrari közúti és versenyautóira is.

DuPont Registry
DuPont Registry
DuPont Registry
DuPont Registry

A jármű neve XI Arno, és 1952-ben építették egyetlen céllal, hogy sebességrekordot állítson fel a 800 kilogrammos hajóosztályban. Amikor Enzo Ferrari megtudta, hogy a híres szintén olasz Achille Castoldi motorcsónak-versenyző egy ilyen projekten dolgozik, ráadásul a csónakot Ferrari-vörösre festették, úgy döntött, hogy segítséget nyújt a Scuderia F1-es csapatán keresztül.

A 385 lóerős, a Ferrari 375-ös 4.5L V12-es motor helyett, amelyet eredetileg a hajóba terveztek, egy még erősebb, versenyre előkészített Grand Prix motor került bele. Ennek révén 550–600 lóerős lehetett a motor teljesítménye.

Ennek eredményeként az Arno XI felállította a rekordot 242 km/h-s sebességgel, ami még jelenleg is fennáll ebben a géposztályban. Most viszont eladósorba kerül a DuPont Registry oldalon keresztül, nem ismertetett áron. A rendkívüli versenycsónakot egyébként 2012-ben az RM Sotheby’s árverésén már továbbértékesítették, akkor 868 ezer eurót adtak érte, de úgy tűnik, most új gazdája is üzletet lát az eladásában.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!