szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Majdnem egy éve készenlétben állnak azok a Solaris-Skoda trolik, amelyek most az utcára kerülnek.

Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bejelentette, hogy a tíz szóló és tizenegy csuklós Solaris-Skoda trolibusz sikeresen teljesítette a tesztüzemet és az utasok nélküli próbafutást, így ettől a héttől ütemezetten forgalomba állnak a fővárosban.

A légkondicionálóval is felszerelt járművek alacsonypadlós kialakításúak, ezért a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival közlekedők is kényelmesen használhatják őket.

Azt írták: jelenleg a főváros útjain 36 ilyen gyártmányú és típusú, de korábbi generációból származó jármű közlekedik. A trolik legalább négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot.

Az összes új járművet kamerákkal szerelték fel, ami növeli az utasok biztonságát és segítséget nyújt a szándékos károkozások megelőzésében vagy az elkövetők azonosításában - tették hozzá.

A közlemény szerint a "Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés" a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió 3,891 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó több mint 3,9 milliárd forint.

Mint szerdán beszámoltunk róla, csaknem egy év parkoltatás után végre utasforgalomban is megtették első kilométereiket a Solaristól vásárolt, legújabb generációs trolibuszok a fővárosban. Hétfőn a 76-os járaton debütált a 8101-es kocsi, kedden pedig a 75-ös és a 80A vonalára állt be három csuklós Trollino.

Az Ominbusz blog korábban arról írt, hogy a forgalombahelyezés nehézsége az volt, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) utódszervezeténél, azaz az Információs és Technológia Minisztérium Közlekedési Hatóságnál, a bürokráciacsökkentés nyomán éppen azoktól a szakemberektől váltak meg, akik az új trolibuszok forgalomba helyezési papírjait, engedélyeit kiállíthatnák.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!