Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ez nem árstop, hanem valami enyhébb, valami más, de nem zárja ki, hogy radikálisabb intézkedések is jöjjenek hamarosan. Az árrésstop politikai termék, méghozzá a demagóg fajtából. Inflációról, gazdaságpolitikáról Németh Dáviddal és Kovács Gáborral a HVG közéleti műsorában.","shortLead":"Ez nem árstop, hanem valami enyhébb, valami más, de nem zárja ki, hogy radikálisabb intézkedések is jöjjenek hamarosan...","id":"20250313_Fulke-podcast-Nemeth-David-Kovacs-Gabor-arresstop-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"e4b9c851-33bc-47fd-8967-0e378e7a3c49","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Fulke-podcast-Nemeth-David-Kovacs-Gabor-arresstop-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 15:55","title":"Így csak a gazdagok járnak jól – árrésstopról Németh Dáviddal és Kovács Gáborral a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5630fc06-cb6f-4a71-968c-668987c74907","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy parvovírusos kutya tetemét is megtalálták a német családfő tanyáján.","shortLead":"Egy parvovírusos kutya tetemét is megtalálták a német családfő tanyáján.","id":"20250314_kutya-tanya-orgovany-allatvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5630fc06-cb6f-4a71-968c-668987c74907.jpg","index":0,"item":"f7d607e2-5836-420b-b112-5bebdd8f391f","keywords":null,"link":"/elet/20250314_kutya-tanya-orgovany-allatvedelem","timestamp":"2025. március. 14. 14:16","title":"„Embermagasságban állt a kutyaürülék” – 150 kutyát tartott embertelen körülmények között egy család az alföldi tanyavilágban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65b66c8c-43fb-476e-b4f7-c1aea189885e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A TV2-n futó sorozat gyártási költségvetéséből „mindössze” 2 milliárd forint a nem állami forrás. ","shortLead":"A TV2-n futó sorozat gyártási költségvetéséből „mindössze” 2 milliárd forint a nem állami forrás. ","id":"20250313_hvg-Hunyadi-sorozat-allami-tamogatas-kozel-a-24-milliardhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65b66c8c-43fb-476e-b4f7-c1aea189885e.jpg","index":0,"item":"324f7bdc-1683-41d3-bab3-490a0b006b83","keywords":null,"link":"/360/20250313_hvg-Hunyadi-sorozat-allami-tamogatas-kozel-a-24-milliardhoz","timestamp":"2025. március. 13. 10:42","title":"Hunyadi-sorozat: még annál is több állami támogatást kapott, mint amiről eddig tudtunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A HUN-REN Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet kutatói fontos sejtcsoportokat határoztak meg az emberi hippokampusz különböző rétegeiben. Eredményeik olyan betegségek kutatásában bírhatnak nagy jelentőséggel, mint a skizofrénia, az epilepszia és az Alzheimer-kór.","shortLead":"A HUN-REN Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet kutatói fontos sejtcsoportokat határoztak meg az emberi hippokampusz...","id":"20250314_hun-ren-emberi-agy-hippokampusz-felfedezes-sejtcsoportok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06b05bb1-298f-4f6c-b06e-42fa7995f6eb.jpg","index":0,"item":"dc5aec3d-923f-4c52-a6ed-514e22ae3c7c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_hun-ren-emberi-agy-hippokampusz-felfedezes-sejtcsoportok","timestamp":"2025. március. 14. 13:03","title":"Jelentős felfedezést tettek magyar kutatók az emberi agy egyik legfontosabb részéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0cadbf5-c3b2-4cc6-8f2a-14ef7681ce9f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Eközben 2023-ban az élelmiszerboltok 15,6 százalékos átlagos árréssel dolgoztak.","shortLead":"Eközben 2023-ban az élelmiszerboltok 15,6 százalékos átlagos árréssel dolgoztak.","id":"20250314_elelmiszer-inflacio-dragulas-gki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0cadbf5-c3b2-4cc6-8f2a-14ef7681ce9f.jpg","index":0,"item":"7e56d025-7744-45ec-8ea2-c32e7be6d79f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250314_elelmiszer-inflacio-dragulas-gki","timestamp":"2025. március. 14. 07:28","title":"Négy év alatt többet drágult az élelmiszer, mint az előző 11 évben, részben az árstop és a különadó miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79647abc-e5ed-4da2-a168-7d954f42eab6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az izraeli Sapir Berman lesz az első transznemű nő, aki hivatalos nemzetközi meccsen bíráskodik.","shortLead":"Az izraeli Sapir Berman lesz az első transznemű nő, aki hivatalos nemzetközi meccsen bíráskodik.","id":"20250314_eloszor-vezet-nemzetkozi-meccset-transznemu-biro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79647abc-e5ed-4da2-a168-7d954f42eab6.jpg","index":0,"item":"4f5fda0a-ea62-40f3-b511-6c41ae7e1c31","keywords":null,"link":"/elet/20250314_eloszor-vezet-nemzetkozi-meccset-transznemu-biro","timestamp":"2025. március. 14. 14:26","title":"Focitörténelmi fordulat: először vezet nemzetközi meccset transznemű bíró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a0dd65c-6743-4511-b416-a1c2a627cd7a","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A szöveget a kormánykoalíciót alkotó elnöki párt, a jobbközép Köztársaságiak és a centrista pártok, valamint az ellenzékben lévő szocialisták és a Zöldek támogatták, a szintén ellenzéki radikális baloldali Engedetlen Franciaország és a kommunisták ellene szavaztak, míg a legnagyobb ellenzéki frakció, a Marine Le Pen által vezetett Nemzeti Tömörülés képviselői tartózkodtak a szavazáskor.","shortLead":"A szöveget a kormánykoalíciót alkotó elnöki párt, a jobbközép Köztársaságiak és a centrista pártok, valamint...","id":"20250313_befagyasztott-orosz-vagyon-lefoglalasa-ukrajna-tamogatasa-francia-nemzetgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a0dd65c-6743-4511-b416-a1c2a627cd7a.jpg","index":0,"item":"cb19a637-67a7-4eb3-b2d8-3b4ef659ec00","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_befagyasztott-orosz-vagyon-lefoglalasa-ukrajna-tamogatasa-francia-nemzetgyules","timestamp":"2025. március. 13. 21:32","title":"A befagyasztott orosz vagyon lefoglalását kéri a francia nemzetgyűlés az Ukrajna támogatásának fokozásáról elfogadott határozatában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08be4ba0-6b42-4f88-ac77-98e8a02b4ba1","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Kovács Csabát a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ügyvivő rektorának jelölte a szenátus, csakhogy ilyen pozíciót a felsőoktatási törvény nem ismer. Az intézménynek több mint egy éve szabályosan kiválasztott rektorjelölte is van, de őt az egyetemet fenntartó alapítvány kuratóriuma nem volt hajlandó kinevezni.","shortLead":"Kovács Csabát a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ügyvivő rektorának jelölte a szenátus, csakhogy ilyen pozíciót...","id":"20250314_Ugyvezeto-rektor-MOME-jog-torveny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08be4ba0-6b42-4f88-ac77-98e8a02b4ba1.jpg","index":0,"item":"88b6de49-f57c-49bc-a192-8099addc498e","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Ugyvezeto-rektor-MOME-jog-torveny-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 06:01","title":"Nem létező pozícióból irányítja majd a MOME-t Kovács Csaba ügyvivő rektor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hétüléses változatban is kapható kicsit kocka SUV a Mercedes egyik kellemes idei újdonsága.
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a közeljövőben majdnem minden autó SUV lesz. A legfrissebb jóslatok szerint Németországban például öt éven belül minden második újonnan eladott kocsi. Ebben a hatalmas masszában kellene olyan szegmenseket találni, amelyekben még nem találtak ki mindent. A Mercedesnek, úgy tűnik, megint sikerült kicsit újítania. Egy kompakt, de akár hétüléses, meglepően karakteres, jó terepképességű autót dobtak piacra Mercedes-Benz GLB néven.
Képgaléria
D.P.
Azt talán felesleges is hangsúlyozni, milyen piaci előnye van nálunk manapság egy hétüléses SUV-nak, de hogy ez máshol is akkora piaci erő-e, mondjuk a prémium kategóriában, hogy egy kompakt méretű autót fejlesszenek rá, az már korántsem ilyen egyértelmű. Márpedig a Mercedesnél azt mondják, megvan a vásárlóközönsége ennek a vonulatnak is, olyanok, akik korábban például a Mercedes B-osztályban ültek, vagy a konkurens BMW 2-es Active Tourerben.
Az egész GLB stílusa kicsit elüt a mostani, egyébként nagyon fluid Mercedes-dizájntól és éppen ez az egyik legvonzóbb benne. A kocka mint forma ugyanis nem csak érdekes a sok kavics között, hanem a kabintérre is kifejezetten jó hatással van, mert tágas és jól pakolható teret enged meg.
A GLB nagyon praktikus is: 4,63 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy három centivel kisebb, mint a nála nagyobb GLC, viszont szélesebb és magasabb a belső tere, amivel azonnal praktikusabb verzió, mint a nála kisebb GLA, vagy nála eggyel komolyabb GLC.
D.P.
Mielőtt felvetődne, hogy magának csinált konkurenciát saját GLC típusával szemben a Mercedes, érdemes pár dolgot helyre tenni. Tudni kell, hogy mechanikailag a GLB inkább az A-osztályból építkezik, mint a GLC-ből. Kisebbek és gyengébbek a motorjai, és sok más apróság is van, amivel meg tudják tartani a különbséget a két modell között. Sok olyan részlete van a GLB-nek, ami inkább csak stílus, mint valódi tartalom. Itt is van például „majrévasnak” tűnő kapaszkodó az utas előtt, ami olyan, mint a nagyon drága Mercedes G-osztályban, csak itt nem lehet megfogni, ez csak egy alubetét a műszerfalon.
A kabintér az ilyen kijózanító apróságokon kívül igazán kényelmes, tágas, igényes, és modern. 570 literes a csomagtere alapból – amivel megint jobb, mint a GLC, amelyben csak 550 liter az alap – ráadásul a hétüléses opció miatt az egyik sor sínen mozgatható, így akár 760 liter is lehet hátul az alapkapacitás a csomagok számára.
A Mercedes abban németesen korrekt akart lenni ezzel a harmadik sorral, hogy megmondták: maximum 168 centis testmagasságig ajánlott itt ülni. De a harmadik sort is hadrendbe állítva 130 liternyi hely marad a csomagoknak. És ehhez a sorhoz is van USB-csatlakozó, fejtámla és ISOFIX-ülés. Szóval, amennyire lehet, még ez is rendben van.
D.P.
Az az igazság, hogy a mostani Mercedesek a vezetési asszisztensek és kényelmi elektronika szempontjából a Teslával együtt olyan előnyt mutatnak a legtöbb márkához képest, hogy manapság ennél a két gyártónál érezni igazán, miről szólna az évtized végének autóipara: a totális digitalizációról.
A 10.25 colos kijelzőkön MBUX rendszer fut, amelyről már leírtunk, milyen: az érintőképernyős navigáción például virtuális térkép mutatja, hogy merre kell menni. A hangutasítással szinte bármit kérhetünk a rendszertől, hogy ne a felhasználónak kelljen a menürendszer tízezer funkciója között keresgélnie, vagy kikapcsolnia a head-up displayt. És ugyanígy akármilyen zenét kérhetünk, mert a rendszer a felhőből azonnal streameli nekünk. Valahol itt kéne ma tartani.
D.P.
A kabintér néhány olcsóbb részlete mellett leginkább a motorválaszték mutatja meg, hová is tartozik a GLB a Mercedes palettáján. Itt csak kis motorok vannak, mint a Mercedes kompakt autóiban egyébként is. Mindegyik négyhengeres, még az AMG GLB 35 is, amely 306 lóerős és ugyanez a motor van a Kecskeméten készülő CLA AMG 35-ben is.
A csúcsmotort elfelejtve a belépő szint a GLB200-as benzines, amely egyébként a Renault-Nissan-Dacia trió több modelljében is megtalálható. Az 1.33 literes négyhengeres turbómotor a Mercedes GLB esetében 163 lóerős. A következő lépcsőfok már a GLB 250, amely egy kétliteres lökettérfogatú benzinmotort jelöl 224 lóerővel.
A GLB dízelmotor-választéka még egyszerűbb: egy motor, három teljesítményszint. A 2.0 literes 116, 150 lóerős és 190 lóerős lehet, amelyet lehet elsőkerék- és összkerékhajtással is rendelni. Manuális váltós modell egyébként sincs már, de az automaták közt van különbség.
D.P.
A spanyolországi bemutató során offroad terepen is ki lehetett próbálni a kocsikat. Az igazat megvallva arra számítottunk, csak valami könnyed kis dülöngélés lesz egy kőbánya szervizútjain. Ezzel szemben a téligumikkal szerelt dízel GLB-kkel masszív 45 fokos emelkedőket és ereszkedőket kellett megcsinálni. Sőt az oldaldőlési szög bemutatása közben is neccesnek éreztük a dolgot: 35 fokos oldaldőlésig stabil a kocsi, amit a feladatban el is kellett érni, vagyis ha ezt a sofőr végrehajtja, akkor szinte már az oldalán fekszik.
A 400 Nm-es nyomatékkal ügyesen elboldogult az emelkedős terepakadályok között a GLB, simán megoldott olyan feladatokat, hogy a 45 fokos emelkedő közepén megálltunk, majd finoman kis gázzal elindultunk. Az ilyen kuplunggyilkos kihívást gyakorlatilag gond nélkül teljesítették a GLB-k részben amiatt, hogy ebben sem voltak igénytelenek a németek és a kocsi váltója olajban futó szerkezetű, hogy ne lehessen azonnal szétgyilkolni egy-egy ilyen kihívással mindenféle tapasztalat nélkül sem.
A dízel GLB ezen túlmenően, közúton pont olyan komfortos és takarékos, mint egy gázolajos Mercedesnek lennie az utastérben csendes és a hegyi szerpentinen kapaszkodás ellenére is 8 literes átlaggal abszolváltuk a szakaszunkat.
D.P.
A csúcsváltozat, az AMG GLB 35 természetesen már egy másik ügyfélkörnek szól, ott máshogy van nagyon együtt a csomag. Nem terepezésre, hanem arra, hogy egy kompakt SUV-val is jót lehessen autózni.
Az AMG „juniorligában” játszó négyhengeres 306 lóerős turbómotorral (8 fokozatú váltó, összkerékhajtás) abszolút kompetensen megy a GLB. Kívülről is látványosabb, mint a normál változatok, legfőképpen az AMG modellekre jellemző Panamericana hűtőrács miatt. 5,2 másodperc alatt van százon, a négyhengeres turbómotor pedig nagyon agilis. A fékek és a kormányzás is direkt, és ez a doboz még nem olyan súlyos, hogy csak szuperdrága, vagy aktív légrúgós felfüggesztéssel lehessen megoldani, hogy ne dülöngéljen.
Árak, konklúzió
A Kínában és Mexikóban készülő újdonság a két kulcspiachoz van közel leginkább, ahol a stuttgarti gyártó kompakt autói egyébként is a legjobban fogynak. Nálunk a legolcsóbban 12,3 millió forintért lehet egy 116 lóerős dízel GLB-nk, míg benzinesből 12,2 millió forint az alapár. Persze prémium márkákról lévén szó ezek az összegek nagyon el tudnak szállni. A csúcsmodellnek a GLB 35 AMG-nek pedig még nincs is magyar ára.