szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia kompakt frissített verziójában már megjelenik a hibridhajtás is.

A Renault Megane negyedik generációja 2015-ben mutatkozott be, ideje volt frissíteni a palettát. A legfontosabb momentuma az átdolgozott modellnek, hogy a francia kompaktba is megérkeztek az elektromos rásegítésű motorok.

A hajtás lényege ugyanaz a kétváltós rendszer, ami a Clióban és a Capturban mutatkozott be E-Tech néven. A konnektorról is tölthető autóban a hagyományos motort egy 1.6 literes, szívó, benzinmotor jelenti, míg az elektromos hajtást adó egység többféle teljesítményszinten működhet. A Megane a rendszernek köszönhetően akár 65 kilométer is megtehet elektromos módban.

A 400 voltos feszültségen üzemelő 9,8 kWh-s akkucsomag egyébként azt is lehetővé teszi, hogy 135 km/h-s sebességig csak elektromos módban gyorsítson a jármű.

Renault
Renault

Természetesen a hibridek mellet marad továbbra is kellőszámú hagyományos erőforrású változat is. Ilyen az 1,33 literes négyhengeres benzines: 115, 140 és 160 lóerős változatban, illetve egy változat kifejezetten az alacsony fogyasztásra optimalizálva, 100 lóerős kivitelben.

Az év végén érkezhet az újonnan fejlesztett 1.0 literes háromhengeres is a Megane-ba, amely 120 lóerős.

Renault
Renault

Turbódízel modellt a 1.5 literes dCi jelenti, amely 115 lóerős. Megmarad a Megane RS is a kínálatban, igaz csak a Trophy változat, amely 300 lóerős, 1.8 literes motor kap, amely az Alpine A110-ben is dolgozik. A nyomatékát némileg megemelték a frissített modellnek +30 Nm-rel, amely így eléri a 400 Nm-t.

Ami a külsőségeket illeti, a megjelenés nem sokat változik, viszont alap lett a LED-es fényszóró és az első lökhárító és hűtőrácselemet is átdolgozták a franciák.

A faceliften átesett Megane forgalmazása majd az év közepén kezdődhet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!