szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Forma–1-ben nem diadalmenet, amit a franciák mostanság bejárnak, de az utcai hibrid és elektromos technológiák fejlesztésében élen járnak.

Szokás mondani, hogy az autósport az utcai autók fejlesztésének legjobb laboratóriuma. Most éppen egy, a Renault szerint korábban az F1-ben is használt, ötletes hibridhajtást ültetett át az utcai autóiba a francia cég.

A frissen bemutatkozott Renault Clio és Captur kapott egyedileg fejlesztett hibrid hajtásláncot.

©
©
©

A fejlesztésük 150 bejelentett újítást takar, és a lényege, hogy a hibrid rendszer összesen 15 féle módon tud üzemelni az elektromos és belső égésű egységek, valamint az energia-visszanyerő elemeket variálva. Az újszerű hibrid rendszer lényege egy nagyteljesítményű elektromos indítómotor, valamint két váltószerkezet, ami egyfelől a benzinmotor oldalán van, másfelől a villanymotoros hajtásnál.

A kocsi két motorja között a váltók úgy kommunikálnak egymással alapból, hogy a villanymotor mozdítja meg a kocsit, majd – amikor már magasabb a fordulatszám –, a benzinmotort erre a fordulatszámra hozva összekapcsolják a két egységet. Ezt követően az éppen legideálisabb üzemi tulajdonságok alapján kapcsolják szét vagy újra össze a két egységet.

Mindezt automata módon, vagyis kuplungszerkezet nélkül, ami az egyik legnagyobb előny tömegoldalon ennél a kettős motorszerkezetnél. (Az alábbi videón a hajtás innovációiról sokat nem lehet látni, csak az egyes üzemállapotot.)

A hagyományos motort egy 1.6 literes szívó benzinmotor jelenti, míg az elektromos hajtást adó rész többféle teljesítményszinten működhet. A rendszer alapesetben 140 lóerős összteljesítményű, és a 12 kWh-s akkumulátorcsomagnak köszönhetően a jármű papíron akár 40 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint egy hagyományos benzinmotoros Clio.

A Renault Clio E-Tech hibridek várhatóan már idén tavasszal megjelennek a kínálatban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!