szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elég rendesen megnövelték a német gyártónál elektromos autójuk teljesítményadatait.

Az Audi e-tron a márka első elektromos autója, amely a Mercedes EQC, a Tesla Model X vagy a Jaguar i-Pace konkurense. Ezek a modellek nem éppen a legolcsóbbak és folyamatos teljesítményfejlesztésen is átesnek, hogy a vásárlóközönségük elvárásait ki tudják szolgálni.

Ennek nyomán az Audi most megszellőztette a hamarosan érkező Audi e-tron S és S Sportback modelljeinek technikai jellemzőit.

Az e-tron S típusokban már három villanymotor van, alapból is 435 lóerővel, míg a normál változatokban 355. A sportosabb verziók azonban kapnak egy Boost funkciót is, amellyel átmeneti időre – 8 másodpercre – 496 lóerőig ugrik a rendszer teljesítménye, ami +95 lóerő a sima e-tronhoz képest.

A nyomatékmaximumon is csavartak, már eléri a 917 Nm-t, az alap e-tronok 660 Nm-éhez képest. Ezzel az Audi e-tron S-nél 4,5 másodpercre csökken a 0-100-as gyorsulás ideje, ami kerek egy másodperccel rövidebb idő a jelenleg kapható Audi e-tron 55-höz képest.

Audi

A hárommotoros elrendezés egyébiránt pont a nagyobb nyomaték jobb leadásában segít, valamint a két hátsókeréken külön-külön elosztott nagyobb erőt könnyebb is irányíthatóvá tenni. A kocsiban viszont az akkumulátorcsomag marad a 95 kWh-s, amelyről egyelőre nem tudni, milyen hatótávra lesz elég a megemelt teljesítmények mellett, de 150 kW-os gyorstöltővel fél óra alatt 5-ről 80 százalékra lehet tölteni.

Audi

A gyártónál a sportosság érdekében a megjelenésén is változtattak, mert az S Sportback hosszabb és szélesebb kerékíveket kapott és olyan fékhűtőket, amelyek csak szükség esetén nyitnak. Egyébiránt a kerékívekbe szélesebb abroncsok is kerülnek, mint a normál e-tronnál.

Az új, sportosabb Audi e-tron verziók vélhetően már idén nyártól megvásárolható lesz a kereskedőknél. Árakat egyelőre nem tudni, de összehasonlításképp a normál e-tron 50 quattro 24,21 millió forinttól, a normál e-tron 55 quattro pedig 28,46 millió forinttól indul Magyarországon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

A hárommotoros elrendezés egyébiránt pont a nagyobb nyomaték jobb leadásában segít, valamint a két hátsókeréken külön-külön elosztott nagyobb erőt könnyebb is irányíthatóvá tenni. A kocsiban viszont az akkumulátorcsomag marad a 95 kWh-s, amelyről egyelőre nem tudni, milyen hatótávra lesz elég a megemelt teljesítmények mellett, de 150 kW-os gyorstöltővel fél óra alatt 5-ről 80 százalékra lehet tölteni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!