szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elég rendesen megnövelték a német gyártónál elektromos autójuk teljesítményadatait.

Az Audi e-tron a márka első elektromos autója, amely a Mercedes EQC, a Tesla Model X vagy a Jaguar i-Pace konkurense. Ezek a modellek nem éppen a legolcsóbbak és folyamatos teljesítményfejlesztésen is átesnek, hogy a vásárlóközönségük elvárásait ki tudják szolgálni.

Ennek nyomán az Audi most megszellőztette a hamarosan érkező Audi e-tron S és S Sportback modelljeinek technikai jellemzőit.

Az e-tron S típusokban már három villanymotor van, alapból is 435 lóerővel, míg a normál változatokban 355. A sportosabb verziók azonban kapnak egy Boost funkciót is, amellyel átmeneti időre – 8 másodpercre – 496 lóerőig ugrik a rendszer teljesítménye, ami +95 lóerő a sima e-tronhoz képest.

A nyomatékmaximumon is csavartak, már eléri a 917 Nm-t, az alap e-tronok 660 Nm-éhez képest. Ezzel az Audi e-tron S-nél 4,5 másodpercre csökken a 0-100-as gyorsulás ideje, ami kerek egy másodperccel rövidebb idő a jelenleg kapható Audi e-tron 55-höz képest.

©

A hárommotoros elrendezés egyébiránt pont a nagyobb nyomaték jobb leadásában segít, valamint a két hátsókeréken külön-külön elosztott nagyobb erőt könnyebb is irányíthatóvá tenni. A kocsiban viszont az akkumulátorcsomag marad a 95 kWh-s, amelyről egyelőre nem tudni, milyen hatótávra lesz elég a megemelt teljesítmények mellett, de 150 kW-os gyorstöltővel fél óra alatt 5-ről 80 százalékra lehet tölteni.

©

A gyártónál a sportosság érdekében a megjelenésén is változtattak, mert az S Sportback hosszabb és szélesebb kerékíveket kapott és olyan fékhűtőket, amelyek csak szükség esetén nyitnak. Egyébiránt a kerékívekbe szélesebb abroncsok is kerülnek, mint a normál e-tronnál.

Az új, sportosabb Audi e-tron verziók vélhetően már idén nyártól megvásárolható lesz a kereskedőknél. Árakat egyelőre nem tudni, de összehasonlításképp a normál e-tron 50 quattro 24,21 millió forinttól, a normál e-tron 55 quattro pedig 28,46 millió forinttól indul Magyarországon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

A hárommotoros elrendezés egyébiránt pont a nagyobb nyomaték jobb leadásában segít, valamint a két hátsókeréken külön-külön elosztott nagyobb erőt könnyebb is irányíthatóvá tenni. A kocsiban viszont az akkumulátorcsomag marad a 95 kWh-s, amelyről egyelőre nem tudni, milyen hatótávra lesz elég a megemelt teljesítmények mellett, de 150 kW-os gyorstöltővel fél óra alatt 5-ről 80 százalékra lehet tölteni.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!