szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nem éppen átlagon felüli dinamikájáról ismert NDK típusba két nagyteljesítményű motort szereltek.

Az 594,5 köbcentiméteres motorral felvértezett, duroplaszt karosszériás Trabant 601 hivatalos leleplezésére a Német Szocialista Egységpárt VI. Pártnapján 1963-ban került sor, és ebben az évben 110 darab előszériás példány készült a típusból.

A sorozatgyártás 1964-ben, tehát 56 évvel ezelőtt kezdődött meg, és az eredeti terveknél sokkal hosszabb ideig, egészen 1990-ig maradt gyártásban a típus. 26 esztendő alatt több mint 2,8 millió Trabant 601-es készült.

A kétütemű erőforrás 26 lóereje a hétköznapi közlekedéshez elegendő volt, a ralizáshoz használt 601-esek 52 lóerő magasságába tuningolt motorja pedig már egészen sportos menetteljesítményeket biztosított. Az alábbi fotókon látható és éppen új gazdára váró Trabant kombi azonban ennél is sokkal, de sokkal erősebb.

Használtautó.hu

A rendkívül széles hátsó kerekeket kapott zöld Trabi mozgatásáról két Honda CBR 1000F motor gondoskodik, melyek összteljesítménye eléri a 421 lóerőt. A teljesítménynövekedés mértéke több, mint tizenhatszoros.

Használtautó.hu
Használtautó.hu

Az alig 570 kilogramm tömegű, hatfokozatú szekvenciális sebességváltós és hátsókerékhajtású Trabantban a biztonság kedvéért nitro-szett is található. A 2003-ban épített és 2006-ig több versenyen is rajtvonalhoz állt gyorsulási autóért 4,2 millió forintot kér jelenlegi tulajdonosa.

Használtautó.hu

Az elöl Trabant-, hátul Honda logós őrült járgány remek versenytársa lehet a 476 lóerős 2 literes tuningmotorral szerelt Kispolszkinak.

Használtautó.hu

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!