A Ford tavaly áprilisban jelentette be, hogy Európában is piacra dobja nagyméretű SUV modelljének, az Explorernek az új generációját. Az újdonság mostanság érkezik meg az öreg kontinensre, és Nyugat-Európát követően most hazánkban is beárazták.
Magyarországon 25 982 000 forintba kerül az Explorer ST-Line, a Platinum felszereltségű kivitel alapára pedig 26 182 000 forint.
Összehasonlításképp, a méret és hajtáslánc tekintetében hasonló, nemrégiben általunk is alaposan letesztelt BMW X5 xDrive 45e hazai alapára 24 668 199 forint. A 4,92 méter hosszú hibrid X5 394 lóerős, akkumulátora pedig 24 kWh kapacitású.
26,7 millió forintból akár már 5,15 méteres BMW X7-et is lehet vásárolni, igaz ebből az összegből még csak a 265 lovas 30d változat jön ki.

Az új Explorer 5,05 méter hosszú, 2 méter széles és 1,78 méter magas. Az akár 7 üléses változatban is rendelhető és a zöld rendszám minden előnyét élvező SUV csomagtartója 240-2274 literes – attól függően hány ülést hajtunk le.
A plugin hibrid hajtáslánc áll egyrészt egy 350 lóerős 3 literes biturbó benzinmotorból, másrészt pedig egy 100 lóerős villanymotorból. A 457 lóerős, illetve 825 Nm-es autót 10 fokozatú automata váltóval szerelik. A 2,46 tonnás monstrum 6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 230 km/h.

A WLTP-szabvány szerinti elektromos hatótáv 42 kilométer, a 13,1 kWh kapacitású akkumulátor közel 6 óra alatt tölthető fel normál 230 V-os dugaljról, Wallbox esetén kicsit több mint 4 óra egy teljes töltés.


Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.