szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pedig sokan miattuk jártak, igaz nem feltétlen vásároltak utána egy Lambót.

Sant'Agata Bolognese székhellyel működő olasz sportkocsigyártó ez idáig az autószalonok egyik legizgalmasabb résztvevője volt. Úgy tűnik ennek vége, a gyártó sem lát igazán sok értelmet olyan rendezvényekre járni, ahol csak a rajongók nézegetik a kocsikat, a vevők nem.

Az információ egyenesen a cég marketing vezetőjétől Katia Bassitól származik, aki az Autocar Indiának nyilatkozott. Mint elmondta kiszállnak az ilyen jellegű kiállításokból és inkább intimebb környezetben mutatják be újdonságaikat, mert az autószalonok már nem illenek a filozófiájukba.

Mindez persze gazdasági döntés is, annak fényében, hogy a Lamborghini valós célcsoportja nem jár autókiállításokra, amelyek egyébiránt jelentős összegekbe kerülnek a cégeknek. A marketingvezető azt elmondta, hogy a Frankfurti Motorshow-n bemutatott Sian volt az utolsó megjelenésük, miközben a márka mintegy 30 évig volt az egyik főszereplője az autókiállításoknak.

Lamborghini

A jövőben inkább egyedi helyszíneken tartott bemutatókra és élményvezetésekre teszik át a hangsúlyt egy-egy modell bemutatása kapcsán, ahol a VIP vendégek részvétele lehet igazán csalogató a jövőben vásárlóik számára is.

A hagyományos autókiállítások előnye, hogy az újdonságokat egy helyen lehetett gyorsan áttekinteni az internet elterjedésével lényegében elveszítette jelentőségét. Most pedig a koronavírusjárvány kapcsán törölt még működő szalonok, a genfi, pekingi, New York-i kapcsán az egész ágazatot újra kell gondolni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!