szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha új autó lenne, járna rá a 2,5 millió forintos nagyacsaládos támogatás. Íme egy kiváló állapotú és új gazdára váró régi kombi Citroën DS.

A Citroën 1955 október 5-én a Párizsi Autószalonon egy olyan futurisztikus új modellel rukkolt elő, melynek érkezésére szinte senki sem számított. Ez volt a DS, amire rögtön a leleplezést követő első negyed órában közel 750 megrendelést adtak le. Ez a szám a kiállítás tíz napja alatt 80 ezerre nőtt, és egészen 2016-ig, a Tesla Model 3 érkezéséig rekordnak számított.

Utóbbi amerikai villanyautóra hasonló idő alatt 180 ezer megrendelést adtak le. Ellenben a DS-re az 50-es években nem kellett olyan sokat várni, mint mostanság a Tesla Model 3-ra.

©

A Flaminio Bertoni és André Lefébvre vezetésével megalkotott Citroën DS-t 1955-től egészen 1975-ig gyártották, a két évtized alatt 1,455 millió példány készült belőle. A típus nemcsak formailag, hanem technikailag is felettébb újszerűnek számított akkoriban, elég csak a hidropneumatikus felfüggesztésre, az automatikus szintszabályozásra, az állítható magasságú futóműre, a szervókormányra, vagy a félautomata váltóra gondolnunk. 1967-ben mechanikus működésű kanyarfényszórót is kapott a DS, a sorozatgyártású autók közül a világon elsőként.

1958-ban látott napvilágot a kombi változat, mely piaconként eltérő néven, Brake, Wagon, Station Wagon, Safari és Estate típusjelzéssel került forgalomba. Míg az alapmodell 4,82 méter hosszú, addig a kombi 4,99 méteres, és utóbbinak a tömege is nagyobb, mintegy 115 kilogrammal. Ez többek közt annak következménye, hogy az üvegszálas tetőt a merevség növelése érdekében a kombin acéltetőre cserélték.

A Charles de Gaulle és Fantomas által is használt DS-ből 1970-ben adták el a legtöbbet, közel 104 ezer darabot, az utolsó példány 1975 április 24-én hagyta el a gyártósort. Manapság egyre nehezebb jó állapotú DS-t, főleg kombit találni, mindenesetre a mellékelt fotókon látható remek DS 20 Familiale éppen új gazdáját keresi.

©
©

Az alig 3 774 kilométeres futásteljesítménnyel hirdetett berlini autó érdekessége, hogy utasteréből extra ülések hajthatók fel, ily módon egyszerre akár hét személy is utazhat benne.

©
©

A 98 lóerős 2 literes motorral és ötfokozatú váltóval rendelkező, kék fényezésű példány a gyártás vége felé, 1972 decemberében látta meg a napvilágot. Az árcédulán 29 900 eurós, vagyis átszámítva mintegy 10,6 millió forintos összeg olvasható.

©
©
©

A DS egyébként napjainkban is tovább él, egy a Citroënből kivált luxusmárkaként, melynek jelenleg két új típusa kapható, a DS3 és a DS7 divatterepjárók, illetve érkezőben a DS9 szedán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Rugalmasan, de a jogszabályok szerint járjanak el az iskolaigazgatók a hiányzásokkal, kéri Kásler

Rugalmasan, de a jogszabályok szerint járjanak el az iskolaigazgatók a hiányzásokkal, kéri Kásler

Kriptovalutában is fizet dolgozóinak a Toyota

Kriptovalutában is fizet dolgozóinak a Toyota

Műemléki felújításokat díjaztak

Műemléki felújításokat díjaztak