szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen népszerű dobozos autója ezúttal a gépháztető alatt újult meg.

A Volkswagen 2003-ban dobta piacra a Transporter/Multivan széria ötödik generációját, a T5-öt. Ennek első faceliftje T5.2 néven 2009-ben mutatkozott be, majd pedig 2015-ben feltűnt a színen a második komolyabb ráncfelvarrást követően T6 névre keresztelt változat. A típust legutóbb tavaly módosították, amikor megérkezett a T6.1, amely most átdolgozott dízelmotorokat kapott.

Az új motorokkal a T6.1 minden további nélkül teljesíti a legszigorúbb új károsanyag-kibocsátási normákat: a nitrogénoxid-kibocsátása 50 százalékkal, a 100 kilométerenkénti üzemanyag-fogyasztása pedig mintegy 0,5 literrel csökkent.

Említést érdemel többek között a két SCR-katalizátor, a dupla adagolós AdBlue-rendszer, illetve a 27 literesre növelt AdBlue-tartály. Megújult a turbófeltöltő, 2500 barra növelték a befecskendezési nyomást és egy új kipufogógáz visszavezetést is kapott a típus.

A 2 literes 4 hengeres új motort elsőként a T6.1 150 lóerős személyautó változatába szerelik be, de a későbbiekben a haszonjármű kivitelek és az egyéb teljesítményű változatok is megkapják majd. A T6.1 modernizált dízelmotorja 90, 110 és 150 lóerős változatokban készül, a csúcsot pedig a 198-ről 204 lóerőre növelt teljesítményű biturbó 2.0 TDI jelenti. A menetteljesítmények változatlanok maradtak.

VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!