Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A jármű a felsővezetékről vagy benne található nagy teljesítményű kondenzátorokból veszi az áramot.
Megérkezett Európába az első árufuvarozásra fejlesztett villamos–hibrid mozdony, amelyet a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive cég fejlesztett a Rail Cargo Hungaria számára, a magyar cég igényei szerint – írja a iho.hu. A tesztek egyelőre Németországban zajlanak és, amennyiben sikeresen zárulnak, Európában a Rail Cargo Hungaria használhat majd először nulla emissziós nagy teljesítményű vonali és tolatómozdonyokat.
A járműveknek a felsővezeték nélküli szakaszokon a kondenzátorokhoz hasonlítható egységek, úgynevezett szuperkapacitások biztosítják az energiát a továbbhaladáshoz. A mozdonyok ezeket az energiatárolókat felsővezetékről – álló helyzetben vagy útközben is –, illetve töltőpontokon is feltölthetik. A legnagyobb előnye, hogy ezekbe a járművekbe nem kell egy másik, dízelmotoregységet építeni.
A vonat a tervek szerint legalább tíz kilométert képes megtenni vízszintes pályán önerőből, felsővezeték nélküli szakaszon. A kínai cég a magyar vasúti társasággal kötött szerződése értelmében harminchat hónapon belül fejleszt ki két-két járművet: árufuvarozásra és tolatóvonatnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.