A négyévszakos gumiabroncsok forgalma nagyot nőtt tavaly

A téli és a nyári autógumi eladások is csökkentek, viszont a négyévszakos garnitúráké komoly növekedést mutat.

  • hvg.hu hvg.hu
A négyévszakos gumiabroncsok forgalma nagyot nőtt tavaly

Tavaly a magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 7 százalékkal csökkent 2019-hez képest. A nyári abroncsok forgalma 3 százalékos, a téli abroncsoké 12,8 százalékos mínuszban volt, míg a négyévszakos abroncsok forgalma 28,4 százalékkal nőtt – közölte az értékesítések alapján a Continental magyarországi vállalata.

Az általános trendeknek megfelelően egyébként a szabadidő-autókra való abroncsok piaca továbbra is növekedett 6 százalékkal, egyben a kerékátmérők is növekednek folyamatosan. Tavaly a 17 colos vagy még nagyobb átmérőjű gumik jelentették a növekedés motorját. Ennek kapcsán érdemes megemlíteni, hogy a valóban extrém méretű, akár 20-23 colos mérettartományban 17 százalékos volt a növekedés.

A németeknél a gumiabroncsok miatt is létezik gyorshajtási bírság

Az Autobahnon vannak sebességkorlátozás nélküli szakaszok, ahol nagyon nem mindegy, bírja-e a téli vagy négy évszakos abroncs is a tempót.

A téli gumiknál komoly visszaesés volt tavaly 12,8 százalékkal, amiből ráadásul a személyautók 14 százalékos visszaeséssel vették ki a részüket, itt még az SUV-k esetében is csökkenés volt. Itt a kerékméret a téli ballonosabb gumik miatt kevésbé feltűnően növekszik, mindössze a 18 colos méretosztályban tudott a forgalom nőni, de itt is alig 1,6 százalékkal.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.