Teljesen elektromos és biturbó V6 változatban is támad a vadonatúj Maserati Grecale

A középkategóriás SUV csúcsmodelljének V6-os erőforrása az MC20 szupersportkocsi motorjára épül.

  • hvg.hu hvg.hu
Teljesen elektromos és biturbó V6 változatban is támad a vadonatúj Maserati Grecale

A Maserati 2016-ban rukkolt elő első SUV modelljével, az 5 méter hosszú Levantéval, mely mára már egy kicsit elavult, és sokak számára egyszerűen túl nagy.

Jó ideje nyílt titok, hogy érkezőben az eggyel kisebb méretű testvérmodell, a Grecale, melynek egyik prototípusa nemrégiben Kőbányán bukkant fel, és amely új modellnek az eredeti tervek szerint már tavaly novemberben be kellett volna mutatkoznia.

Erre a chiphiány miatt végül nem került sor, most azonban végre itt van, megérkezett a Maserati Grecale:

Maserati
Maserati

A többek közt a BMW X3 és az Alfa Romeo Stelvio ellenfelének szánt újdonság 4,85 méter hosszú, 1,67 méter magas és tükrökkel együtt 2,16 méter széles, vagyis kicsinek semmiképp sem mondható.

A 2,9 méteres tengelytávolságú Grecale hátsó nyomtávja 1,95 méter, és a sportos csúcsmodell ennél is szélesebb nyomtávú.

Maserati

A Modenában fejlesztett és a cassinói üzemben gyártott szabadidő-autó GT alapmodelljét egy 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor mozgatja, mely lágyhibrid technikával kiegészített erőforrás kereken 300 lóerős teljesítményű.

A Modena kivitel hasonló lágyhibrid hajtáslánca 330 lóerős produkciót ad elő, a sportos csúcsmodell, a Trofeo hajtásáról pedig egy az MC20 szupersportkocsi két turbóval megfújt Nettuno motorjára épülő 3 literes V6-os egység gondoskodik, szerénynek éppen nem mondható 530 lóerővel.

A Grecale Trofeo 3,8 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, és a gyorsulásának csak 285 km/h-nál szakad vége.

Maserati
Maserati

A Folgore verzióban már nincs belső égésű motor, ez a 400 V-os technikájú villanymotoros modell a Maserati első 100 százalékban elektromos SUV-ja.

Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre: Comfort, GT, Sport és Off-road. A Trofeo esetében ezeken kívül a kifejezetten versenypályás használatra szánt Corsa is elérhető.

Maserati

A műszerfalat egy 8,8 és egy 12,3 colos kijelző uralja és a hátul helyet foglalók is kapnak egy méretes panelt. A Maserati Intelligent Assistant (MIA) infotainment rendszer mellett említést érdemel a Sonus faber hi-fi, mely kiviteltől függően 14-21 hangszóróval kényezteti a fület.

Maserati

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.