Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0d9df6a9-f05f-4d66-bac8-1e6a3471a8a5","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnököt felesége is elkísérte. ","shortLead":"Az ukrán elnököt felesége is elkísérte. ","id":"20250217_Volodimir-Zelenszkij-az-Egyesult-Arab-Emirsegekben-targyal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d9df6a9-f05f-4d66-bac8-1e6a3471a8a5.jpg","index":0,"item":"5ddbd64c-c0af-4876-b213-1cf8880d33b2","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Volodimir-Zelenszkij-az-Egyesult-Arab-Emirsegekben-targyal","timestamp":"2025. február. 17. 09:23","title":"Volodimir Zelenszkij az Egyesült Arab Emírségekben tárgyal - videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3728e047-81a1-4285-94da-bb8c916a0195","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bálint Istvánné a közösségi médiában kéri a lakosságot, ne önbíráskodjanak, bízzanak a hivatalos szervekben.","shortLead":"Bálint Istvánné a közösségi médiában kéri a lakosságot, ne önbíráskodjanak, bízzanak a hivatalos szervekben.","id":"20250218_Bicske-kozbiztonsag-onbiraskodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3728e047-81a1-4285-94da-bb8c916a0195.jpg","index":0,"item":"54e2cc25-dc03-43d3-aad8-e455c941e9ce","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Bicske-kozbiztonsag-onbiraskodas","timestamp":"2025. február. 18. 07:58","title":"Aggódik Bicske közbiztonságáért a polgármester, de nem mondja el, mi jelenti a veszélyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8f0741f-8eaa-47e2-be64-6e0f6aebf386","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bőven 1500 lóerő feletti Xiaomi SU7 Ultra ismét a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly tempóra képes.","shortLead":"A bőven 1500 lóerő feletti Xiaomi SU7 Ultra ismét a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly tempóra képes.","id":"20250218_a-xiaomi-villanyautoja-gyorsabb-a-legerosebb-porschenel-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8f0741f-8eaa-47e2-be64-6e0f6aebf386.jpg","index":0,"item":"1afde7a6-9214-481f-a660-79e0b9ac6af4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250218_a-xiaomi-villanyautoja-gyorsabb-a-legerosebb-porschenel-video","timestamp":"2025. február. 18. 08:41","title":"A Xiaomi villanyautója gyorsabb a legerősebb Porschénél – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram kommentszekciójában. ","shortLead":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram...","id":"20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b.jpg","index":0,"item":"25bd0ec0-cf20-45d1-b448-e8633e4858c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","timestamp":"2025. február. 17. 18:03","title":"„Nem tetszik” gomb jön az Instagramra, néhányan már nyomkodhatják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f975cc21-6f96-42e0-b94f-aa8231c897d7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kicsiket Budapesten, Pécsen, Tatabányán vagy Szombathelyen tudják ellátni.","shortLead":"A kicsiket Budapesten, Pécsen, Tatabányán vagy Szombathelyen tudják ellátni.","id":"20250217_Megtelt-a-gyori-korhaz-gyermekintenziv-reszlege-atmenetileg-nem-fogadnak-tobb-beteget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f975cc21-6f96-42e0-b94f-aa8231c897d7.jpg","index":0,"item":"2d91717e-5b4c-46ab-a6cc-f1dbda5b47d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Megtelt-a-gyori-korhaz-gyermekintenziv-reszlege-atmenetileg-nem-fogadnak-tobb-beteget","timestamp":"2025. február. 17. 18:52","title":"Megtelt a győri kórház gyermekintenzív részlege, átmenetileg nem fogadnak több beteget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ef07720-b908-4a18-aad9-c2e68db5c336","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A csúcstartó rendszám még ennek is közel a duplájába került Hongkongban.","shortLead":"A csúcstartó rendszám még ennek is közel a duplájába került Hongkongban.","id":"20250217_Kozel-700-millio-forintert-adtak-el-egy-rendszamtablat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ef07720-b908-4a18-aad9-c2e68db5c336.jpg","index":0,"item":"1d5d9ac7-2108-49ba-baa5-94d9a75204b9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Kozel-700-millio-forintert-adtak-el-egy-rendszamtablat","timestamp":"2025. február. 17. 20:20","title":"700 millió forintért adtak el egy rendszámtáblát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2643597d-fcbf-454e-b799-e4f15010fd79","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Kellogg tábornokot arról igyekeznek az uniós vezetők meggyőzni, hogy számíthat az USA az EU-ra, ha fegyverkezni kell.","shortLead":"Kellogg tábornokot arról igyekeznek az uniós vezetők meggyőzni, hogy számíthat az USA az EU-ra, ha fegyverkezni kell.","id":"20250218_Kellogg_vedelem_orosz-ukran-haboru_beke_eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2643597d-fcbf-454e-b799-e4f15010fd79.jpg","index":0,"item":"9a71778a-1311-4678-84a1-4ab3d1adc770","keywords":null,"link":"/eurologus/20250218_Kellogg_vedelem_orosz-ukran-haboru_beke_eu","timestamp":"2025. február. 18. 16:33","title":"Az USA oroszországi különmegbízottjának sikerült Brüsszelben begyűjtenie néhány ígéretet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"570918eb-a89f-4422-8309-5ad7e349839e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyre több weboldal üzemeltetője gondolja úgy, hogy bizonyos tartalmak megérik a pénzüket. Hamarosan a népszerű online közösségi platform, a Reddit fórumrendszer is rálép a fizetőfalas útra.","shortLead":"Egyre több weboldal üzemeltetője gondolja úgy, hogy bizonyos tartalmak megérik a pénzüket. Hamarosan a népszerű online...","id":"20250217_reddit-fizetofal-felallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/570918eb-a89f-4422-8309-5ad7e349839e.jpg","index":0,"item":"99ab6989-6da2-41d3-b6b8-f7a1ffcfa702","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_reddit-fizetofal-felallitasa","timestamp":"2025. február. 17. 13:03","title":"Fizetős lesz a Reddit egy része","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A dízelt váltó Levante Hybrid kevesebbet fogyaszt a normál benzines változatnál és könnyebb is annál, de odaveszett a 6 hengeres orgánuma. Viszont még van valami hangja, ellentétben a hamarosan érkező első teljesen elektromos Maseratitól.
A Maserati 2016 tavaszán mutatta be első szabadidő-autóját, a Torinóban gyártott Levantét. A típus eddig különböző 6-8 hengeres benzines, illetve 6 hengeres dízel változatokban készült, most pedig megérkezett az első 4 hengeres benzines hibrid kivitel. Íme a nemes egyszerűséggel Levante Hybrid névre keresztelt újdonság, mellyel egy exkluzív online termékbemutató keretein belül ismerkedtünk meg:
Az újdonság elsősorban a különböző külső-belső kobaltkék betétjei révén különböztethető meg a normál Levantéktól, de természetesen az alapdesign és a méretek változatlanok maradtak. A kereken 5 méter hosszú SUV 1,98 méter széles, 1,68 méter magas, illetve 3 méteres tengelytávolságú.
Maserati
Maserati
A Levante Hybrid a típus ráncfelvarrásának köszönhetően egy a korábbinál jobb minőségű 7 colos kijelzőt vonultat fel a kormány mögött, és a középső 8,4 colos érintőképernyő is nagyobb felbontású lett. Megújult az infotainment rendszer, mely Androidot futtat, folyamatos online kapcsolattal rendelkezik és Alexa támogatással is büszkélkedhet, ezenkívül pedig a Wi-Fi hotspot funkció mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Alapáron egy 8 hangszórós 180 W-os hifit kapunk. Ha nem érjük be ezzel, akkor ott a lehetőség a 14 hangszórós és 900 W-os Harman Kardon rendszer megrendelésére, a csúcsot pedig a 17 hangszórós, 1280 W-os Bowers & Wilkins hifi jelenti.
Maserati
Maserati
Nyílt titok, hogy az új GT felszereltségi szinttel rendelhető hibrid Levante a 275 lóerős és 600 Nm nyomatékú 3 literes V6-os motorral szerelt dízel verziót váltja a kínálatban. A lágyhibrid hajtáslánc minimális módosítással a gyártó első 48 V-os rendszerű modelljéből, a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Ghibli Hybridből érkezett.
A 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor 330 lóerős, illetve 450 Nm-es produkciót ad elő. A 0-ról 100-ra 6 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 240 km/h. Összehasonlításképp, a dízel V6-os 6,9 másodperces 0–100-as szintidővel, illetve 230 km/h-s végsebességgel rendelkezett.
Maserati
Maserati
A Levante Hybrid 18 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a 350 lóerős, illetve 500 Nm-es 3 literes V6-os motorral szerelt benzines alapmodell. Utóbbi ugyanúgy 6 másodperc alatt tudja le a 0–100-at, mint környezettudatosabbnak ígért testvére, de a végsebessége 11 km/h-val nagyobb.
A hibrid 19 kilogrammal könnyebb a V6-os benzinesnél és jobb a tömegeloszlása, a gyártó ezzel próbál vigasztalni a 6 hengeres orgánum elvesztéséért. A sportos hangzásról egyedileg hangolt kipufogó és rezonátor gondoskodik, a Maserati nem híve a hangszórókból érkező mesterséges motorhangoknak.
Az olaszok nem annyira a fogyasztás csökkentése, hanem inkább a motor karakterisztikájának javítása miatt szereltek lágyhibrid technikát a Levantéba. A szíjhajtásos generátor lassuláskor energiát termel a hátul elhelyezett akkumulátorba, illetve finomabbá teszi a start/stop rendszer működését.
Maserati
Elektromosan vagy motort leállítva egyetlen métert sem tesz meg az autó, az eBooster funkció viszont kisegíti a benzines egységet, amíg a turbónyomás még nem éri el a kellő szintet. Az aksi, a töltés és az eBooster aktuális állapotáról a kormány mögötti kijelző ad tájékoztatást.
A nyolcfokozatú ZF automata váltó, valamint a négykerékhajtás alapáras tétel. Utóbbi nem teszi tönkre a vezetési élményt, a Levante ugyanis alaphelyzetben hátraküldi az erőt, és csak akkor kezdi hajtani az első kerekeket, ha arra ténylegesen szükség van. Ilyenkor nagyon gyorsan cselekszik: a 0:100-as első/hátsó hajtási képletet 150 milliszekundum alatt 50:50-re módosítja.
A menetstabilizátor adott esetben teljesen kikapcsolható. A részlegesen önzáró hátsó diffi az alapfelszereltség részét képezi, csakúgy, mint a nyomatékvektor-szabályozás, illetve a légrugós felfüggesztés. Utóbbi hat szintben állítható 85 milliméteres mozgástérrel, adott sebesség felett a kocsi automatikusan közelebb ereszkedik az aszfalthoz.
Maserati
A csomagtartó mérete a hibrid technika ellenére változatlan maradt. Alaphelyzetben 580 liternyi csomag pakolható be hátulra, az üléstámlák előredöntését követően pedig már 1625 literes térfogat áll rendelkezésre. Az üzemanyagtartály sem változott, maradt 80 literes.
A Levante Hybrid hazai ára egyelőre ismeretlen. A dízel már nem szerepel az árlistán, a 350 lóerős benzines alapmodell 34,6 millió forinton nyit, a 430 lovas kivitel pedig minimum 45,1 millió forint ellenében vezethető haza.
Az 530 lóerős V8-as motorral szerelt GTS 58,3 millió forinttól indul, a csúcsot jelentő 580 lóerős Trofeo pedig legalább 67,1 millió forint kifizetését követően állítható be a garázsba.
Maserati
A Maserati munkatársaitól megtudtuk, hogy azért nem lett zöld rendszámos plug-in hibrid a Levante, mert akkor jelentősen megnőtt volna a tömege és a tömegeloszlás is csorbát szenvedett volna. Lágyhibrid már van, plug-in hibrid egyelőre nem lesz, és hamarosan érkezik az első teljesen elektromos Maserati, ami a következő generációs GranTurismóból készül.
Ugyancsak jön a márka második szabadidő-autója, a Levante kistestvérének tekinthető Grecale, ami a BMW X3 és az Alfa Romeo Stelvio kategóriájában áll majd rajtvonalhoz. Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel, hogy már javában fejlesztik a Levante következő generációját is, tehát a történet hamarosan új fejezetekkel folytatódik tovább.
Miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében – erről beszélgettünk Szilágyi Márton irodalomtörténésszel.