szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A dízelt váltó Levante Hybrid kevesebbet fogyaszt a normál benzines változatnál és könnyebb is annál, de odaveszett a 6 hengeres orgánuma. Viszont még van valami hangja, ellentétben a hamarosan érkező első teljesen elektromos Maseratitól.

A Maserati 2016 tavaszán mutatta be első szabadidő-autóját, a Torinóban gyártott Levantét. A típus eddig különböző 6-8 hengeres benzines, illetve 6 hengeres dízel változatokban készült, most pedig megérkezett az első 4 hengeres benzines hibrid kivitel. Íme a nemes egyszerűséggel Levante Hybrid névre keresztelt újdonság, mellyel egy exkluzív online termékbemutató keretein belül ismerkedtünk meg:

Az újdonság elsősorban a különböző külső-belső kobaltkék betétjei révén különböztethető meg a normál Levantéktól, de természetesen az alapdesign és a méretek változatlanok maradtak. A kereken 5 méter hosszú SUV 1,98 méter széles, 1,68 méter magas, illetve 3 méteres tengelytávolságú.

©
©

A Levante Hybrid a típus ráncfelvarrásának köszönhetően egy a korábbinál jobb minőségű 7 colos kijelzőt vonultat fel a kormány mögött, és a középső 8,4 colos érintőképernyő is nagyobb felbontású lett. Megújult az infotainment rendszer, mely Androidot futtat, folyamatos online kapcsolattal rendelkezik és Alexa támogatással is büszkélkedhet, ezenkívül pedig a Wi-Fi hotspot funkció mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Alapáron egy 8 hangszórós 180 W-os hifit kapunk. Ha nem érjük be ezzel, akkor ott a lehetőség a 14 hangszórós és 900 W-os Harman Kardon rendszer megrendelésére, a csúcsot pedig a 17 hangszórós, 1280 W-os Bowers & Wilkins hifi jelenti.

©
©

Nyílt titok, hogy az új GT felszereltségi szinttel rendelhető hibrid Levante a 275 lóerős és 600 Nm nyomatékú 3 literes V6-os motorral szerelt dízel verziót váltja a kínálatban. A lágyhibrid hajtáslánc minimális módosítással a gyártó első 48 V-os rendszerű modelljéből, a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Ghibli Hybridből érkezett.

A 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor 330 lóerős, illetve 450 Nm-es produkciót ad elő. A 0-ról 100-ra 6 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 240 km/h. Összehasonlításképp, a dízel V6-os 6,9 másodperces 0–100-as szintidővel, illetve 230 km/h-s végsebességgel rendelkezett.

©
©

A Levante Hybrid 18 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a 350 lóerős, illetve 500 Nm-es 3 literes V6-os motorral szerelt benzines alapmodell. Utóbbi ugyanúgy 6 másodperc alatt tudja le a 0–100-at, mint környezettudatosabbnak ígért testvére, de a végsebessége 11 km/h-val nagyobb.

A hibrid 19 kilogrammal könnyebb a V6-os benzinesnél és jobb a tömegeloszlása, a gyártó ezzel próbál vigasztalni a 6 hengeres orgánum elvesztéséért. A sportos hangzásról egyedileg hangolt kipufogó és rezonátor gondoskodik, a Maserati nem híve a hangszórókból érkező mesterséges motorhangoknak.

Az olaszok nem annyira a fogyasztás csökkentése, hanem inkább a motor karakterisztikájának javítása miatt szereltek lágyhibrid technikát a Levantéba. A szíjhajtásos generátor lassuláskor energiát termel a hátul elhelyezett akkumulátorba, illetve finomabbá teszi a start/stop rendszer működését.

©

Elektromosan vagy motort leállítva egyetlen métert sem tesz meg az autó, az eBooster funkció viszont kisegíti a benzines egységet, amíg a turbónyomás még nem éri el a kellő szintet. Az aksi, a töltés és az eBooster aktuális állapotáról a kormány mögötti kijelző ad tájékoztatást.

A nyolcfokozatú ZF automata váltó, valamint a négykerékhajtás alapáras tétel. Utóbbi nem teszi tönkre a vezetési élményt, a Levante ugyanis alaphelyzetben hátraküldi az erőt, és csak akkor kezdi hajtani az első kerekeket, ha arra ténylegesen szükség van. Ilyenkor nagyon gyorsan cselekszik: a 0:100-as első/hátsó hajtási képletet 150 milliszekundum alatt 50:50-re módosítja.

A menetstabilizátor adott esetben teljesen kikapcsolható. A részlegesen önzáró hátsó diffi az alapfelszereltség részét képezi, csakúgy, mint a nyomatékvektor-szabályozás, illetve a légrugós felfüggesztés. Utóbbi hat szintben állítható 85 milliméteres mozgástérrel, adott sebesség felett a kocsi automatikusan közelebb ereszkedik az aszfalthoz.

©

A csomagtartó mérete a hibrid technika ellenére változatlan maradt. Alaphelyzetben 580 liternyi csomag pakolható be hátulra, az üléstámlák előredöntését követően pedig már 1625 literes térfogat áll rendelkezésre. Az üzemanyagtartály sem változott, maradt 80 literes.

A Levante Hybrid hazai ára egyelőre ismeretlen. A dízel már nem szerepel az árlistán, a 350 lóerős benzines alapmodell 34,6 millió forinton nyit, a 430 lovas kivitel pedig minimum 45,1 millió forint ellenében vezethető haza.

Az 530 lóerős V8-as motorral szerelt GTS 58,3 millió forinttól indul, a csúcsot jelentő 580 lóerős Trofeo pedig legalább 67,1 millió forint kifizetését követően állítható be a garázsba.

©

A Maserati munkatársaitól megtudtuk, hogy azért nem lett zöld rendszámos plug-in hibrid a Levante, mert akkor jelentősen megnőtt volna a tömege és a tömegeloszlás is csorbát szenvedett volna. Lágyhibrid már van, plug-in hibrid egyelőre nem lesz, és hamarosan érkezik az első teljesen elektromos Maserati, ami a következő generációs GranTurismóból készül.

Ugyancsak jön a márka második szabadidő-autója, a Levante kistestvérének tekinthető Grecale, ami a BMW X3 és az Alfa Romeo Stelvio kategóriájában áll majd rajtvonalhoz. Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel, hogy már javában fejlesztik a Levante következő generációját is, tehát a történet hamarosan új fejezetekkel folytatódik tovább.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!