Többet ér a Ferrari a tőzsdén, mint a tizenhat márkát összefogó Stellantis

A korábbi tulajdonosát alaposan lekörözte a maranellói autógyártó.

  • hvg.hu hvg.hu
Többet ér a Ferrari a tőzsdén, mint a tizenhat márkát összefogó Stellantis

Az elmúlt négy hónapban a Ferrari részvényeinek árfolyama 34 százalékkal emelkedett, ami több mint 52 milliárd eurós piaci kapitalizációt eredményezett, ami a legjobb teljesítmény az autóipari részvények között.

A Ferrari jelenlegi piaci értéke 52,17 milliárd euró, a részvényeivel 268,5 eurón kereskednek. Ez azt jelenti, hogy a Ferrari piaci értéke magasabb, mint a Stellantisé (47,66 milliárd euró), amelyhez 16 márka tartozik: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel/Vauxhall, Peugeot, Ram.

A Ferrari 2015-ben vált ki a Fiat Chryslerből, és még az év októberében 10 milliárd eurós piaci kapitalizációval vezették be a milánói tőzsdére.

A Ferrari lenyűgöző felfutása az elemzők szerint ráadásul tovább tarthat, az RBC Capital 321 eurós célárat tűzött ki. Úgy látják, hogy a luxusmárkával kapcsolatos piaci elvárások az elkövetkező hónapokban a Teslával egy szintre kerülhetnek.

Részvényei sok tekintetben összehasonlíthatóak a nagy európai luxuscikkgyártó vállalatokéval, és a 2015-ös kiválás óta összesen több mint 500 százalékos hozamot értek el. Ugyanebben az időszakban az európai autóipari részvényeinek hozama 50 százalék körüli volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.