Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A zöldautózás csodafegyvere lehetne a technológia, de azért még nem váltja meg a világot.
A Toyota azon autógyártók egyike, amelyek megpróbálják “megmenteni” a belső égésű motorokat. Most egy egészen újfajta szűrőrendszert tesztelnek, amely a légkörből származó szén-dioxidot fogja fel.
A japán vállalat a Toyota GR Corolla versenyautóba építette be a rendszert, amely folyékony hidrogénnel üzemel. A rendszerében egy szűrő felfogja a szén-dioxidot, majd a motor hőjét és a magas nyomást együtt felhasználva ezt folyadékká alakítja, ami egy tartályba kerül.
Az ötlet remekül hangzik, de egyelőre közel 100 kilométer alatt alig 20 gramm szén-dioxidot szűr ki az autó és a szűrőt is nagyjából 20 kilométerenként cserélni kell. Ha ezt összehasonlítjuk azzal, hogy egy 2.0 literes benzinmotorú Corolla hibrid szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként több mint 100 gramm CO2, akkor látható, hogy még nagyon csekély a hatásfoka az új rendszernek.
A Toyota hangsúlyozza, hogy a szóban forgó rendszer még messze van attól, hogy sorozatgyártásba kerüljön, de lényegében bármilyen ma használatos benzin, vagy hidrogénes motorral működhet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.