Így működik a CATL autóakkuja, ami egy századmásodperc alatt áramtalanít balesetnél
A biztonsági teszteknél is új mércével dolgoznak a kínaiak.
A biztonsági teszteknél is új mércével dolgoznak a kínaiak.
A hajszálnyival még az Mercedes-Maybach S-osztálynál is nagyobb Maextro S800 tisztán elektromos és hatótávnövelős villanyos változatban készül.
A világ legnagyobb, naperőművet és akkumulátoros energiatárolót kombináló rendszerét építi fel Abu Dhabiban CATL és az Egyesült Arab Emirátus-beli Masdar. A rekorder rendszer 5,2 GW napenergia- és 19 GWh energiatároló-kapacitást nyújt majd.
Visszaesett a bevétel, ilyesmire még nem volt példa.
Elkaszálja-e a kínai CATL külföldi beruházásait, terjeszkedését és megtörheti-e elképesztő világpiaci dominanciáját, hogy nemrégiben feketelistára tette a Pentagon? És mi történik, ha keményebb szankciókat is hoznak ellene az USA-ban? A listázás nem csak a magyar gigagyár miatt kérdéses, a Tesla és a Ford is komoly terveket szövögetett a világ legnagyobb akkugyártójával. Mik a lehetséges forgatókönyvek?
Munkaerőpiaci szempontok alapján sem oda kellett volna telepíteni az államilag kiemelt nagyberuházásokat, ahol végül megvalósulnak – állapította meg a GKI, amely megnézte, van-e szabad munkaerő ezeken a helyeken, és nem talált ilyet. Nem csoda, hogy arra jutottak: a nagyberuházások szétverik a helyi munkaerőpiacot.
A CATL akkugyártó nagyvállalatot azzal gyanúsította meg az USA védelmi minisztériuma, hogy együttműködik a kínai hadsereggel. A cég ezt tagadja, és kérdésünkre közölték, hogy a magyarországi gyárépítésük zavartalanul megy tovább.
Azzal gyanúsítják a CATL-t, hogy a kínai hadsereggel dolgozik együtt. A cég szerint tévedésről van szó.
Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –, amely közül már egy is nagyot lökne a gazdasági teljesítményen, hát még a három egyszerre. Az MNB kiszámolta, hogy ez mennyivel dobja meg a magyar gazdaságot az új évben, és azt is, hogy mennyire fogja a három üzem növelni a GDP-t és a foglalkoztatottságot egészen 2030-ig.
De még ez is csak feleakkora kapacitású lesz, mint a magyar üzem.
Az állami vasúttársaságon idén is kifogott a tél első valódi, bár nem túl nagy csapadékadagja. Nosza, ítélt is még nekik egy kis pénzt a kormány – meg bemutatta, hogyan fogja átalakítani a vállalatot. A Mol azt mondta, EU-s pénzért cserébe hajlandó lenne leválni az orosz olajról, aztán azt mondta, hogy nem ezt mondta. Orbán Viktor az öregedésről lamentált, Matolcsy György a szingularitásról értekezett, miközben megpiszkálták a borravalót. Erről és még sok egyébről szól a HVG heti gazdasági összefoglalója.
A modulgyártás már szeptemberben beindult a CATL magyarországi gigaüzemében, 2025 elején munkába áll a második gyártósor is. A debreceni szürkevíz felhasználásáról pedig már megállapodtak a várossal, ezt hamarosan formalizálják is.
Az akkumulátorokat gyártó kínai CATL vezetője, Robin Zeng szerint Elon Musk sok mindenhez ért ugyan, de az akkumulátorokhoz egész biztosan nem.
Megnéztük, hogy hol készül a jelenlegi legizgalmasabb BMW, a 6 hengeres, kéziváltós és hátsókerék-hajtású M2, amely mellett hamarosan olyan Neue Klasse villanyautók hagyják majd el a gyártósort, mint amilyeneket a debreceni BMW-gyár ont magából.
A CATL és az EVE Power nem vár, a projektek mennek előre. Hogy hatékony kritikákkal ne találkozhassanak, azt egy tavalyi kormányrendelet biztosítja.
A legújabb külsőleg tölthető hibridek elektromos hatótávja villanyautó magasságokba emelkedhet.
A dél-koreai és kínai cégek előszeretettel alkalmazzák a speciális szakértelmet nem igénylő építési feladatokra.
Szeptemberben költöztették a 2025-ben induló gyár közvetlen közelébe az irodai munkásokat.
Egy villanyautó akkumulátorának cseréje akár 3,5 perc alatt megoldható.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója „megfontolná” egy üzem felhúzását, ha Donald Trump frissen megválasztott amerikai elnök megnyitná az ország kapuit a kínai befektetések előtt.