Megszólalt a Budapest Airport és a HungaroControl a repülőtér lezárásáról
21 járat késett a drónok miatt, nyolc gépet már a reptér megközelítése közben kellett átirányítani.
21 járat késett a drónok miatt, nyolc gépet már a reptér megközelítése közben kellett átirányítani.
Idén eddig közel ötvenszer jelezte fel- vagy leszálló repülőgépek személyzete, hogy a földről lézerrel zavarták meg őket. A pilótafülkére irányított lézerfény akár tíz kilométerről is elvakíthatja a pilótákat, ami a személyzet egészsége mellett több száz utas életét is veszélyeztetheti.
Szemtanúk fényes tárgyat láttak leesni róla. A szemlekor kiderült, mit hagyott el.
Idén, a mai napig kereken száz, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező gép szakította meg leszállását irányítói utasításra vagy a pilóta egyéni döntésére. Ezzel az év végéig minden valószínűséggel megdől az úgynevezett átstartolások 2018-as rekordja. Az átstartolás önmagában nem jelent vészhelyzetet, de különös figyelmet igényel a HungaroControl légiforgalmi irányítóitól.
A HungaroControl Zrt. hárommillió forintot követel vissza Zuglótól, mert a kerület nem arra használta az adományt, amire a cég adta.
A két órás figyelmeztető sztrájk után megegyezett a HungaroControll és a szakszervezet, nem tartják meg a jövő hétre hirdetett nagy munkabeszüntetést.
A munkabeszüntetés alatt óránként 15 Budapestre induló gépet irányítanak, az átrepülő forgalomban pedig óránként 49-et.
Kétórás figyelmeztető sztrájkot jelentett be szerdára a HungaroControl. A munkabeszüntetés Budapesten leszálló gépekre is hatással lehet.
A drónok elterjedésével a tiltott légtérhasználat is gyakoribbá vált. A repülés biztonságáért felelős hatóságok és a velük kooperáló gyártók igen nagy kihívás előtt állnak.
A drónok elterjedésével a tiltott légtérhasználat is gyakoribbá vált. A repülés biztonságáért felelős hatóságok és a velük kooperáló gyártók igen nagy kihívás előtt állnak.
A belügyminiszter által 2010-ig tulajdonolt őrző-védő vállalat azóta több tendert is nyert, hozzájuk tartoznak az MTVA-s biztonsági őrök is.
Az iparág magyarországi szereplői a napokban alapították meg az UTM Innovation Hub nevű szervezetet, ami a jövőben a drónreptetés szabályozásán, valamint az ezt lehetővé tévő keretrendszer fejlesztésén is dolgozik.
A szervezet a légi irányítás népszerűsítésére kérte a pénzt, de végül egészen másra költötte.