Tisza Szigetet alapított Bruti, elköszönt a Kutyapárttól
A humorista által alapított Tisza Sziget fő célja az akkugyárak elleni fellépés lesz.
A humorista által alapított Tisza Sziget fő célja az akkugyárak elleni fellépés lesz.
Azzal gyanúsítják a CATL-t, hogy a kínai hadsereggel dolgozik együtt. A cég szerint tévedésről van szó.
Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –, amely közül már egy is nagyot lökne a gazdasági teljesítményen, hát még a három egyszerre. Az MNB kiszámolta, hogy ez mennyivel dobja meg a magyar gazdaságot az új évben, és azt is, hogy mennyire fogja a három üzem növelni a GDP-t és a foglalkoztatottságot egészen 2030-ig.
„Iparbiztonsági kockázatok a magyar akkumulátorgyártásban és az ezzel kapcsolatos kommunikáció” címmel átfogó elemzést tett közzé Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, amelyben a magyar akkumulátoriparral kapcsolatban rámutat az iparbiztonsági kihívásokra, a lakossági tájékoztatás hiányosságaira és a civilek elhallgattatására is.
3,1 százalékkal gyengébb volt a magyar ipar teljesítménye idén októberben tavalyhoz képest a KSH szerint. Idén szeptemberhez képest ugyan volt némi javulás, de sem az autó-, sem az akkugyárak nem tértek még magukhoz.
Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.
Az Audi, a kormány és a fideszes győri önkormányzat is makacsul tagadta az üzem építésének tervét, most azonban napvilágot látott, hogy valójában igenis tervezték azt, de a Volkswagen végül az e-autók iránti gyenge kereslet miatt dobta az elképzelést.
A jövő generációi nem csupán a technológia csodáival szembesülnek majd, hanem a tetteink következményeivel is – figyelmeztet Bándi Gyula, a PPKE JÁK egyetemi tanára, aki 2017 óta az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó helyettese.
A CATL és az EVE Power nem vár, a projektek mennek előre. Hogy hatékony kritikákkal ne találkozhassanak, azt egy tavalyi kormányrendelet biztosítja.
Kevesebb magyar terméket és szolgáltatást adunk el arányaiban keletre, mint 2010-ben, a keleti nyitás meghirdetésekor. Az ázsiai cégek jóval több pénzt hoznak Magyarországra, mint másfél évtizede, de az ő céljuk is az, hogy nyugatra adják tovább az itt összeszerelt áruikat.
A magyarok mellett kirgizektől, vietnámiaktól, szlovákoktól és ukránoktól is megvált a BC Gen Kft., amely tervezett beruházásait is halasztja. A térség parlamenti képviselője több mint egy tucat elbocsátott magyar dolgozóról tud.
Az eddigieknél sokkal szigorúbb határértékeket szab meg egy új kormányrendelet arra, hogy legfeljebb mennyi káros anyagot bocsáthatnak ki a levegőt szennyező gyárak. Jól hangzik, csakhogy az a tavalyi jogszabály továbbra is életben van, amely ennek hatását gyakorlatilag teljesen lenullázza.
Az akkuipart nyilvánosan pártoló Nagy Márton állítólag a külföldi beruházások Magyarországra csábításáért felelős külügyminiszter szemére vetette, hogy túltolta az akkuiparosítást.
Olyan veszteségei voltak az SK Onnak, hogy inkább fizet a dolgozóinak, csak menjenek el.
Újabb erős jel, hogy az akkugyártás után az akkubontás lesz az ország következő nagy álombiznisze. Jelzés ez arra is, hogy a kormány tényleg még idén belevágna az új üzemek létesítésének előkészítésébe.
Kulturális együttműködéssel magyarázza a debreceni városvezetés, hogy kínai akkuipari központokkal lép testvérvárosi kapcsolatra.
Pekingben tárgyalt egy sor akkumulátor-újrahasznosító céggel a nemzetgazdasági miniszter, “megismerésük és lehetséges magyarországi befektetéseik megvizsgálása céljából”. Vagyis arról igyekezett őket meggyőzni, hogy telepítsenek üzemeket Magyarországra, “lehetőséget teremtve a használt akkumulátorok nagy mennyiségű újrahasznosítására”. Az újrahasznosítás egyébként uniós kötelezettség.
Az összes visszaeső feldolgozóipari alág közül a villamos berendezés gyártása esett a legnagyobbat júniusban, ezen belül az akkugyártás 31 százalékkal zsugorodott. A járműgyártás 12 százalékkal csökkent. Az ipar összességében 3,7 százalékkal esett. A feldolgozóipar rendelésállománya június végén 28 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel korábban.
Egy vizsgálat szerint magzatkárosító hulladék és lítium is van a Mohora mellett talált anyagban, a katasztrófavédelem és a telep tulajdonosa viszont állítja, nincs ott veszélyes anyag.
Az eddigi különadókat meghosszabbították és néhány újat bevezettek, miközben korábbi zárolások részleteiről döntöttek; bajban van a magyar akkugyártás, a kormány pedig EU-s lobbival rendezné a helyzetet; lassult egy kicsit az inflációnk. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.