Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az akkuipart nyilvánosan pártoló Nagy Márton állítólag a külföldi beruházások Magyarországra csábításáért felelős külügyminiszter szemére vetette, hogy túltolta az akkuiparosítást.
Heves vitába torkollott az Orbán-kormány egyik ülése tavasz közepén. A tanácskozáson a kormány két ambiciózus és a nyilvánosság előtt is sokat szereplő tagja, Nagy Márton és Szijjártó Péter feszült egymásnak – írja a Direkt36 névtelen forrásra hivatkozva a Nagy Márton pályáját bemutató cikkében.
A vita azzal indult, hogy a gazdaságfejlesztésért felelős Nagy szóba hozta azokat az áprilisban publikált adatokat, amelyek szerint az év elején egész Európában jelentősen visszaesett az elektromos autók eladása. Mivel a magyarországi akkumulátorgyárakban az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorokat gyártanak, a keresletcsökkenés Magyarországon is éreztette hatását, és tavasztól a hazai akkumulátorgyárak termelése bezuhant.
Nagy a kormányülésen azt kezdte el pedzegetni, a magyar kormány jól tette-e, hogy emellett a technológia mellett kötelezte el magát. A miniszter ezzel arra utalt, hogy a Szijjártó vezette Külgazdasági és Külügyminisztérium az elektromos autók iránti növekvő keresletben bízva az elmúlt években egymás után tárgyalta le és jelentette be az újabb akkumulátorgyár-építési projekteket.
Állítólag Nagy meglehetősen „vehemensen” vetette Szijjártó szemére, hogy a külügy rosszul mérte fel a helyzetet, és az akkumulátorgyártással „nem jó lóra” tett. A forrás szerint Szijjártó nem jött zavarba, beleállt a vitába, és megpróbálta félresöpörni Nagy érveit. Azzal vágott vissza, a piac általában úgy működik, hogy a kezdeti fellendülést visszaesés követi, az eladások azonban szerinte később vissza fognak állni egy magasabb szintre.
A kormányülésen jelenlévő miniszterelnök nem szólt hozzá a vitához, csupán érdeklődve hallgatta két minisztere összecsapását.
A történet alapvetően hihető, Nagy Mártonról köztudott, hogy rendkívül ambiciózus, a stílusa pedig hagy maga után kívánnivalókat, különösen, ha nem a főnökeiről van szó.
Nagy Márton nyilvánosan elkötelezettnek tűnik az akkuipart középpontba helyező gazdaságfejlesztés mellett, de elképzelhető, hogy valóban túlzásnak tartja. Az biztos, hogy az autó- és akkuipari beruházások nyakló nélküli Magyarországra csábítása már azelőtt elkezdődött, hogy Nagy bekerült volna a kormányba, illetve a miniszterelnök mellé került volna tanácsadóként.
Az is nyilvánvaló továbbá, hogy jelen állás szerint az akkugyártás nem motorja, hanem fékje a magyar iparnak és exportnak. Véleményes, hogy ez a jövőben hogyan fog alakulni, egyelőre úgy tűnik, hogy az elektromos autózás korábban várt rohamos terjedése érdeklődés és állami támogatások hiányában elmarad.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.