Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Mercedesnél 2039-re teljes karbonsemlegességet hirdettek.
Sikeres üzleti évet zárt 2019-ben a Mercedes kecskeméti gyára – hangzott el a cég évértékelő budapesti sajtótájékoztatóján, ahol az is kiderült, hogy tavaly a Mercedesek ötöde Kecskeméten készült.
Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy tavaly világszerte 3,34 millió darab autót adtak el, a cég árbevétele172,7 milliárd euró, a nettó profit pedig 2,7 milliárd euró volt.
A cégnél nagyjából 190 ezer személyautót gyártottak, csak ez a vállalat 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt hozott az anyacégnek. 2018-ban még 3,6 milliárd euró volt ez az összeg.
A Mercedes-Benz Hungária Kft. éves árbevétele 113,16 milliárd forint volt, 4,2 százalékkal több a 2018-asnál.
A sajtótájékoztatón elhangzott az is, már dolgoznak azon, hogyan lehet fenntartható a gyártás. Ehhez tervet készítettek, aminek lényege, hogy
Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a fenntarthatóságról szólva azt mondta:
A kecskeméti Mercedes-gyárban most 4500-an dolgoznak, az ügyvezető igazgató emlékeztetett, hogy a dolgozókkal kétéves bérmegállapodást kötöttek: két lépcsőben 35 százalékkal emelik a fizetésüket. Ebből 22 százalékot már tavaly januárban megkaptak a dolgozók, a maradék 13 százalékot pedig idén februárban teszik a bérükhöz.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.