Meglesz a deal az EU-val, de az augusztus 1-jei határidő kőbe van vésve az USA kereskedelmi minisztere szerint
Howard Lutnick szerint ugyanakkor a határidő lejárta után is lehet még tárgyalni a vámokról.
Howard Lutnick szerint ugyanakkor a határidő lejárta után is lehet még tárgyalni a vámokról.
Augusztus 1-jétől él az importvám egy sor dél-afrikai termékre. A hatását főleg azok a farmerek fogják megérezni, akiknek az amerikai elnök korábban még menedéket kínált.
A többletvámok augusztus elsejétől rakódnak rá az USA kereskedelmi partnereinek importjára.
Az egyébként kínai tulajdonú GE Appliances vezérigazgatója szerint épp az a cég üzleti stratégiája, amit Donald Trump szeretne.
Újdelhi védővámot vetett ki az olcsó kínai acél behozatalára.
A görög jegybankelnök szerint negatív keresleti sokk és a vártnál durvább infláció jön az övezetben.
A legtöbb elemző arra számít, hogy jócskán megdrágulnak majd az autók az amerikaiaknak is.
Ehhez képest a Norfolk-sziget 29 százalékos sarcot kapott Donald Trumptól.
Az Európai Bizottság elnöke tárgyalásokat szorgalmazott. Szerinte a káosznak, amit Trump rászabadított a világgazdaságra, borzasztó következményei lesznek.
A miniszter szerint az Európai Bizottság hibája, hogy az EU-ból az Egyesült Államokba érkező termékekre a jövőben 20 százalékos vám rakódik majd.
Kína határozott válaszlépéseket ígér, Giorgia Meloni olasz miniszterelnök szerint hiba az EU-ra 20 százalékos vámot kivetni, Izraelben teljes a sokk.
Az amerikai elnök azt mondta, még kedvesek is voltak, mert az új vámjaik a kereskedelmi partnerek vámjainak mintegy felét teszik ki. De a Trump-kabinet máshogy számolja a vámokat.
Az utolsó pillanatban sem tiszta, pontosan milyen viszontvámrendszert fog bejelenteni magyar idő szerint szerda este Donald Trump amerikai elnök. Közgazdászok mindenesetre lemodellezték a legrosszabb forgatókönyvet, aszerint a vámok még nagyobbak lehetnek, mint amelyek tovább súlyosbították a nagy gazdasági világválságot és világkereskedelmi féket, GDP-krachot és inflációvágtát hoztak. De ahhoz, hogy ez bekövetkezzen, az egész világnak Trumppá kellene válnia.
A megemelt importvámokra áremeléssel válaszol az olasz cég. Több tízezer, egy modell esetében több százezer dolláros lesz a drágulás.
Meggyőzte az elnököt a három nagy autóipari óriás.
A külügyminiszter szerint Brüsszelben az emberek „alkalmatlanok és főleg gyávák”.
A kínai e-autókra kivetett importvámok tartós bevezetése előtti utolsó negyedévben az Egyesült Királyságban több tisztán elektromos autót adtak el, mint a legnagyobb uniós gazdaságban.
A döntést néhány nappal azután hozta meg Peking, hogy az EU elfogadta a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámot.
Még semmi sem dőlt el, de nagy valószínűség szerint a tagállamok nem fogják megakadályozni, hogy a Kínában gyártott elektromos autókra védővámot vessen ki az Európai Unió. Ez a lépés az Egyesült Államok után az EU területén is visszavetheti a kínai autóipart és a remények szerint segítséget nyújt az európai gyártóknak. Igaz, közöttük vannak olyanok, akik Kínában gyártanak – tehát élénken lobbiznak a javaslat ellen. A nagykövetek pénteken szavaznak.