#kereskedelem

Dubaji álom: vágyak és tárgyaik
 

Dubaji álom: vágyak és tárgyaik

A nemzetközi recesszió és a tavaly beharangozott dubaji ingatlan- és hitelválság nemcsak megingatta, de fékezésre is késztette az addig felfelé ívelő helyi gazdaságot. Úgy tűnik azonban, hogy az alig fél évtizede berobbant és azóta is egyre ambiciózusabb közel-keleti kortárs művészet és műkereskedelem törekvéseit ez nem befolyásolja. A Műértő cikke.

unknown unknown

Elbocsátások az Ikeánál vesztegetések miatt
 

Elbocsátások az Ikeánál vesztegetések miatt

A svéd bútoráruház-lánc azonnali hatállyal elbocsátotta közép- és kelet-európai igazgatóját, valamint a konszern oroszországi ingatlanjaival foglalkozó igazgatóját, miután kiderült, hogy szemet hunytak vesztegetések felett, amelyek nélkül nem tudott áramhoz jutni két szentpétervári bevásárló központjuk.

MTI MTI

Eszkimók perlik az EU-t
 

Eszkimók perlik az EU-t

A kanadai és grönlandi inuit közösségek tagjai azért perelték be az Európai Uniót, mert az tavaly betiltotta a fókákból készült termékek kereskedelmét az unió területén.

hvg.hu hvg.hu

Új piaci lehetőségek Latin-Amerikában, Chile teljes jogú OECD-tag lett
 

Új piaci lehetőségek Latin-Amerikában, Chile teljes jogú OECD-tag lett

Chile 2010. január 11-én teljes jogú tagjává válik a tagállamok gazdasági, kereskedelmi és pénzügyi tevékenységét összehangoló Gazdasági és Együttműködési Szervezetnek (OECD). Magyarország számára ezzel új, kedvező piaci lehetőségek nyílhatnak meg Latin-Amerikában – áll a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) közleményében.

hvg.hu hvg.hu

Öt szempont, hogyan választunk boltot
 

Öt szempont, hogyan választunk boltot

Egyre több alacsony árfekvésű sajátmárkás termék van a piacon, amely évről évre többet hoz az áruházláncok konyháira. A válságon kívül mi befolyásolja e termékek iránti keresletet és milyen típusú boltokban keresik a vásárlók ezeket a termékeket?

hvg.hu hvg.hu

GfK: egyre rövidebbek a bolti akciók
 

GfK: egyre rövidebbek a bolti akciók

A tavalyi átlagosan 17 napról, 2009-ben 15 napra csökkent a boltok akciós újságjaiban meghirdetett akciók hossza, kereskedelmi csatornák szerinti bontásban pedig még nagyobbak a különbségek – közölte a GfK Hungária.

hvg.hu hvg.hu


GfK: kevesebb fogyasztási cikket vásárolnak a magyarok
 

GfK: kevesebb fogyasztási cikket vásárolnak a magyarok

A magyarok az utóbbi fél évben kevesebbet vásároltak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább úgy spóroltak, hogy az olcsóbb termékeket keresték - mondta Juhász László, a Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.

MTI MTI