Betiltották egy elektromos kerékpár reklámját, mert túlzott „ökoszorongást” okoz
Néha nem pontosan érteni, most akkor melyik is a jó irány.
Néha nem pontosan érteni, most akkor melyik is a jó irány.
A szerző két évtizedig élt Hollandiában, ezért erős érvei vannak a biztonságos tömeg-kerékpározás mellett, amelyre a járvány alatti időszak tanulságai szerint a magyar fővárosban is igény van. Vélemény.
Hasonló típusú támogatást akarnak a kerékpáros szervezetek a villanybiciklikre is, ha az autók, robogók kaphattak.
A közlekedés központ adatai alapján naponta 2500-3000-en használják például a Nagykörúton kialakított nyomvonalat.
A Grand Theft Auto V-ben minden korábbinál nagyobb szabadságot kap a játékos, aki ma már ezt otthonában, saját biciklije nyergében is átélheti.
Összesen 11 kerékpárútra lehetett szavazni, a legtöbb voksot a Tatabánya–Tata szakasz kapta.
Nem csak kerékpárutak felfestésével lehet javítani egy város élhetőségén, és a gyökeres változások megvalósítása nem feltétlenül tart évekig – bizonyítják a pandémia hatására kipróbált városigerilla-módszerek.
A kerékpáros- és gyalogos közlekedés fejlesztése a járványban előnyös, de a világ nagyvárosai amúgy is ebbe az irányba mozognak már rég, ráadásul már Karácsony Gergely programjában ez volt az irány. Úgy tűnik, itt a következő biciklis boom – pár dologra minden közlekedőnek érdemes figyelnie.
Ha magatehetetlenül hever a kerékpáros, akkor a biciklije hív segítséget a baleset utáni percben. Ami Európában az új autóknál tavaly óta kötelező – az eCall vészhívó –, ahhoz hasonlót ajánlanak biztosítótársaságok és más cégek a kerekezőknek.
És nálunk az egyik legmagasabb a tömegközlekedést használók aránya.
Szerinte jobban is teljesíthetett volna.
A Google Térkép mostantól nem csak azt mutatja meg, hol találhatók közösségi kerékpárgyűjtő állomások a városokban, azt is, hány szabad kétkerekű érhető el az adott ponton – többek közt Budapesten.
Állandó téma az autósok és a biciklisek egymás mellett élése, amely sajnos nem mindig békés. Pedig az is lehetne, csupán egy kis odafigyelésre, na meg a közlekedési szabályok betartására lenne szükség.
Az autósokat próbaképpen a villamossínekre terelik két hétvégére a Rudas fürdőnél.
Látássérült emberek számára csak tandemkerékpárok által elérhető a biztonságos biciklizés. Ezért egy most indult társadalmi összefogás azt tűzte ki célul, hogy megfelelő biciklikkel körbe tudják tekerni az érintettek a Balatont. A tandemekre egy pénteki jótékonysági koncertre váltott belépők formájában várják az adományokat.
Kisebb eséllyel lesz túlsúlyos vagy elhízott az a gyerek, aki rendszeresen gyalog, kerékpárral, esetleg rollerrel jár iskolába – ezt a laikusként is logikusnak tűnő dolgot támasztották most alá konkrét számokkal tudósok.
A Twike márka hamarosan piacra dobja új fejlesztésű hibrid tricikli járművét. A hibridhajtás alatt ezúttal a kerépározó ember és a villanymotor párosát kell értenünk.
Az olasz országúti kerékpáros körversenyt 103. alkalommal rendezik meg akkor.