Ez a pár nagyváros a felelős a világ üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint feléért
A szennyező megalopoliszok többségében Kínában találhatók a kutatók szerint. Az is kiderült, hogy a fejlett országokban magasabb a kibocsátás.
A szennyező megalopoliszok többségében Kínában találhatók a kutatók szerint. Az is kiderült, hogy a fejlett országokban magasabb a kibocsátás.
Folyamatosan nő a globális műanyagkibocsátás, ezért nagy szükség van a gondolkodásmód megváltoztatására.
A tevek szerint a 2030-as évek közepén állhatna csatasorba az az újfajta repülőgép-hajtómű, amit a francia Safran nevű vállalattal fejleszthet ki a GE Aviation.
A partok közelében kigyulladt, majd elsüllyedt teherhajó nem csak a műanyag miatt jelent súlyos környezeti kockázatot. A roncson továbbra is számos mérgező anyag van, csak idő kérdése, mikor és mennyi kerül belőlük a vízbe. A kármentesítés komoly kihívás a szigetország számára.
Másodszor fordult elő egy hét alatt Romániában, hogy tetűirtóként használtak mérgező rovarölő, féregtelenítő szereket hajmosáshoz.
Több ezer kilométert repülhet egy csapat, ha döntőbe kerül, és akkor még a szurkolókról szó sem esett. Bár az UEFA szerint sokat tettek a környezetért azzal, hogy nem kell új stadionokat építeni az eseményhez, környezetvédők szerint a torna ökológiai lábnyoma „a lehető legnagyobb lesz”.
Műanyag hó - mondják a helyi környezetvédők a Srí Lanka-i főváros, Colombo közelében fekvő tengerpartokat beborító műanyag-granulátumra. A szennyezés a május közepén kigyulladt, és szerdán süllyedni kezdő X-Press Pearl teherhajó fedélzetéről érkezik más, súlyosan mérgező anyagokkal együtt, és olajszivárgás is fenyeget. A szigetország eddigi legsúlyosabb környezeti katasztrófája nem csak a tenger élővilágát, de sok család megélhetését is veszélybe sodorja.
A legtöbb maszk Ázsiában fogy, közel 2 milliárd darab naponta.
45 százalékkal kell csökkentenie a szén-dioxid-kibocsátását az olajcégnek egy friss ítélet szerint.
Az Unileverről a ketchupos flakon és a mosószer, az Apple-ről a telefonok és számítógépek, a Legóról pedig a műanyag építőkockák jutnak eszünkbe. Hagyományosan egyik terület sem a legzöldebb, de mindhármon lehet tenni valamit annak érdekében, hogy egy kicsit fenntarthatóbb legyen a cég működése. Mint látható, ez úgy is megoldható, hogy közben a vállalat profitja se csökkenjen – sőt. Akár az autógyártásban is.
A tengeri emlőst Messanges város közelében találták meg, a beteg állat nem tudott lemerülni, és kénytelen volt lenyelni azt, ami a tenger felszínén éppen akadt.
Egy amerikai kutatás során a múzeumi gyűjteményben az 1950-es években elhelyezett halak emésztőrendszerében is találtak mikroműanyagot.
A cég ügyében, amellyel Zsámbék szerződött, a hulladékgazdálkodás rendjének megsértése és környezetkárosítás gyanúja miatt tett feljelentést a képviselő.
A dúsgazdag emberek radikális életmódváltására is szükség van a klímaváltozás megfékezéséhez – figyelmeztetnek brit szakemberek egy friss jelentésben, amely szerint a legvagyonosabb 1 százalék kétszerannyi szén-dioxidot termel, mint a legszegényebb 50 százalék együttvéve.
Egy globális kezdeményezés szerint nem csak a hulladékon és a kibocsátáson, de a költségeken is sokat spórolhatnak a kórházak a fenntarthatóbb gyakorlatokkal. A kórházakban és a klinikákon keletkezik ugyanis a legtöbb egyszer használatos műanyaghulladék.
A Greenpeace szerint az, hogy egy cég nem használ szilágr mikroműanyagot a termékében, még nem jenti azt, hogy műanyagmentes.
Ma már nem lehet elmenni a szmog, a légszennyezés és a dohányzással kapcsolatos kérdések mellett, hiszen modern társadalmunk legfenyegetőbb problémái közé tartoznak. Éppen ezért nagyon fontos, hogy folyamatosan tájékozódjunk, milyen lehetőségeink vannak az ártalmak csökkentésére. Mert nem felejthetjük el, hogy mindannyiunk felelőssége egy élhető bolygó átörökítése a következő generációkra.
A fenékhálóval halászó flották évente ugyanannyi károsanyag-kibocsátásáért felelősek, mint amennyit a repülők okoznak - állapította meg egy óceánkutatók által készített tanulmány.
Évek óta sejtették, de tavaly ősszel be is bizonyosodott, hogy szennyezett a talaj Budakalász központjában az egykori textilgyár területén. A szennyezés nehezíti az egykori ipari terület hasznosítását, de problémát jelenthet a Szentendrei Regionális Déli Vízbázis számára is. A helyzet pontos felmérése és rendezése meghaladja a kisváros anyagi lehetőségeit.
Míg tudományosan elfogadott tény csak az 1980-as évek végén lett az, hogy az olajipar és az autók óriási egészségügyi és környezeti károkért felelősek, a The Guardian most olyan dokumentumokat mutatott be, amelyek szerint a nagy olajcégeknél akkor ezt már évtizedek óta titkolták.