1,6 millió forintos kárt is okoztak már e-rollerrel
A tapasztalatok szerint az e-rollerrel balesetet okozók gyakran a KRESZ alapvető szabályait sem ismerik.
A tapasztalatok szerint az e-rollerrel balesetet okozók gyakran a KRESZ alapvető szabályait sem ismerik.
A mikromobilitási eszközökre még nincsenek KRESZ-szabályok, a velük kapcsolatos kockázatok java ismeretlen, ami meg ismert, nem mutat jól. A biztosítók ajánlatai jelenleg a néhány ezer forintostól a több százezresig szóródnak, ami a szabályok egyértelművé válásával jelentősen változhat, de csak kevés eséllyel hamarabb, mint jövő ilyenkor.
Miközben egyre több van belőlük, még mindig nem tud velük mit kezdeni a szabályozás.
Egyre több helyen próbálják valahogy kordában tartani a sokszor balesetveszélyesen közlekedő rollereseket.
Megmarad-e a koronavírus-járvány alatt támadt lelkesedés a városi kerékpározás iránt, és hogyan lehet a metropoliszok bicikliútjait annyira biztonságossá tenni, hogy tömegek pattanjanak nyeregbe?
A vakok egyesülete azért is lobbizik, hogy csak kijelölt parkolóhelyeken lehessen leállítani a robogókat, és hogy kötelező legyen haladás közben zajt kibocsátaniuk.
Megjelent a rendelet, amely részletezi a közösségi használatú e-rollerekre és kerékpárokra vonatkozó, a mostaninál szigorúbb szabályozást.
Azután döntöttek így, hogy egy év alatt csaknem 300 baleset részese volt ilyen jármű.
Terézvárosban már elkezdődött, több belvárosi kerületben pedig hamarosan érkezhet a parkolási reform, amely éjszakára a helyek egy részét kizárólag az ott lakóknak teszi elérhetővé. Bár a városrészek vezetői szerint jó az irány, azzal úgy tűnik, mind ők, mind a szakértők tisztában vannak, hogy Budapest ettől nem lesz élhetőbb: az autós forgalom bőven kinőtte a belváros kapacitásait.
Mikromobilitási pontok hálózatát tervezi kialakítani a Budapesti Közlekedési Központ.
Még rollerellenesnek sem kell lenni ahhoz, hogy lássuk: sok problémát kell rendezni az elektromos kétkerekűekkel kapcsolatban.
Nem tud annyit, mint egy szintén Kínában gyártott Tesla Model 3, de az tízszer annyiba is kerül.
Az egyik e-roller a kisebb mérete és kedvezőbb ára, a másik pedig nagyobb hatótávja és erősebb motorja révén hódíthat. Kipróbáltuk, hogy milyen gyorsan és milyen messzire lehet suhanni a Xiaomi kétkerekűjeivel.
Nemcsak az elektromos autóknak lehet szükségük gyorsan áramra a használatuk során, hanem a villanyrollereknek is.
A formája nyerő, az ára sem rossz, kiderül értékeli-e mindezt a piac.
Elindulnak az amerikai Lime elektromos rollerjei.
A német konszern a fő csapásvonal, vagyis a teljes értékű személyautók mellett a mikromobilitási megoldásoknak is egyre nagyobb figyelmet szentel.