szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem tud annyit, mint egy szintén Kínában gyártott Tesla Model 3, de az tízszer annyiba is kerül.

Szinte valamennyi autógyártó, így a Tesla is komoly versenyt vív Kínában, ahol jól ismert helyi elektromos autógyártók vannak, köztük a Nio, az Xpeng vagy a nálunk komáromi elektromosbusz-gyárral rendelkező BYD.

A komolyabb autókat kínáló gyártókon túl még ott vannak az apróságokat, „egyszemélyes” közlekedési megoldásokat kínáló modellek is, mint a SAIC-GM-Wuling Automobile – az amerikai General Motors és a helyi SAIC – terméke a Hongguang MINI EV. Az ára mindössze 4800 dollárnak felel meg és úgy tűnik elég nagy sikere van, mert több mint 50 ezer darabos megrendelés van rá.

"Sok ügyfélnek nincs szüksége semmi extrára, csak ingázni akar a munkába, amihez kell egy autó" – mondja Yale Zhang, a sanghaji székhelyű tanácsadó cég az AutoForesight alapítója.

A MINI EV három változatban kapható, az ára 4800 dollár körül van felszereltségtől függően, a hatótávolsága pedig 120–170 kilométer. Lehajtott utasüléssel a jármű akár 741 literes tárolóhelyet kínál, az autó maximális sebessége 100 km/h lehet.

©

Az ilyen típusú autók elektromos változatai azért is számíthatnak sikerre arrafelé, mert egyébként is elterjedtek a hasonló, akár vezetői engedély nélkül is használható apró közlekedő „dobozok”, háromkerekű triciklik és egyéb mopedautók.

2018-ban az ázsiai államban 45,4 millió ilyen járművet gyártottak, amelyeket LSEV-nek (alacsony sebességű elektromos járművek) neveznek. A Bloomberg Quint cikke azért megjegyzi, ezek többségében korántsem a modern akkumulátortechnikát használják a hajtáshoz, hanem a hagyományos ólom-sav akkumulátorokat.

©

Az ezeknél csak némileg drágább, de már normál tempóban és dizájnosabb külsővel rendelkező elektromos miniautók, mint a MINI EV sokkal jobb megoldásnak tűnnek. Ugyanakkor a termék hátránya, hogy a hatótávolsága alacsonyabb mint 250 kilométer, emiatt a Hongguang MINI EV-t vásárlók például nem kapnak állami támogatást.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kiraboltak egy kerekesszékest Hódmezővásárhelyen

Kiraboltak egy kerekesszékest Hódmezővásárhelyen

Továbbra sem tud erősödni a forint a múlt heti gyenge szintről

Továbbra sem tud erősödni a forint a múlt heti gyenge szintről

Tíz nap után újra megjelent a koronavírus Kínában

Tíz nap után újra megjelent a koronavírus Kínában