#pszichológia

A csapat akkor jó, ha minél színesebb
 

A csapat akkor jó, ha minél színesebb

Céges környezetben az állásinterjúk gyakori része az olyan kérdőív, amelynek segítségével pluszinformációk is megtudhatók a jelöltről. Melyek a leggyakrabban használt kérdőívek, mi alapján mérnek és mire jók?

HVG Extra Business HVG Extra Business

Ha az unokát a foci érdekli, a nagyi is nézzen néha meccset
 

Ha az unokát a foci érdekli, a nagyi is nézzen néha meccset

Bízzunk a saját gyerekeinkben, tartsuk be az általuk meghozott szabályokat, és nagyszülőként ne csak a csokit tömjük az unokákba, hanem próbáljunk mi is fejlődni az önismeretben – ajánlja L. Stipkovits Erika klinikai szakpszichológus, akivel új kötete, a Nagyszülők a kispadon? kapcsán beszélgettünk.

HVG Extra Pszichológia HVG Extra Pszichológia





Éretten párt választani: már tudjuk, kik vagyunk
 

Éretten párt választani: már tudjuk, kik vagyunk

Az évek során változnak a párválasztási kritériumaink: sokan exeik nagy részével „szóba se állnának” későbbi szemléletmódjuk, megváltozott értékrendjük alapján. Amikor még kiforratlan a személyiség, akkor a választás is olyan. Az útkeresés során tanuljuk meg, kik vagyunk, ki illik hozzánk.

HVG Extra Pszichológia HVG Extra Pszichológia



„Attól lesz jobb anya valaki, ha saját magával is megértő”
 

„Attól lesz jobb anya valaki, ha saját magával is megértő”

Az első gyerek megszületésével szinte minden megváltozik egy nő életében. Ehhez képest a neveléssel kapcsolatos könyvek a gyerek szempontjait magyarázzák. Sarah Napthali amerikai írónő – szakítva ezzel a gyakorlattal – a buddhizmus tanításaiból kiindulva, az anyák nézőpontjából közelít a kihívásokhoz. Interjú.

HVG Extra Pszichológia HVG Extra Pszichológia


Baj-e, ha irigyeljük mások sikerét?
 

Baj-e, ha irigyeljük mások sikerét?

Az irigység is a tisztességes élet elengedhetetlen kelléke. Felszólítás cselekvésre, aminek engedelmeskedni kell, hiszen a személyiségünk zugaiból küldött, alaktalan üzenetek ezek – vallja Alain de Botton filozófus.

HVG Extra Business HVG Extra Business

Ezért nem tudunk elszabadulni a sorozatoktól
 

Ezért nem tudunk elszabadulni a sorozatoktól

Az iparosodott világ legnépszerűbb szabadidős elfoglaltsága a tévénézés. Átlagosan napi három órát, vagyis körülbelül szabadidőnk felét töltjük a képernyő előtt. Főként sorozatokat nézünk, és olyan, mintha nem eresztenének. Persze igazából mi nem tudjuk kikapcsolni. De miért nem?

HVG Extra Pszichológia HVG Extra Pszichológia


Miért mindig ugyanazt a márkát vásároljuk?
 

Miért mindig ugyanazt a márkát vásároljuk?

A marketing alattomos erővel hat a tudattalan énünkre, és már ott is egy tábla csoki a kezünkben. A neuromarketingesek legalábbis ezt akarják mindenkivel elhitetni, és hozzáteszik, hogy a döntéseinkért az agyi törzsdúcok területe a felelős. Tényleg ilyen egyszerűen működik?

HVG Extra Business HVG Extra Business