Mészáros Lőrinc vasútépítő cége is döbbenetes nyereséget produkált
2023-hoz képest csökkent ugyan, de így is 39 milliárddal gazdagodott a felcsúti cégtulajdonos.
2023-hoz képest csökkent ugyan, de így is 39 milliárddal gazdagodott a felcsúti cégtulajdonos.
A nagysebességű vasúti hálózat hamarosan Olaszország déli részét is bekapcsolja Európa vérkeringésébe. A részben uniós forrásokból megvalósuló projekt megállíthatja a régió elnéptelenedését.
Kikerült a GVH honlapjára az a határozat, ami több mint 1,2 milliárd forintos bírságot szabtak ki Mészáros Lőrinc exveje, Homlok Zsolt cégeire.
Részben európai uniós forrásból.
Robert Fico kormányfő szerint az Európai Unió kimerült a forrásaiból.
A legjobb üzlet ma Magyarországon utat és vasutat építeni, de a bányászat is elég jól fial - ezek a jellemzően a NER-hez kötődő ágazatok azonban nincsenek a megadóztatott körben.
Ritka római kori mellszobrokat és más, jelentősnek mondott leleteket találtak egy elhagyott középkori templom helyén Angliában az ország második nagysebességű vasútvonalának (High Speed Two, HS2) építése közben.
Nem túlárazott a Kelenföld és Ferencváros közötti vasútépítés a Miniszterelnökség államtitkára szerint.
Az Alstom két szerződést is nyélbe ütött Olaszországban, több száz millió euróért cserélhetik le a dízelmozdonyokat.
A Szeged–Szabadka vasútvonal Röszkéig tartó szakaszát építheti meg a V-Híd Zrt., amelynek a tavalyi árbevétele nem érte el a közbeszerzésen most elnyert összeget. Ez persze aprópénz a Belgrád–Budapest vasúti építkezés 700 milliárdos összegéhez képest, amelynek jelentős része szintén Mészáros cégeihez csordogál.
Pusztaszabolcs legfontosabb vasúti átjáróját egy méterrel szűkítették a felújítás során. Az átjárót lezárták, mert kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú, a fél város megbénult, októberben kezdhetnek neki az átalakításának.
Ő lett az R-Kord Kft. egyedüli tulajdonosa.
„A beruházás megvalósítása kiemelkedően fontos közérdek” a kormány szerint. És tíz évig titkos is, ha elfogadják a kabinet javaslatát.
Az R-Kord Építőipari Kft. győzött a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti vágányra kiírt tenderen.
2024-ig 5000 milliárd forint lesz közút- és vasútépítésre, közölte az ITM államtitkára.
Mintegy 150 milliárdból épül a Rákos–Hatvan-vasútvonal, és bár elsőre úgy tűnhetett, ebből kimarad Mészáros Lőrinc és a NER, kicsit mélyebbre ásva már megtaláljuk a felcsúti dollármilliárdost és társait.
Valószínűleg jóval kevesebb uniós forrást kap Magyarország 2021-től, mint a mostani ciklusban, ám várhatóan így is mintegy 1100 milliárd forintot költhetünk majd közlekedésre. A korábbiakkal ellentétben sokan szeretnék, hogy most Budapest legyen a fejlesztések fókusza – legalábbis ha megtartja a fővárost az októberi választásokon a kormány, az építőipar viszont a nyíltvonali vasútépítésben érdekelt. Összeszedtük, mit építenének uniós pénzből.
A tervek szerint mintegy félmillió utasra számítanak évente.
A Strabag az utóbbi években sok százmilliárd forintnak megfelelő állami és önkormányzati megrendelést tudhatott magáénak, többet, mint a szocialista-szabaddemokrata kormányok idején, amikor udvari beruházóként emlegették. Unger Tamással, a Strabag Magyarország egyik ügyvezetőjével beszélgettünk arról, hogyan lett ennek az osztrák mamut a magyar építőipar igazi bajnoka, mit kezd a G-nap után hirtelen szárnyra kapott, Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégekkel, és hogyan lesz úrrá az építőiparban tomboló munkaerőhiányon.