szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Pusztaszabolcs legfontosabb vasúti átjáróját egy méterrel szűkítették a felújítás során. Az átjárót lezárták, mert kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú, a fél város megbénult, októberben kezdhetnek neki az átalakításának.

Pusztaszabolcson a vasútfelújítás során egy komoly problémával kellett szembesülni a helyieknek: az eddigi 7 méter széles vasúti átjárót 6 méteresre szűkítették – írja a Válasz.hu. A vasúti átjáró az egyik fontos láncszeme a helyi közlekedésnek, az M6-os autópálya és a Velencei-tó közötti autó- és buszforgalom ezen keresztül zajlik és zúdul egyébként a település központjára. A vasutat felújító, a Mészáros és Mészáros Kft.-t (Mészáros Lőrinc cége) is magába foglaló konzorcium által megbízott tervező a kelleténél 1 méterrel szűkebbre szabta a kisváros vasúti átjáróját.

A lapnak a település független polgármestere, Simonné Zsuffa Erzsébet elmondta, a karanténidőszak elején, az első sor szegélypadka letétele után rögtön hívta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetőjét, hogy a régi, hét méter széles átjárónkat hatméteresre szűkítette a kivitelező. "Mivel a közutak nem nyílegyesen futnak a sínekhez, hanem rá kell kanyarodni a csomópontra, egyértelműnek tűnt, hogy két busz vagy traktor nem fog elférni egymás mellett. De egy kombájn meg egy személyautó sem, márpedig ez is szempont, elvégre mezőváros volnánk."

Zsuffa kierőltetett egy forgalmi próbát, és április 6-án két busz segítségével élő-egyenesben bizonyította, hogy nagyobb járművek egyidejű használatakor bedugul az átjáró. A ráfutó útszakaszok állami üzemeltetője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. rögvest írásba adta a NIF-nek, hogy „a megépített csomópont kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú és vasútüzem-biztonsági szempontból is kockázatos”, így nem járult hozzá a megnyitásához. Így viszont a fél város megbénult.

Az átjárót a tervek szerint augusztusban ideiglenesen megnyitják, majd októberben elkezdik az átalakítását. A költségeket a NIF fogja állni, ami a cikk szerint több százmillió forintba is kerülhet.

Az átjáró átépítése egyébként a 2018-ban elkezdődött a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz rekonstrukciójához kapcsolódik. A vonal felújítását az SZ-E Konzorcium végzi, amely a Mészáros és Mészáros Kft.-t, és a Vasútépítők Kft.-t foglalja magába. A megbízás értéke 48 milliárd forint, ami a lap szerint nagyjából 7 milliárd forinttal drágább az eredetileg becsültnél.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Rájöttek a tudósok, milyen zenét kell hallgatnunk, hogy lassabban együnk

Rájöttek a tudósok, milyen zenét kell hallgatnunk, hogy lassabban együnk

Gyurcsány állítólag megígérte: nem lesz többé kormányfő

Gyurcsány állítólag megígérte: nem lesz többé kormányfő

Rég nem látott szegénységi számok jöttek Németországból

Rég nem látott szegénységi számok jöttek Németországból