Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Pusztaszabolcs legfontosabb vasúti átjáróját egy méterrel szűkítették a felújítás során. Az átjárót lezárták, mert kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú, a fél város megbénult, októberben kezdhetnek neki az átalakításának.
Pusztaszabolcson a vasútfelújítás során egy komoly problémával kellett szembesülni a helyieknek: az eddigi 7 méter széles vasúti átjárót 6 méteresre szűkítették – írja a Válasz.hu. A vasúti átjáró az egyik fontos láncszeme a helyi közlekedésnek, az M6-os autópálya és a Velencei-tó közötti autó- és buszforgalom ezen keresztül zajlik és zúdul egyébként a település központjára. A vasutat felújító, a Mészáros és Mészáros Kft.-t (Mészáros Lőrinc cége) is magába foglaló konzorcium által megbízott tervező a kelleténél 1 méterrel szűkebbre szabta a kisváros vasúti átjáróját.
A lapnak a település független polgármestere, Simonné Zsuffa Erzsébet elmondta, a karanténidőszak elején, az első sor szegélypadka letétele után rögtön hívta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetőjét, hogy a régi, hét méter széles átjárónkat hatméteresre szűkítette a kivitelező. "Mivel a közutak nem nyílegyesen futnak a sínekhez, hanem rá kell kanyarodni a csomópontra, egyértelműnek tűnt, hogy két busz vagy traktor nem fog elférni egymás mellett. De egy kombájn meg egy személyautó sem, márpedig ez is szempont, elvégre mezőváros volnánk."
Zsuffa kierőltetett egy forgalmi próbát, és április 6-án két busz segítségével élő-egyenesben bizonyította, hogy nagyobb járművek egyidejű használatakor bedugul az átjáró. A ráfutó útszakaszok állami üzemeltetője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. rögvest írásba adta a NIF-nek, hogy „a megépített csomópont kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú és vasútüzem-biztonsági szempontból is kockázatos”, így nem járult hozzá a megnyitásához. Így viszont a fél város megbénult.
Az átjárót a tervek szerint augusztusban ideiglenesen megnyitják, majd októberben elkezdik az átalakítását. A költségeket a NIF fogja állni, ami a cikk szerint több százmillió forintba is kerülhet.
Az átjáró átépítése egyébként a 2018-ban elkezdődött a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz rekonstrukciójához kapcsolódik. A vonal felújítását az SZ-E Konzorcium végzi, amely a Mészáros és Mészáros Kft.-t, és a Vasútépítők Kft.-t foglalja magába. A megbízás értéke 48 milliárd forint, ami a lap szerint nagyjából 7 milliárd forinttal drágább az eredetileg becsültnél.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.