Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója úgy látja, hogy a védővámok az európai autóipart is veszélyeztetik.
Az Európai Uniónak ösztönöznie kellene a kínai autógyártókat arra, hogy minél több üzemet építsenek Európában – erről Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója beszélt a Financial Times beszámolója szerint. Källenius, aki egyben az Európai Autógyártók Szövetségének (Acea) elnöke is, azt is elmondta, hogy korábban Kína hasonló módon elvárta az európai gyártóktól, hogy fektessenek be az országban a piachoz való hozzáférésért cserébe.
“Senki sem vitatja, hogy jogos a párbeszéd az egyenlő versenyfeltételekről. A kérdés az, hogy milyen eszközöket használunk?” – mondta Källenius, aki szerint a védővámokkal az unió csak felpörgette a protekcionizmust, miközben nagyon sok veszítenivalója van.
“Amikor mi mentünk Kínába, a döntéshozók azt mondták: iparosítanunk kell, ha meg akarjuk kapni a piacot. Az én értelmezésemben az európai döntéshozók is ezt mondják a kínaiaknak” – magyarázta a Mercedes vezetője, aki szerint a védővámok veszélyeztetik az európai autóipart, és Brüsszelnek törekednie kéne a kompromisszumra Pekinggel. “Szeretnénk figyelmeztetni a döntéshozókat, hogy ne felejtsék el, mi tett minket sikeressé a világban” – közölte Källenius.
Az EU október elején szavazta meg a Kínából behozott elektromos autókra kivetett, némely gyártó esetében akár 45 százalékos vámot. Felmerült az is, hogy az Unió előírná az Európában értékesítő kínai gyártók számára, hogy üzemet létesítsenek Európában. Néhányan már az EU-s ösztönzés nélkül is így döntöttek, a BYD például Szegeden épít üzemet.
A Källenius által vezetett Mercesed-Benz az európai autóipar egyik legnagyobb szereplője, globális bevételeik 30 százaléka azonban Kínából származik, ráadásul két, a kínai állam által irányított vállalatnak, a Geelynek és a BAIC-nak 20 százalékos tulajdonrésze van a cégben.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
Elmondása szerint megrögzött Bond-rajongó, aki számára a karakter szent terület.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt Forma-1-es filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
A magabiztos Tisza-előnyt mérő, június elején készült Medián-kutatásban azt is megvizsgálták, milyen hatással lennének a különböző összefogás-kombinációk Magyar Péter pártjára.
Bár tavaly február óta a lehetőség erre meglenne, egyelőre nem számít az ORFK a kínai rendőrökre.