Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója úgy látja, hogy a védővámok az európai autóipart is veszélyeztetik.
Az Európai Uniónak ösztönöznie kellene a kínai autógyártókat arra, hogy minél több üzemet építsenek Európában – erről Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója beszélt a Financial Times beszámolója szerint. Källenius, aki egyben az Európai Autógyártók Szövetségének (Acea) elnöke is, azt is elmondta, hogy korábban Kína hasonló módon elvárta az európai gyártóktól, hogy fektessenek be az országban a piachoz való hozzáférésért cserébe.
“Senki sem vitatja, hogy jogos a párbeszéd az egyenlő versenyfeltételekről. A kérdés az, hogy milyen eszközöket használunk?” – mondta Källenius, aki szerint a védővámokkal az unió csak felpörgette a protekcionizmust, miközben nagyon sok veszítenivalója van.
“Amikor mi mentünk Kínába, a döntéshozók azt mondták: iparosítanunk kell, ha meg akarjuk kapni a piacot. Az én értelmezésemben az európai döntéshozók is ezt mondják a kínaiaknak” – magyarázta a Mercedes vezetője, aki szerint a védővámok veszélyeztetik az európai autóipart, és Brüsszelnek törekednie kéne a kompromisszumra Pekinggel. “Szeretnénk figyelmeztetni a döntéshozókat, hogy ne felejtsék el, mi tett minket sikeressé a világban” – közölte Källenius.
Az EU október elején szavazta meg a Kínából behozott elektromos autókra kivetett, némely gyártó esetében akár 45 százalékos vámot. Felmerült az is, hogy az Unió előírná az Európában értékesítő kínai gyártók számára, hogy üzemet létesítsenek Európában. Néhányan már az EU-s ösztönzés nélkül is így döntöttek, a BYD például Szegeden épít üzemet.
A Källenius által vezetett Mercesed-Benz az európai autóipar egyik legnagyobb szereplője, globális bevételeik 30 százaléka azonban Kínából származik, ráadásul két, a kínai állam által irányított vállalatnak, a Geelynek és a BAIC-nak 20 százalékos tulajdonrésze van a cégben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.