Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Újévtől átlagosan 5,8 százalékkal lesznek magasabbak az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő díjak a teherautók számára – mondja ki az innovációs és technológiai miniszter csütörtök késő este megjelent rendelete.
Eszerint a J2 kategóriába tartozó, azaz kéttengelyes teherautók kilométerenkénti díja áfával együtt gyorsforgalmi úton 52,40 forint helyett 55,44 forint, főúton 22,29 helyett 23,58 forint lesz.
Ugyanez a díj a J3 kategória (háromtengelyes teherkocsik) esetében 77,78 és 40,83 forintra, a J4 kategóriában (négy vagy több tengelyesek) 120,40 és 75,10 forintra nő.
Csökken az „A” környezetvédelmi kategóriába sorolt nagy teherszállítók kedvezménye: a szorzó (tehát amennyivel kevesebbet kell fizetni az alapdíjnál) a J4 csoportban nekik is 0,85 lesz az eddigi 0,8 helyett, mint a többinek.
Egy ehhez kapcsolódó kormányrendelet ugyanabban a Magyar Közlönyben szigorítja a környezetvédelmi besorolás feltételeit. „A” kategóriájúnak jövőre már csak az EURO V és jobb (legalább 6-os vagy 5-ös környezetvédelmi osztályú) motorral felszerelt járművek számítanak, míg eddig az EURO III-tól felfelé kerülhettek ebbe a csoportba. Ennek megfelelően az EURO III és IV minősítésű kocsik elveszítik a kedvezményt, és az EURO II-höz hasonlóan a teljes díjat fizetik majd.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.