szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hasonló döntést hozott az Unilever, a Johnson & Johnson pedig beszünteti a bőrfehérítő krémek értékesítését Ázsiában és a Közel-Keleten.

Többé nem használja a „fehérítés” (whitening), „fehér” (fair) és „világos” (light) szavakat kozmetikai termékeiben a L’Oréal. A döntést a világ legnagyobb kozmetikai cégének szóvivője jelentette be, mindössze egy nappal azután, hogy az Unilever is hasonló döntést hozott – írta a Reuters.

Mindkét cégnek jelentős részesedése van a világpiacon a bőrfehérítő krémek eladásából, melyeket főleg Ázsiában, Afrikába és karibi országokban értékesítenek.

Az Unilevert különösen sokan támadták a Fair & Lovely („fehér és csinos”) elnevezésű márkája miatt, miután George Floyd májusi halála miatt az egész világon rasszizmus-ellenes tüntetések törtek ki. Egy harmadik cég, a Johnson & Johnson még ennél is messzebb ment, ők beszüntetik a bőrfehérítő krémek értékesítését Ázsiában és a Közel-Keleten.

A rasszizmus elleni tüntetések hatására sok érintett amerikai cégek is úgy látják, hogy egyes élelmiszermárkáik elfogadhatatlanok, így ezek most nevet és arculatot váltanak. A témáról ebben a cikkünkben írtunk bővebben:

Az amerikai népharag a történelem szemétdombjára küldi Ben bácsit és Jemima nénit

A fehéreket szolgáló kedves, lojális feketék sztereotípiájának egyre kevésbé van helye a tengerentúlon. A rasszizmus elleni tüntetések hatására immár az érintett amerikai cégek is úgy látják, hogy egyes élelmiszermárkáik elfogadhatatlanok, így ezek most nevet és arculatot váltanak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!