#gazdaság

A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény siralmas
 

A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény siralmas

Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A homályos hátterű „magán” cégcsoportban nyereséget és osztalékot a MÁV-tól privatizált, a MÁV-nak visszadolgozó Szolnoki Járműjavító termelt. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.


Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
 

Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval

Ágyúöntő kerestetik: az állam túlad a gondosan építgetett hadiipari portfóliójának nagy részén, és ehhez egyetlen hazai piaci szereplőt jelölt ki, a 4iG-t, amely egy jelenleg még erősen veszteséges, de hatalmas potenciállal rendelkező ágazatba vásárolja be magát. Az üzlet csak exporttal lehet nyereséges, ami nemzetközi próbatétel elé állítja az új tulajt. Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral, és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?



















EY: Túlélésre játszanak a hazai cégek
 

EY: Túlélésre játszanak a hazai cégek

Kivárás, óvatosság, az innováció halogatása a jellemző trend a hazai vállalkozások körében. Az EY pénzpiaci tanácsadó cég felmérése szerint a legnagyobb kihívások közé a szabályozói környezet összetettségét sorolják a cégek, a munkaerőhiány, valamint a nagy piaci verseny mellett. A gazdasági kormányzat szerint bőven van még támogatási forrás, de a forráshiány mellett majdnem ugyanakkora probléma, hogy a vállalatok nem rendelkeznek a szükséges információkkal.