Hamarosan már 750 ezer teherautó-sofőr hiányozhat az európai munkaerőpiacról
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
A versenyhivatal gyanúja szerint problémák vannak a Decathlon online és offline árazásával, az akciós hirdetésekkel, illetve az „Utolsó darabok”-ra és népszerű termékekre vonatkozó üzenetekkel.
Piaci források szerint a Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel. A jelek szerint az érintettek által erősen kritizált tervezetből jogszabály lesz.
Hétfőn is volt már egy komolyabb áremelés.
Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.
Hat vízsugárral oltották a lángokat a tűzoltók.
Egyesével hívták be a munkásokat hétfőn, tömött sorokban várták a sorsukat a vasmű bejárata előtt.
A független képviselő szerint a telek a Balaton-felvidéki Nemzeti Park védett területén fekszik.
Multinacionális befektető érkezhet újabb, kizárólag áruforgalmat lebonyolító repülőtér megvalósítására Budapest közelében. A bővítést a Temu és ázsiai társai tették indokolttá, amelyek már nemcsak árudömpingjükkel, hanem saját futárszolgálatukkal is magyar és régiós cégek kihívói.
Havonta közlik majd a saját módszertanuk szerint készült statisztikákat.
Jelentős költségvetési átcsoportosítások a friss Közlönyből: ismét a hajókürtre megy a gőz nagy része.
A csádi stratup- és fintechguruként ismert Adam Medellának nagy tervei lehettek Magyarországon, ám a projektfinanszírozásra felkészített magyar cége működésének első teljes évéről határidőre nem adott számot, egy NAV-eljárás nyomán pedig törölték az adószámát, majd megindult a kényszertörlése is.
Nyaktörő iramú drágulásba kezdett a platina, a múlt héten közel 11 éves csúcsra emelkedett az ára, és a látványos ralinak az elemzők szerint még koránt sincs vége. Az árfolyam sokat köszönhet az elektromos autózás átmeneti megtorpanásának, de még annál is jóval többet a csinosba öltöző kínaiaknak.
A legjellemzőbb még mindig a hamis szoftverekkel ügyeskedés.
A kormány által a MÁV kapacitásainak privatizálására összerakott Magyar Vagon alvállalkozóként vehet részt a spanyol vonatgyártó egyik nagy megrendelésének teljesítésében.
Első látásra csökkent a fizetésképtelenségek száma, de a magyar jogszabályváltozás torzítja az adatokat, és a valóságnál kedvezőbb képet fest.
A gazdasági növekedés lassulása összefügg a politika jellegével, természetével, az intézményekkel, a gazdasági törvényszerűségek semmibe vételével – mondja Csaba László közgazdász-akadémikus, aki szerint a fő hatalmi centrumokat világszerte fokozatosan eluralja az illiberalizmus.
Egyre tudatosabbak a néhány tízmilliós megtakarítással rendelkező prémium ügyfelek, akik a profi szolgáltatók segítségével gyarapítanák vagyonukat. A tapasztalatokról a HVG piaci szereplőket kérdezett.
A kormány kapott pár kokit és sallert Brüsszelből a kvótaadó, a kiskereskedelmi különadó és az árréstop miatt. Az infláció még mindig magas, tavaly már a magyar háztartások fogyasztása volt a leggyengébb az egész EU-ban, törvénybe írták a nyugdíjasok élelmiszer-utalványát. Az idei költségvetés kuka, a kormány behúzott 1,4 ezer milliárd forint dolláradósságot, közben pár tízmilliárd forintért csuklóztatja a fővárost. Lázár János tárcája durván szigorítaná a plázastopot, Orbán Ráhel elköltözteti a bababoltját. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Kissé félresikerült módon, mégis ünnepélyesen indult el 35 éve a budapesti tőzsde, de sokan feltették a kérdést, vajon készen áll-e erre Magyarország. Ma a tőzsde csak elvétve kerül be a kis hírek közé – pedig az igazán nagy hibát nem a BÉT-en követték el, hanem a magyar cégvilággal van baj.