#gazdaság



Szíria, a világ első totális drogállama: a captagon szerepe Aszad felemelkedésében és bukásában
 

Szíria, a világ első totális drogállama: a captagon szerepe Aszad felemelkedésében és bukásában

Amikor a világ legnagyobb drogállamára gondolunk, általában Kolumbia jut eszünkbe, esetleg Mexikó, pedig az igazán nagy játékos a Bassár el-Aszad elnyomása alatt vergődő Szíria volt. A közel-keleti ország legnagyobb exportterméke ugyanis a drog volt, messze megelőzve minden legális forrást. Bár mindez rengeteg bevételhez juttatta a rezsimet, egyes szakértők szerint a bukásához is hozzájárult.















Sötétszélcsend – mi a valódi oka, hogy Magyarországon volt Európa-szerte a legmagasabb a tőzsdei áramár?
 

Sötétszélcsend – mi a valódi oka, hogy Magyarországon volt Európa-szerte a legmagasabb a tőzsdei áramár?

Novemberben újra nagyot szólt az úgynevezett sötétszélcsend. Európa jelentős részén hirtelen kilőttek a másnapi tőzsdei áramárak, ilyenkor Magyarországon különösen nagy a drágulás. Az árrobbanás fő oka, hogy ilyenkor – napfény és szél híján – leáll Németország óriási megújulóerőmű-parkja. A szakértő szerint ilyenkor itthon szeretnek Németországra és a zöldpolitikára mutogatni, miközben igazából nálunk van a probléma, a mi régiónkban nincs elég kapacitás. A rossz hír az, hogy időről időre újra beáll a sötétszélcsend, és lesz miatta tőzsdei árrodeó, miközben a jelenség annál bonyolultabb, hogy el lehessen intézni egy sima németezéssel.


Hogyan vadásszuk le a legjobb árakat? - Kasszakulcs #39
 

Hogyan vadásszuk le a legjobb árakat? - Kasszakulcs #39

Sokan esküsznek arra, hogy el kell menni négy-öt boltba és az ott legolcsóbb termékeket megvéve vagyonokat lehet spórolni. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hol célszerű ellenőrizni az árakat az ilyen nagy felderítőutakon kívül és, hogy mire kell figyelni az árcédulák mellett.

hvg.hu hvg.hu


Lázár János Mészáros Lőrincék autópályáival ékeskedik
 

Lázár János Mészáros Lőrincék autópályáival ékeskedik

Lázár János miniszter olyan beruházásokat is kvázi bejelent, amelyek évek óta tervezettek, benne vannak a sztrádakoncessziós szerződésben. Ezzel együtt a kormány sok új projektre készül – miközben az eredeti érv a 35 éves koncessziós struktúra mellett az volt, hogy az államnak nincs pénze a szükséges beruházásokra. A koncessziós társaság szerint mindig folyamatosan dolgoznak az épp zajló felújításokon, az ütemezéseket az állam hagyja jóvá, ha valamivel megcsúsznak, pénztől esnek el.