szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gyakran felmerül a kérdés, hogy miért célszerű egy franchise-hálózatnak nemzetközi fronton is terjeszkednie. Mi a kulcsa az eredményes és költséghatékony piacra lépésnek?

Először is helyesen kell felmérni a nemzetközi keresletet. Érdemes megvizsgálni a célországban működő konkurenciát, és átlátni, hogyan működnek ők a piacon és miben lesz más a mi koncepciónk az ottani változatokhoz képest. Nagyon fontos megismerni ezeket az információkat mielőtt tárgyalásokba kezdünk egy mester-átvevő jelölttel. Ha kiválasztottuk a célországot vagy -országokat, egyszerre legfeljebb hármat-négyet, kezdjük is el a márkanév levédését, nehogy valaki megelőzzön, „ellopva” a mi ötletünket.

Az értékesítés megkezdése előtt célszerű megtalálni a legalkalmasabb cégformát a mester-átvevő működéséhez. Majd keressünk olyan szektorokat, ahonnan az átvevő-jelöltek érdeklődhetnek. Ezen belül is érdemes olyan cégeket keresni, akik már franchise-rendszerben működnek, hiszen gyakran könnyebb egy céget megtanítani egy adott koncepció működtetésére, mint teljesen nulláról betanítani azt.

Milyen gyakorlati lépések szükségesek a nemzetközi értékesítéshez: 

1. Bővítsük a weboldalt nemzetközivé (több nyelven olvasható; nemzetközi vonatkozások; stb.) és indítsunk el egy mester-franchise rovatot. Ez a legolcsóbb, leggyorsabb és legteljesebb módja a nemzetközi szintű értékesítésnek. Adjunk hozzá egy rovatot, amelyik a koncepciónk nemzetközi lehetőségeiről. Mihelyt elkezdenek beérkezni a megkeresések, legyünk felkészülve azok kezelésére és feldolgozására. Írjunk egyszerű választ benne az alapvető követelményekkel, amik ahhoz szükségesek, hogy egy cég mester-átvevő lehessen. Tudassuk velük egyértelműen, mekkora a becsült indulási költség. Ez nagyon hatékony szűrő arra, hogy ne vesztegessünk időt az anyagi szempontból komolytalan jelöltekre. 

2. Kapcsolódjunk mértékadó nemzetközi honlapokhoz. Az olyan oldalak, mint a  franchise.com, franchisedirect.com, franchise.org és a vezető magyar oldal, a franchiseportal.hu mind-mind kiváló, költség-hatékony lehetőséget nyújt a koncepciónk profi, franchise-környezetben történő terjesztéséhez. Ezek az oldalak nagyszámú nemzetközi érdeklődőt vonzanak.

3. Látogassunk el nemzetközi kereskedelmi kiállításokra. Szerte a világban évente több hasonló rendezvénnyel találkozhatunk, amelyek nagyszámú mester-átvevő jelöltet vonzanak a határokon túlról is. Ilyen rendezvény a Dakexpo Kft szervezésében évente lebonyolított Magyar Buybrand Show és Nemzetközi Franchise Kiállítás is. 

4. Lépjünk kapcsolatba franchise-tanácsadó irodával. Ezek az irodák a franchise hálózattal kapcsolatos tevékenységekre koncentrálnak. Kiváló piacismerettel rendelkeznek a helyi és nemzetközi viszonyokat illetően, illetve a lehetséges jelöltek és a terjeszkedő hálózatok tekintetében.

Irodaválasztás szempontjai

- Tagja-e valamilyen színvonalas franchise szövetségnek? (Még jobb, ha egy nemzetközi szövetség tagja az adott iroda, mint például az IFCN-nek (Nemzetközi Franchise Tanácsadók Szövetsége). Ezek a szövetségek szigorú normát követelnek meg tagjaiktól.
- Kérjünk referencialistát azokról a cégekről, akik számára már találtak mester-átvevőt a régióra.
- Érdeklődjünk a folyamatok és források felől, amikkel majd a mi javunkra tudnak szolgálni a közvetítés alatt.

A nemzetközi porondra lépés következő mozzanata a médiamegjelenés nemzetközi kiadványokban. Annak ellenére, hogy a franchise nyomtatott sajtóban történő értékesítése visszaesett az utóbbi néhány évben, a legtöbb országban adnak ki  franchise magazinokat. Ha megtaláltuk a megfelelő mester-átvevő jelölteket, érdemes megkövetelni az átvevőktől, hogy számunkra céginformációt és -beszámolót biztosítsanak, illetve titoktartási szerződést írjanak alá.

A fenti adatok és információk beérkezéséig ne adjunk részletes tájékoztatást a koncepcióról. Vegyük rá a jelöltet, hogy részt vegyen egy nyílt napon a franchise-rendszer központjában, ahol személyesen ismerkedhet meg a rendszer elemeivel és működésével. Találkozhat az ügyvezető igazgatókkal, illetve láthatja a hálózatot működés közben. Koncentráljunk az adott országra és tervezzük meg  a marketing-stratégiánkat a régió sajátosságainak megfelelően. Bizonyosodjunk meg róla, hogy a márkanév tekintetében nem ütközünk problémákba.

http://www.dakexpo.hu
 

hvg.hu Vállalkozás

Mit hoz a karácsony a franchise-átvevőknek?

Ahogy minden vállalkozásnál, a franchise-nál is közeledik az év végi elszámolás ideje. Ilyenkor kiderül, hogy hogy teljesítette-e a hálózat tulajdonosának elvárásait. Ellenkező esetben az átvevő akár elveszítheti a hálózat koncepciójának terjesztési jogát is.

hvg.hu Franchise

RE/MAX a 11. legnagyobb franchise ingatlanhálózat a világon

A RE/MAX International ingatlanközvetítő hálózat a 2006-ban elért eredménye alapján az előkelő 11. helyet szerezte meg az 500 franchise céget rangsoroló listán. Az amerikai Entrepreneur magazin által 28. alkalommal közzé-tett „Franchise 500” ranglista a világ legjobb franchise cégeit állítja sorrendbe évente.

Franchise

Tíz végzetes hiba, amit a franchise-hálózatok elkövetnek

A franchise, mint üzletforma nem érdemtelenül válik egyre sikeresebbé az üzleti életben. Nagy biztonságot jelenthet egy franchise-hálózathoz tartozni, de rengeteg munkával jár üzemeltetni azt. Mi a 10 leggyakoribb hiba, amelyet a hálózatok elkövetnek?

Gyermekpornográfiáért körözött magyar nőt fogtak el a szlovák rendőrök

Gyermekpornográfiáért körözött magyar nőt fogtak el a szlovák rendőrök

Drake jogi lépéseket tesz Kendrick Lamar Not Like Us című száma miatt

Drake jogi lépéseket tesz Kendrick Lamar Not Like Us című száma miatt

Újabb fontos pozíciót veszített el Parragh László

Újabb fontos pozíciót veszített el Parragh László

Súlyos csapdába került a romániai magyar politika az elnökválasztás második fordulója előtt

Súlyos csapdába került a romániai magyar politika az elnökválasztás második fordulója előtt