szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gyakran felmerül a kérdés, hogy miért célszerű egy franchise-hálózatnak nemzetközi fronton is terjeszkednie. Mi a kulcsa az eredményes és költséghatékony piacra lépésnek?

Először is helyesen kell felmérni a nemzetközi keresletet. Érdemes megvizsgálni a célországban működő konkurenciát, és átlátni, hogyan működnek ők a piacon és miben lesz más a mi koncepciónk az ottani változatokhoz képest. Nagyon fontos megismerni ezeket az információkat mielőtt tárgyalásokba kezdünk egy mester-átvevő jelölttel. Ha kiválasztottuk a célországot vagy -országokat, egyszerre legfeljebb hármat-négyet, kezdjük is el a márkanév levédését, nehogy valaki megelőzzön, „ellopva” a mi ötletünket.

Az értékesítés megkezdése előtt célszerű megtalálni a legalkalmasabb cégformát a mester-átvevő működéséhez. Majd keressünk olyan szektorokat, ahonnan az átvevő-jelöltek érdeklődhetnek. Ezen belül is érdemes olyan cégeket keresni, akik már franchise-rendszerben működnek, hiszen gyakran könnyebb egy céget megtanítani egy adott koncepció működtetésére, mint teljesen nulláról betanítani azt.

Milyen gyakorlati lépések szükségesek a nemzetközi értékesítéshez: 

1. Bővítsük a weboldalt nemzetközivé (több nyelven olvasható; nemzetközi vonatkozások; stb.) és indítsunk el egy mester-franchise rovatot. Ez a legolcsóbb, leggyorsabb és legteljesebb módja a nemzetközi szintű értékesítésnek. Adjunk hozzá egy rovatot, amelyik a koncepciónk nemzetközi lehetőségeiről. Mihelyt elkezdenek beérkezni a megkeresések, legyünk felkészülve azok kezelésére és feldolgozására. Írjunk egyszerű választ benne az alapvető követelményekkel, amik ahhoz szükségesek, hogy egy cég mester-átvevő lehessen. Tudassuk velük egyértelműen, mekkora a becsült indulási költség. Ez nagyon hatékony szűrő arra, hogy ne vesztegessünk időt az anyagi szempontból komolytalan jelöltekre. 

2. Kapcsolódjunk mértékadó nemzetközi honlapokhoz. Az olyan oldalak, mint a  franchise.com, franchisedirect.com, franchise.org és a vezető magyar oldal, a franchiseportal.hu mind-mind kiváló, költség-hatékony lehetőséget nyújt a koncepciónk profi, franchise-környezetben történő terjesztéséhez. Ezek az oldalak nagyszámú nemzetközi érdeklődőt vonzanak.

3. Látogassunk el nemzetközi kereskedelmi kiállításokra. Szerte a világban évente több hasonló rendezvénnyel találkozhatunk, amelyek nagyszámú mester-átvevő jelöltet vonzanak a határokon túlról is. Ilyen rendezvény a Dakexpo Kft szervezésében évente lebonyolított Magyar Buybrand Show és Nemzetközi Franchise Kiállítás is. 

4. Lépjünk kapcsolatba franchise-tanácsadó irodával. Ezek az irodák a franchise hálózattal kapcsolatos tevékenységekre koncentrálnak. Kiváló piacismerettel rendelkeznek a helyi és nemzetközi viszonyokat illetően, illetve a lehetséges jelöltek és a terjeszkedő hálózatok tekintetében.

Irodaválasztás szempontjai

- Tagja-e valamilyen színvonalas franchise szövetségnek? (Még jobb, ha egy nemzetközi szövetség tagja az adott iroda, mint például az IFCN-nek (Nemzetközi Franchise Tanácsadók Szövetsége). Ezek a szövetségek szigorú normát követelnek meg tagjaiktól.
- Kérjünk referencialistát azokról a cégekről, akik számára már találtak mester-átvevőt a régióra.
- Érdeklődjünk a folyamatok és források felől, amikkel majd a mi javunkra tudnak szolgálni a közvetítés alatt.

A nemzetközi porondra lépés következő mozzanata a médiamegjelenés nemzetközi kiadványokban. Annak ellenére, hogy a franchise nyomtatott sajtóban történő értékesítése visszaesett az utóbbi néhány évben, a legtöbb országban adnak ki  franchise magazinokat. Ha megtaláltuk a megfelelő mester-átvevő jelölteket, érdemes megkövetelni az átvevőktől, hogy számunkra céginformációt és -beszámolót biztosítsanak, illetve titoktartási szerződést írjanak alá.

A fenti adatok és információk beérkezéséig ne adjunk részletes tájékoztatást a koncepcióról. Vegyük rá a jelöltet, hogy részt vegyen egy nyílt napon a franchise-rendszer központjában, ahol személyesen ismerkedhet meg a rendszer elemeivel és működésével. Találkozhat az ügyvezető igazgatókkal, illetve láthatja a hálózatot működés közben. Koncentráljunk az adott országra és tervezzük meg  a marketing-stratégiánkat a régió sajátosságainak megfelelően. Bizonyosodjunk meg róla, hogy a márkanév tekintetében nem ütközünk problémákba.

http://www.dakexpo.hu
 

hvg.hu Vállalkozás

Mit hoz a karácsony a franchise-átvevőknek?

Ahogy minden vállalkozásnál, a franchise-nál is közeledik az év végi elszámolás ideje. Ilyenkor kiderül, hogy hogy teljesítette-e a hálózat tulajdonosának elvárásait. Ellenkező esetben az átvevő akár elveszítheti a hálózat koncepciójának terjesztési jogát is.

hvg.hu Franchise

RE/MAX a 11. legnagyobb franchise ingatlanhálózat a világon

A RE/MAX International ingatlanközvetítő hálózat a 2006-ban elért eredménye alapján az előkelő 11. helyet szerezte meg az 500 franchise céget rangsoroló listán. Az amerikai Entrepreneur magazin által 28. alkalommal közzé-tett „Franchise 500” ranglista a világ legjobb franchise cégeit állítja sorrendbe évente.

Franchise

Tíz végzetes hiba, amit a franchise-hálózatok elkövetnek

A franchise, mint üzletforma nem érdemtelenül válik egyre sikeresebbé az üzleti életben. Nagy biztonságot jelenthet egy franchise-hálózathoz tartozni, de rengeteg munkával jár üzemeltetni azt. Mi a 10 leggyakoribb hiba, amelyet a hálózatok elkövetnek?

„Itt az ideje, hogy felforgassuk ezt az országot” – megbénult Olaszország

„Itt az ideje, hogy felforgassuk ezt az országot” – megbénult Olaszország

A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára

A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára

Tűz okozta füstben halt meg egy férfi Hortobágy-Szászteleken

Tűz okozta füstben halt meg egy férfi Hortobágy-Szászteleken

Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból

Szinte teljesen eltűnt a kézifékkar az új autókból